اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

امارات مدعی تسلط «ائتلاف» ضد یمن بر یک پهپاد یمنی شد

  • کد خبر : 17270
  • 28 مهر 1397 - 21:50
امارات مدعی تسلط «ائتلاف» ضد یمن بر یک پهپاد یمنی شد

در میان سکوت رسانه‌های سعودی، رسانه‌های اماراتی مدعی تسلط ائتلاف ضد یمن بر یک پهپاد یمنی شده که به ادعای آنان «مشخصات ایرانی» دارد. به گزارش اخبار جهادی، خبرگزاری امارات عربی متحده عصر امروز شنبه مدعی شد که «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی، یک پهپاد یمنی را که قصد حمله به مواضع ائتلاف داشته، […]

در میان سکوت رسانه‌های سعودی، رسانه‌های اماراتی مدعی تسلط ائتلاف ضد یمن بر یک پهپاد یمنی شده که به ادعای آنان «مشخصات ایرانی» دارد.

به گزارش اخبار جهادی، خبرگزاری امارات عربی متحده عصر امروز شنبه مدعی شد که «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی، یک پهپاد یمنی را که قصد حمله به مواضع ائتلاف داشته، تحت کنترل گرفته است.

تا لحظه انتشار این خبر، خبرگزاری عربستان هنوز این خبر را تأیید نکرده است. خبرگزاری امارات نیز چگونگی تسلط ائتلاف بر این پهپاد را توضیح نداده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) در گزارش خود نوشت: «یگان ویژه ضد پهپادهای ائتلاف عربی توانست یک فروند هواپیمای بدون سرنشین مجهز به بمب از نوع “قاصف ۱” را که متعلق به شبه‌نظامیان حوثی است و مشخصات ایرانی دارد، به کنترل خود درآورد».

خبرگزاری امارات می‌گوید این پرنده حامل مواد منفجره بوده و در حال پرواز به مواضع نیروهای این ائتلاف در شهرستان «الدریهمی» در استان الحدیده بوده است.

ائتلاف سعودی-اماراتی که از ابتدای سال ۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن به این کشور لشکرکشی کرده، هنوز موفق نشده دولت «عبد ربه منصور هادی» را به صنعاء بازگرداند. طبق گزارش دوازدهم مرداد (سوم اوت) واشنگتن‌پست این جنگ تاکنون بیش از پنجاه هزار کشته بر جای گذاشته است.

عربستان همچنین یمن را محاصره دریایی، هوایی و زمینی کرده و مانع ورود و خروج بیماران، دارو و غذا و کمک‌های بشردوستانه به یمن می‌شود. تنها کانال ارتباطی یمن با خارج از این کشور، استان ساحلی الحدیده در غرب یمن است که عربستان و امارات در طول جنگ و بخصوص از اردیبهشت گذشته (۱۳۹۷) با چندین عملیات سخت تلاش کرده‌اند آن را اشغال کنند اما تاکنون ناکام بوده‌اند.

خبرگزاری وام همچنین به نقل از ائتلاف سعودی-اماراتی همچنین مدعی شد که پدافند موشکی این ائتلاف موفق شده است دو فروند موشک بالستیک را که به سمت مقر و مواضع نیروهای سعودی و اماراتی در شهرستان الدریهمی شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کند.

این ائتلاف ادعا کرد که دو موشک شلیک شده یمنی‌ها «ایرانی» بوده است و به سمت اهداف انسانی و مسکونی شلیک شده است.

ارتش یمن بارها تأکید کرد که حملات ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن را با موشک‌ها و پهپاد‌هایی که ساخت بومی این کشور است، پاسخ خواهد داد و «مواضع حیاتی و اقتصادی» در تیررس این موشک‌ها و پهپادهاست.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.