اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش | چرا پروژه «تظاهرات‌های روز جمعه ادلب» شکست خورد؟

  • کد خبر : 16709
  • 24 شهریور 1397 - 23:51
گزارش | چرا پروژه «تظاهرات‌های روز جمعه ادلب» شکست خورد؟

تلاش‌های طیفی از معارضین سوری برای ایجاد تمایز میان ساکنان ادلب و خانواده اعضای گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره) با حضور مستقیم و پررنگ پرچم‌های این گروه تروریستی در تظاهرات روز جمعه به طور کامل شکست خورد. به گزارش اخبار جهادی، برای درک بهتر ماجرای «تظاهرات‌های جمعه» باید ابتدا زمینه‌های آن را در نظر […]

تلاش‌های طیفی از معارضین سوری برای ایجاد تمایز میان ساکنان ادلب و خانواده اعضای گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره) با حضور مستقیم و پررنگ پرچم‌های این گروه تروریستی در تظاهرات روز جمعه به طور کامل شکست خورد.

به گزارش اخبار جهادی، برای درک بهتر ماجرای «تظاهرات‌های جمعه» باید ابتدا زمینه‌های آن را در نظر گرفت. حدودا ۱۵ ماه قبل و در جریان درگیری میان دو گروه تروریستی تکفیری «تحریر الشام» و «احرار الشام» در ادلب، «حسام سلامه» از سران احرار الشام در جمع نیروهای تحت فرمان خود در شهر «معره النعمان» سه بار قسم خورد و تأکید کرد: «اگر یک درصد احتمال می‌دادم که با سیطره تحریر الشام بر ادلب، این منطقه تحت سیطره معارضین باقی می‌ماند؛ اسلحه خود را زمین می‌گذاشتم! اما فراموش نکرده‌ایم که آن‌ها از نظر جامعه جهانی یک گروه تروریستی محسوب می‌شوند و رهبرشان (ابو محمد الجولانی) کسی است که شاخه القاعده را در سوریه تأسیس کرد. این نکته را نه ما و نه نظام بین الملل هرگز فراموش نخواهد کرد. سیطره آنان بر ادلب مجوز عملیات نهایی ارتش سوریه و تکرار سرنوشت رقه و موصل در ادلب خواهد بود!»

مشابه این اظهارات به کرات از سوی شخصیت‌های سلفیِ منتقد النصره تکرار شد؛ به طوری که شدت فشارها در این زمینه به حدی رسید که «اسیف عبد الرحمن» از نزدیکان الجولانی در پاسخ گفت: «دائم نسبت به تکرار موصل هشدار می‌دهند. موصل هزار بار بر حمص و حلب شرف دارد! در موصل، جهان به شکل عریان همه خشونت و جنایت خود را نشان داد؛ اما موصل همچنان تا آخرین قطره خون خود مقاومت کرد(!!!) همان خون‌ها تا نسل‌ها درخت جهاد را آبیاری می‌کند(!!) حالا موصل را با حمص و حلب مقایسه کنید…» اظهارات اسیف به وضوح نشان می‌داد که چه فشاری از این ناحیه به الجولانی و تحریر الشام وارد می‌شود؛ به طوری که آن‌ها حتی مجبور می‌شوند به طور تلویحی از داعش تمجید کنند!

در پی شکست احرار الشام در برابر تحریر الشام، الجولانی به نفر اول در ادلب تبدیل شد و توانست اداره کامل این منطقه را در دست بگیرد. به این ترتیب برای ناظران خارجی تردیدی نماند که هم‌اکنون استان ادلب در اشغال گروه‌های تروریستی نزدیک به القاعده است که هرگز زیر بار آتش بس، ثبات و همگرایی نمی‌روند. در نتیجه برای ایجاد صلح و آرامش در سوریه هیچ راهی باقی نمی‌ماند؛ مگر این‌که ابتدا استان ادلب از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد شود.

با قطعی شدن عملیات ارتش سوریه و جبهه مقاومت در استان ادلب، ترکیه یک فرصت سه هفته‌ای درخواست کرد و طی این بازه زمانی، گروه‌های معارض تلاش کردند با برگزاری تظاهرات‌های هفتگی در روزهای جمعه، حقیقت اشغال این منطقه توسط النصره و گروه‌های نزدیک به القاعده را کمرنگ جلوه دهند!در همین زمینه «عباس شریفه» به صراحت هدف از برپایی تظاهرات را این گونه بیان کرد: «تنها با تظاهرات‌های غیرنظامی است که می‌توانیم به دنیا نشان دهیم که ادلب نه سرزمین تروریست‌های وابسته به القاعده بلکه محل سکونت توده‌های مردمی مخالف حکومت بشار اسد است!» او پیشنهاد داد همین موضوع با شعار «ادلب هی الخضراء و لیست السوداء» در پلاکاردها درج شود.

