اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شرایط وخیم ارتش افغانستان با ادامه شکست‌های دومینووار/ پیشروی گسترده طالبان در استان‌های «هرات و بغلان» + نقشه میدانی

  • کد خبر : 17005
  • 13 مهر 1397 - 20:54
شرایط وخیم ارتش افغانستان با ادامه شکست‌های دومینووار/ پیشروی گسترده طالبان در استان‌های «هرات و بغلان» + نقشه میدانی

شبه نظامیان طالبان با حملات گسترده موفق شدند نیروهای ارتش را در استان های «هرات و بغلان» عقب برانند . به گزارش اخبار جهادی، از شمال غرب کشور افغانستان خبر می رسد، شبه نظامیان طالبان با حملات گسترده موفق شدند نیروهای ارتش را در جنوب شرق استان هرات عقب برانند و بخش وسیعی از شهرستان «فارسی» را به کنترل […]

شبه نظامیان طالبان با حملات گسترده موفق شدند نیروهای ارتش را در استان های «هرات و بغلان» عقب برانند .

به گزارش اخبار جهادی، از شمال غرب کشور افغانستان خبر می رسد، شبه نظامیان طالبان با حملات گسترده موفق شدند نیروهای ارتش را در جنوب شرق استان هرات عقب برانند و بخش وسیعی از شهرستان «فارسی» را به کنترل در بیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری های شدید در مناطق تحت کنترل دولت افغانستان در شهرستان فارسی ادامه دارد؛ شماری زیادی از نیروهای ارتش افغانستان در جریان درگیری ها در این محور جان باختند و تعداد دیگر هم زخمی شدند.

خبرها از منطقه «قیسار» در جنوب شرق استان هرات حاکیست، نیروهای طالبان پس از درگیری های سنگین با نیروهای ارتش افغانستان توانستند کنترل این منطقه را در دست گیرند؛ این منطقه شامل ۳۹ شهرک است.

منطقه «قیسار» شامل شهرک های «نوآباد، صالح آباد، سیاپلو، سیبک، سغزک، بیدک، حاجی باغ، محمودآباد، صغرا، صغر، خانۀ بالا و پایین، سخیدان، پایه سار، خواجه گک، کشک، چشمۀ عزیزان، تیلک، چارسنگ، آبخنک، عالمان، شیمبک، پای بید، پای بیدعلیا و تگورود و…» است.

به گفته منابع میدانی، پس از این که منطقه «قیسار» به کنترل نیروهای طالبان درآمد، ۱۶ تن از نیروهای ارتش افغانستان دست از مقاومت برداشتند و با بر زمین گذاشتن سلاح، تسلیم شدند.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۵ درصد از استان هرات (شهرستان فارسی) در تصرف نیروهای طالبان است و نیروهای ارتش افغانستان حدود ۴۵ درصد از مساحت استان هرات را در کنترل دارند؛ در سایر مناطق درگیری میان طرفین ادامه دارد.

بخش های مرکزی و غربی استان هرات از جمله شهرستان های «کوهستان، غوریان، زنده جان، انجیل، شهر هرات، گذره و کرخ» در کنترل نیروهای ارتش افغانستان است؛ استان هرات ۱۶ شهرستان دارد.

از استان بغلان در شمال شرق کشور افغانستان خبر می رسد، حملات گسترده شبه نظامیان طالبان علیه نیروهای ارتش افغانستان منجر به سقوط دره راهبردی لرخاب در شهرستان دوشی شده است.

این دره راهبردی بر شهرک های «باغ قاضی، شوره زار، یک توت، بابریا، خواجه صفا، منگک، قلعه ایشان، کرملی و قلعه بادک» اشراف کامل دارد؛ این مناطق از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شوند.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۱۰ درصد از استان بغلان شامل شهرستان «دهنه غوری» و بخش هایی از شهرستان «دوشی» در تصرف شبه نظامیان طالبان است؛ حدود ۵۵ درصد از خاک این استان در کنترل نیروهای ارتش افغانستان است.

مناطق شرقی و مرکزی شامل شهرستان های «گذرگاه نور، برکه، نهرین، بخش وسیعی از دوشی، خنجان، اندراب، پل حصار، ده صلاح، خواجه هجران، خوست وفرنگ» در کنترل ارتش افغاستان است؛ در سایر مناطق درگیری میان طرفین ادامه دارد.

همزمان با پیشروی های گسترده طالبان در مناطق مختلف، نیروهای ناتو به جای حمایت از نیروهای ارتش افغانستان به کشتار مردم بی گناه و مظلوم روی آورده اند؛ به گفته منابع میدانی، حملات پهپادی ناتو به منطقه «شقه کوتل» منجر به جان باختن شماری از مردم شده است.

به گزارش اخبار جهادی، حملات هوایی جنگنده های ناتو به مناطق مسکونی «ننگرهار، فراه، لوگر، بغلان، کندوز و …» منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از شهروندان شده است؛ برخی خبرها حاکیست شماری از نیروهای ارتش افغانستان از بیم حملات طالبان و پشتیبانی نشدن از فرماندهی مرکزی، ایستگاه های دفاعی خود را ترک کرده اند.

 

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.