اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله کور تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز با ۹ شهید و ۲۱ زخمی/ سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به «جریان الاهوازیه» هستند +عکس

  • کد خبر : 16758
  • 31 شهریور 1397 - 12:07

رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود با حمله تروریست ها، نیمه تمام ماند. به گزارش اخبار جهادی، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، شماری از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل رژه حمله کرده و حاضران را به گلوله بستند که بر […]

رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود با حمله تروریست ها، نیمه تمام ماند.

به گزارش اخبار جهادی، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، شماری از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل رژه حمله کرده و حاضران را به گلوله بستند که بر اساس اطلاعات اولیه، در این حادثه چندنفر مجروح شده اند. البته تروریست‌ها موفق نشدند وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از انجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند.

اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

 شخصیت های حاضر در رژه سالم هستند

بنا بر اعلام ایسنا، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند

سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

آمار اولیه: ۸ شهید

بنا بر اعلام تسنیم، در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد. همچنین در جریان این حمله، جمعا بین ۸ تا ۱۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، آمار اولیه همچنین از مجروحیت حدود ۷ نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت دارد. اخبار اولیه همچنین از کشته شدن ۲ نفر از تروریست‌ها در جریان درگیری با نیروهای امنیتی حکایت دارد و ۲ نفر دیگر از تروریست‌ها نیز همچنان تحت تعقیب هستند

ایرنا: ۲۰ زخمی و کشته شدن تمامی تروریست ها

به گزارش ایرنا، در این حمله تروریستی دست کم ۲۰ نفر زخمی شده اند که به مراکز درمانی (بیمارستان آپادانا) منتقل شده اند . این گزارش حاکی است هیچ یک از مسوولان حاضر در این مراسم آسیب ندیده اند ولی گزارشها از تلفات جانی از بین مردم حکایت دارد که هنوز تعداد دقیق آن مشخص نیست.

بنا بر اعلام این خبرگزاری،  با واکنش به موقع نیروهای امنیتی ، چهار یا پنج نفر از عاملان این حمله تروریستی کشته شده اند .

فارس: ۲ تروریست کشته، ۱ نفر زخمی و ۱ نفر دستگیر شد

یک مقام مطلع در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: تاکنون ۲ نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. بنابر مشاهدات عینی خبرنگار این رسانه، دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.

سردار شریف: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حادثه امروز حمله عناصر تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از این حادثه در دست نیست ولی با توجه به اینکه معمولا جریان الاهوازیه چند به کاروان راهیان نور و مراسم‌های مشابه حمله کرده‌اند این احتمال را می‌دهیم که این بار هم حادثه از سوی آنها باشد.

وی افزود: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه برگزاری مراسم رژه امسال بر عهده ارتش بود، گفت: بهتر است دوستان ارتش در این رابطه اطلاعات دقیق‌تری بدهند.

سردار شریف در پاسخ به این سوال که آیا شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز را  تایید می‌کنید، گفت: خیر، در این حادثه چند سپاهی مجروح شدند که احتمال شهادت آنها وجود دارد ولی شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز قابل تایید نیست.

استاندار خوزستان جزییاتی ازحادثه تروریستی اهواز را تشریح کرد

استاندار خوزستان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا جزییاتی از حادثه تروریستی در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در اهواز را تشریح کرد .

غلامرضا شریعتی گفت: صبح امروز در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسوولان به سمت مسوولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه دراین اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه کشته یا زخمی شدند.

وی گفت : تا کنون شهادت سه نفر قطعی و مشخص شده و بیش از ۲۰ نفر نیز زخمی شده اند که به بیمارستانهای اهواز منتقل شده اند.

شریعتی افزود: به رغم شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی ، هیچیک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است و این اقدامات خرابکارانه کور ذره ای در عزم و اراده و روحیه مقاومت مردم تاثیری نخواهد داشت بلکه همه آحاد مردم و مسوولین را در مقابله با توطئه های دشمنان متحد و مصمم تر خواهد کرد.

تیم تروریستی منهدم شد

استاندار خوزستان همچنین از منهدم شدن تیم تروریستی عامل این اقدام خرابکارانه خبر داد و گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند .

شریعتی گفت: طبق گزارشهای اولیه عوامل این حادثه چهار نفر بودندکه دو نفر ازآنان کشته شده و دونفر دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان زخمی شد. در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا وارتش در اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان را آغاز کرده اند.

حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان به ایسنا اعلام کرده در جریان این حمله تروریستی،  ۸ تا ۹ نفر از نیروهای نظامی شهید  و بیش از  ۲۰ نفر مجروح شده‌اند.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نیز خبر داده که تعدادی از خبرنگاران حاضر در مراسم مجروح شده اند.

اعلام اسامی تعدادی از مجروحان حادثه

حسین زاده معاون سیاسی استانداری اهواز همچنین در گفت و گو با ایلنا درباره جزییات بیشتر این حادثه گفت: در این تیراندازی حمله‌کنندگان به نیروهای مسلح چهار نفر بودند که  ۲ نفر آنها  توسط نیروهای نظامی کشته و ۲ نفر دستگیر شدند.

معاون سیاسی استانداری اهواز گفت: تا کنون ۲۱ نفر از مجروحان حادثه تیراندازی صبح امروز در شهرستان اهواز به  بیمارستان های گلستان و رازی اهواز منتقل شده اند.

وی ادامه داد: ۹ نفر در این اقدام تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

اسامی تعدادی از مجروحان به شرح زیر است:

مرتضی کردزنگنه ۳۰ ساله از نیروهای سپاه

حسن خادم هویزه ۲۵ ساله از نیروهای سپاه

صادق شهریاری ۲۵ ساله از نیروهای سپاه

موسی باقری فارسی ۳۳ ساله از نیروهای ارتش

بهمن بیرانوند ۴۶ ساله از شهروندان حاضر در مراسم

فرمانده سپاه خوزستان: تیم تروریستی حمله کننده به رژه اهواز متلاشی شد

فرمانده سپاه خوزستان از متلاشی شدن عوامل تروریستی حمله کننده به رژه نیروهای مسلح اهواز خبر داد.

سردار حسن شاهوار پور در گفت و گو با مهر گفت: عوامل تروریستی که صبح امروز شنبه به رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان حاضر در جایگاه سالم هستند، تصریح کرد: تروریست ها تحت تعقیب قرار گرفته و این گروه تروریستی متلاشی شد.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه اقدامات این گروه های تروریستی در اهواز مسبوق به سابقه است، افزود: عوامل تروریستی در حمله صبح امروز موفق به ورود به جایگاه نشدند.

سردار شاهوار پور با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی حاضر در محل اجازه ورود عوامل تروریستی به جایگاه را ندادند، افزود: اوضاع تحت کنترل و آرام است.

اعلام اسامی ۷ شهید حادثه

به گزارش خبر آنلاین، پیکر شهدا و مجروحین حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.
بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده اند که اسامی آنها بدین شرح است:

۱-علی لویمی

۲-اسماعیل شفیعی نژاد

۳-میلاد جهانگیر نژاد

۴-رضا شفیعی

۵- سعید کریمی

۶-امیر فرخی

۷- یونس پور حلو

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.