تظاهرات‌های هفته گذشته نیز موجی از خوشبینی را در میان حامیان تروریست‌های ساکن در ادلب برانگیخت. «مجاهد مأمون دیرانیه» که خود را یک استراتژیست میانه‌رو می‌خواند در یادداشت کوتاهی، تظاهرات‌های جمعه را «احیای معارضه» دانست و نوشت: «معارضین یک جنبش مردمی(!) بودند که دست به اسلحه برده یا به فعالیت‌های سیاسی خارج از سوریه روی آوردند. با این حال، نباید فراموش کرد که هیچ جنبش نظامی یا سیاسی بدون حضور مردمی در خیابان‌ها به فرجام نمی‌رسد و ما این نکته را باید جدی‌تر از قبل مورد توجه قرار دهیم.»

شیخ صالح الحموی که زمانی نفر دوم جبهه النصره بود و اکنون ژست میانه‌رو اختیار می‌کند نیز در این مورد نوشت: «نماینده فرانسه در سازمان ملل گفت تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در ادلب نشان می‌دهد در این شهر مردم عادی [مخالف حکومت اسد] زندگی می‌کنند و حیات معمولی در آن جریان دارد؛ برخلاف ادعای حامیان دمشق که این شهر را جولانگاه و مزرعه تروریسم می‌خوانند! همین اظهارات نشان می‌دهد تظاهرات‌های روز جمعه چه فوائد عظیمی دارد.»

در ادامه این اظهارات «وائل عبد العزیز» از معارضین فراری داریا نوشت: «تقریبا هیچ تحلیلگری نمی‌تواند آینده ادلب را به طور جدی پیش‌بینی کند؛ اما تقریبا همه اتفاق نظر دارند که تظاهرات‌های روز جمعه یک گام مهم رو به جلو برای معارضین است.»

در این میان «احمد قسوم» از نویسندگان معارض تندتر رفت و طی مقاله‌ای با عنوان «تظاهرات‌های ادلب، رسوا کننده دروغ‌های روسیه» مدعی شد تظاهرات‌های ادلب بزرگ‌ترین نشانه‌ای است که بر جهت‌گیری‌های مسالمت‌آمیز(!) معارضین دلالت دارد!

با این حال، حجم گسترده پرچم‌های گروه تروریستی هیئت تحریر الشام در تظاهرات‌های روز گذشته از یک طرف و حضور تروریست‌های فراری از مناطق مختلف مانند «غوطه شرقیه» و «داریا» از طرف دیگر، ثابت کرد که قاطبه ساکنان فعلی استان ادلب را خانواده گروه‌های تروریستی تشکیل می‌دهند.

به این‌ها باید حجم انبوه تروریست‌های خارجی و بین المللی را افزود که در قالب گروه‌های مختلف تروریستی در استان ادلب حضور دارند و با پرچم و آرم رسمی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. گروه‌هایی مانند «حزب اسلامی ترکستان» (تروریست‌های چین شرقی)، «جند الاقصی» (تروریست‌های تکفیری عمدتا فلسطینی‌تبار)، «کتیبه البخاری» (تروریست‌های ازبکستان)، «جیش المهاجرین و الانصار» (تروریست‌های منطقه آسیای میانه و قفقاز)، «کتیبه التوحید و الجهاد» (تروریست‌های ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان)، «شام الاسلام» (تروریست‌های اهل مراکش)، «کتیبه المرابطون» (تروریست‌های تحت تعقیب مصری)، «حرکه مهاجرین سنه ایران» (تروریست‌های وابسته به گروه‌های تکفیری جنوب شرق ایران) و… که جمعا بخش مهمی از ساکنان امروز استان ادلب را تشکیل می‌دهند.

حضور گسترده پرچم‌های گروه تروریستی  هیئت تحریر الشام در تظاهرات ادلب، خشم بخش مهمی از معارضین را برانگیخته است. شیخ صالح الحموی در این مورد می‌نویسد: «در کل بشریت، کسی را فرومایه‌تر، تباه‌تر، کثیف‌تر، تنفربرانگیزتر و پست‌تر از این‌ها (اشاره به کسانی که پرچم تحریر الشام را برافراشتند) نمی‌شناسم؛ زیرا به خوبی می‌دانند که این کارشان به ضرور ملت بوده و اصرار بر انجام آن تنها از بخش کوچکی از تفاله‌های آشغال تحریر الشام برمی‌آید. از همه می‌خواهم این عکس‌ها را منتشر نکنند!»

همچنین در واکنش به عکسی که زنان حامل پرچم تحریر الشام را نشان می‌دهد، نوشته است: «سگ‌های جولانی، اساسا زن میان شما فردی فرومایه برای تأمین نیازهای جنسی‌تان بوده و حق ورود در تظاهرات را ندارد! اما امروز پستی و فرومایگی شما به جایی رسیده که همسرانتان را مجبور کنید تا با در دست گرفتن پرچم‌های شما به خیابان بیایند؟ واقعا در دین چیزی باقی مانده که شما آن را دستمایه دنیاطلبی‌های خود قرار نداده باشید؟ شما دارید به صورت رایگان به روسیه و نظام خدمات ارائه می‌دهید!» عباس شریفه نیز با اشاره به پوشش رسانه‌ای برافراشتن پرچم تحریر الشام توسط کانال تلگرامی وابسته به پایگاه نظامی حمیمیم (مرکز فرماندهی نظامیان روس در سوریه)، ادعا کرد اقدام اخیر نشانه پررنگی است که رابطه استخباراتی میان تحریر الشام و روسیه را نشان می‌دهد!

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.