اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جدیدترین خبرها از نبردهای سنگین در مناطق کوهستانی غرب استان دمشق/ کاهش مناطق تحت اشغال داعش در منطقه « تلول الصفا» به ۲۵۰ کیلومتر مربع + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 17111
  • 21 مهر 1397 - 13:56
جدیدترین خبرها از نبردهای سنگین در مناطق کوهستانی غرب استان دمشق/ کاهش مناطق تحت اشغال داعش در منطقه « تلول الصفا» به ۲۵۰ کیلومتر مربع + تصاویر و نقشه میدانی

حملات سنگین ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌ها، یگان های توپخانه و موشکی علیه هسته های خاموش محاصره شده گروه تروریستی داعش در منطقه «تلول الصفا» در غرب استان دمشق ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، حملات سنگین با پشتیبانی جنگنده‌ها، یگان های توپخانه و موشکی علیه هسته‌های خاموش محاصره شده گروه […]

حملات سنگین ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌ها، یگان های توپخانه و موشکی علیه هسته های خاموش محاصره شده گروه تروریستی داعش در منطقه «تلول الصفا» در غرب استان دمشق ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، حملات سنگین با پشتیبانی جنگنده‌ها، یگان های توپخانه و موشکی علیه هسته‌های خاموش محاصره شده گروه تروریستی داعش در منطقه «تلول الصفا» در غرب استان دمشق ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین با تروریست های داعش توانستند در محورهای شمال، غرب، شمال غرب و جنوب غرب منطقه «تلول الصفا» پیشروی و مناطق جدیدی را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری با پیشروی در منطقه کوهستانی و ناهموار «جروف الصخریه» موفق شدند چند ایستگاه دفاعی و مقر تروریست های داعش را به کنترل دربیاورند.

به گزارش اخبار جهادی، منطقه «الجروف الصخریه» در محور شمالی منطقه «تلول الصفا» واقع شده است؛ در جریان درگیری ها برای پاکسازی این مناطق، خسارت های سنگینی به تروریست ها وارد آمد و حدود ۲۵ تن آنان در این محور کشته و زخمی شدند.

از محور شمال غرب منطقه «تلول الصفا» خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین موفق شدند منطقه «ارض قاع البنات» را به کنترل درآورند و ۳۵ تن از ترویست های داعش را در این محور کشته و زخمی کنند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی داعش برای اشغال مجدد منطقه «ارض قاع البنات» ضد حملاتی را از محور شرقی ترتیب دادند اما با واکنش قاطع نیروهای سوری مواجه شدند و پس از ۵ ساعت درگیری سنگین مجبور به عقب نشینی شدند.

در جریان دفع حملات در این محور، ۲۰ تن از عناصر تروریستی داعش از جمله چند تک تیرانداز و عناصر انتحاری به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم زخمی شدند؛ سایر تروریست ها پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند.

همزمان با پیشروی نیروهای سوری، جنگنده ها با رصدهای دقیق به صورت مستمر در حال هدف قرار دادن مقرها، انبارهای سلاح و تونل های تروریست های داعش در بخش های کوهستانی مرکز و غرب منطقه تلول الصفا هستند.

ارتش سوریه به منظور افزایش سرعت پیشروی ها، نیروهای تازه نفس را به مناطق کوهستانی و ناهموار منطقه تلول الصفا اعزام کرده است؛ نیروهای متخصص یگان مهندسی دهها تله انفجاری را در مناطق ناهموار تازه آزاد شده (صخره ها، بلندی ها، کوه ها و غارها) خنثی کردند.
به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی مناطق تازه آزاد شده هم موفق شدند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی سبک و سنگین را کشف و ضبظ کنند؛ عملیات جست و جوی منطقه به منطقه در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، با پیشروی های به دست آمده در روزهای گذشته، مساحت مناطق تحت اشغال هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در منطقه تلول الصفا در غرب استان دمشق از ۲۶۵ کیلومتر مربع به ۲۵۰ کیلومتر مربع کاهش یافت.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.