اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادامه سقوط دومینوار شهرها در افغانستان همزمان با فرار نیروهای ارتش از پایگاه‌های نظامی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 17282
  • 29 مهر 1397 - 17:39
ادامه سقوط دومینوار شهرها در افغانستان همزمان با فرار نیروهای ارتش از پایگاه‌های نظامی + نقشه میدانی

حمله سنگین و گسترده شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای افغان در استان های «غزنی و فراه» ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی،جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب شرق افغانستان حاکیست، حملات سنگین و گسترده شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای افغان در استان «غزنی» ادامه دارد. به گفته منابع میدانی، نیروهای طالبان پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته […]

حمله سنگین و گسترده شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای افغان در استان های «غزنی و فراه» ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی،جدیدترین خبرها از تحولات میدانی جنوب شرق افغانستان حاکیست، حملات سنگین و گسترده شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای افغان در استان «غزنی» ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای طالبان پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند ضربات مهلکی را به نیروهای افغان وارد کنند و مناطق جدیدی را در استان غزنی به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان طاالبان با عقب راندن نیروهای ارتش افغانستانتوانستند شهرستان «شلگر» را به طور کامل تصرف کنند؛ در جریان درگیری ها در این محور شماری از نیروهای افغان کشته و زخمی شدند.

گفته شده نیروهای ارتش افغانستان قبل از عقب نشینی از شهرستان «شلگر»، تعداد زیادی از مقرها و انبارهای سلاح را به آتش کشیدند تا این تجهیزات به غنیمت شبه نظامیان طالبان در نیاید.

با عقب نشینی های جدید نیروهای ارتش افغانستان، مساحت تحت کنترل نیروهای طالبان در استان «غزنی» به ۳۰ درصد افزایش یافت؛ در حال حاضر، شهرستان های «اجرستان، خواجه عمری، ده یک، گیرو، ناو و بخش هایی از زنه خان» در سیطره طالبان هستند.

به گزارش اخبار جهادی، ۳۵ درصد از خاک استان غزنی از جمله شهرستان های «ناور، غزنی، مالستان و…» در کنترل نیروهای دولتی است؛ در سایر مناطق از جمله» قره باغ، مقر، آب بند، گیلان، جغتو، جاغوری و…» درگیری میان نیروهای طالبان و ارتش افغانستان ادامه دارد.

استان «غزنی» به مرکزیت شهر غزنی از شرق و شمال شرق با استان های «پکتیکا، لوگر و وردک»، از شمال و شمال غرب با استان های «کابل و بامیان» و از سمت غرب و جنوب با استان های «ارزگان، و زابل» هم مرز است.

از استان «فراه» در غرب افغانستان  خبر می رسد، نیروهای طالبان حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروها افغان انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند در شهرستان «پشترود» پیشروی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای طالبان تاکنون حدود ۷۵ درصد از مساحت شهرستان «پشترود» را به کنترل درآورده اند؛ در حال حاضر درگیری ها میان نیروهای طالبان و ارتش افغانستان در این محور ادامه دارد.

بی توجهی های دولت افغانستان در حمایت از نیروهای ارتش باعث شده تا منابع میدانی در استان «فراه» پیش بینی کنند این شهرستان در روزهای آینده به طور کامل به تصرف نیروهای طالبان درآید.

یک منبع میدانی اعلام کرد: شبه نظامیان طالبان دهها پایگاه و ایستگاه نظامی را در شهرستان «پشترود» به کنترل درآورده اند و نیروهای ارتش افغانستان هم دهها پاسگاه نظامی را تخلیه کرده اند.

این منبع میدانی با بیان این که بی توجهی های دولت مرکزی افغانستان فقط منحصر به استان «فراه» نیست، گفت: حمایت نکردن دولت از نیروهای ارتش در تمامی استان ها مشهود است و همین مسئله باعث شده سرعت پیشروی های طالبان چند برابر شود.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۹۰ درصد از مساحت استان «فراه» از جمله شهرستان های «قلعه کاه، گلستان، انار دره، بالا بلوک، بَکواه، پرچمن، پُشت رود، خاک سفید و بخش شرقی شیب کوه» در کنترل نیروهای طالبان است.

حدود ۵ درصد از خاک استان فراه شامل بخش کوچکی از شهرستان «پشترود»، بخش غربی «شیب کوه» و شهرستان «لاش و جورین» در کنترل نیروهای ارتش افغانستان است؛ در سایر مناطق درگیری میان طرفین ادامه دارد.

از استان شمالی فاریاب خبر می رسد، جنگنده های ناتو با حمله به مناطق مسکونی در مسیر جاده «میمنه_دولت آباد»، حدود ۴۰ تن از شهروندان که اغلب زنان و کودکان بودند را شهید و زخمی کردند و خسارت سنگینی را به ساختمان های و زیر ساخت ها وارد آوردند؛ به گفته منابع میدانی، شمار زیادی از اهالی در زیر ساختمان ها مدفون شده اند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.