اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پست‌های دیدبانی ترکیه در ادلب به «پایگاههای نظامی دائمی» آنکارا در سوریه تبدیل شده است

  • کد خبر : 16672
  • 22 شهریور 1397 - 13:56

رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» با اشاره به نقش پست‌های دیدبانی ترکیه در ادلب، اعلام کرد که آنکارا دهها خودروی زرهی، تانک و صدها نفر از نیروهای ویژه خود را به این استان سوریه فرستاده است. منابع خبری معارض از افزایش ارسال تجهیزات نظامی توسط ترکیه برای تروریستهای حاضر در استان ادلب واقع […]

رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» با اشاره به نقش پست‌های دیدبانی ترکیه در ادلب، اعلام کرد که آنکارا دهها خودروی زرهی، تانک و صدها نفر از نیروهای ویژه خود را به این استان سوریه فرستاده است.

منابع خبری معارض از افزایش ارسال تجهیزات نظامی توسط ترکیه برای تروریستهای حاضر در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر می‌دهند.

خبرگزاری رویترز به نقل از «مصطفی سیجری» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی «لواء المعتصم» -وابسته به ارتش آزاد- گزارش داد که ترکیه «دهها خودروی زرهی، تانک و صدها نفر از نیروهای ویژه خود را به ادلب فرستاده است».

سیجری مدعی است که این اقدام ترکیه نشان می‌دهد که ادلب سرنوشتی مانند سرنوشت سایر مناطقی که در اشغال «معارضان» بود، نخواهد داشت.

وی همچنین تأکید کرد که نیروهای ترکیه در داخل خاک سوریه تجهیزات نظامی زیادی دارند و پست‌های دیدبانی ترکیه نیز «در واقع پایگاههای نظامی دائمی» برای آنکارا در سوریه است.

رویترز اعلام کرد که ارتش ترکیه واکنشی به تحرکات این نیروها نداشته، ولی فیلمهایی موجود است که نشان می‌دهد کاروانهای نظامی ترکیه هفته گذشته عازم مناطق مرزی شده است.

منابع معارض نیز به این خبرگزاری اعلام کردند که طی روزهای اندک گذشته، ترکیه مقادیر زیادی مهمات و موشک در اختیار آنان قرار داده است.

خبر تجهیز تروریستها به سلاح و تجهیزاتِ بیشتر، در حالی از سوی رویترز منتشر می‌شود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست تهران و در جریان دیدار با حسن روحانی و ولادیمیر پوتین همتایان ایرانی و روس خود خواستار آتش‌بس در ادلب شده بود.

ترکیه مدعی است که در صورت هر گونه حمله نظامی در ادلب یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد، ولی سوریه تصمیم خود را برای پاکسازی این استان از وجود تروریست‌ها گرفته است.

قرار بود ترکیه گروه تروریستی جبهه النصره را قانع کند که منحل شود، ولی روز گذشته منابع معارض اعلام کردند که تروریستها این پیشنهاد را رد کرده و گفته‌اند که با ارتش سوریه خواهند جنگید.

یک منبع امنیتی بلندپایه تُرک نیز در همین راستا به رویترز گفت: «ما در آنجا (ادلب) حضور نظامی داریم و اگر این حضور نظامی در معرض آسیب یا هر حمله‌ای قرار گیرد، این مسئله به منزله حمله به ترکیه است و با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد».

ترکیه سال گذشته به موجب توافق «آستانه»، پست‌هایی دیدبانی در ادلب احداث کرد تا ادلب و استان‌های مجاور آن در ضمن مناطق «کاهش تنش» قرار داشته باشد.

در جریان مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، چهار منطقه در سوریه، مشمول توافق کاهش تنش قرار بگیرد که شامل جنوب سوریه، ریف دمشق، ریف حمص و حماه و بخشی از حلب، و استان ادلب .

هدف توافق مناطق کاهش تنش، نظارت بر تداوم آتش‌بس سراسری در سوریه، فراهم کردن شرایط مناسب انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین هموار کردن راه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان بود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.