اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طوفان یگان‌های موشکی و هوایی ارتش سوریه در مناطق شمالی/ پایان ماه عسل گروه‌های تروریستی در آخرین ایستگاه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 16628
  • 19 شهریور 1397 - 14:55
طوفان یگان‌های موشکی و هوایی ارتش سوریه در مناطق شمالی/ پایان ماه عسل گروه‌های تروریستی در آخرین ایستگاه + نقشه میدانی

یگان های موشکی، توپخانه ای و جنگنده های سوری و روسی هم از روز گذشته حملات علیه مواضع گروه های تروریستی را در مناطق شمالی افزایش داده اند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از شمال سوریه حاکیست، صدها تن دیگر از نیروهای گروه اول ارتش سوریه به همراه تجهیزات سنگین […]

یگان های موشکی، توپخانه ای و جنگنده های سوری و روسی هم از روز گذشته حملات علیه مواضع گروه های تروریستی را در مناطق شمالی افزایش داده اند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از شمال سوریه حاکیست، صدها تن دیگر از نیروهای گروه اول ارتش سوریه به همراه تجهیزات سنگین نظامی (دهها خودروی زرهی، نفربر و تانک) به مناطق تحت کنترل دولت در جنوب و جنوب شرق استان ادلب رسیدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن از نیروهای ارتش سوریه در حومه غرب استان حلب، جنوب و جنوب شرق استان ادلب، شمال شرق استان لاذقیه، شمال و شمال غرب استان حماه مستقر شده اند و در انتظار دستور برای آغاز عملیات پاکسازی مناطق اشغالی در این محورها هستند.

به گفته منابع میدانی، یگان های موشکی، توپخانه ای و جنگنده های سوری و روسی هم از روز گذشته حملات علیه مواضع گروه های تروریستی را در مناطق شمالی افزایش داده اند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

شدت حملات یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای به حدی شدت یافته که برخی منابع میدانی از عملیات قریب الوقوع یگان های زمینی ارتش سوریه در محور شمالی خبر می دهند و همین مسئله تروریست ها را به وحشت انداخته است.

از شمال استان حماه و جنوب استان ادلب خبر می رسد، بالگردهای ارتش سوریه وارد نبرد شده اند و مواضع گروه های تروریستی را در نقاط اشغالی به شدت هدف قرار دادند؛ بالگردهای سوری مواضع تروریست ها را در مناطق اشغالی «خان شیخون، لطمانه، جرناز، سکیک و تل سکیک» درهم کوبیدند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای ارتش سوریه در شمال و شمال غرب استان حماه از چند محور علیه گروه های تروریستی آغاز می شود؛ پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره) در این محور در اولویت است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: شماری از سرکرده های میدانی گروه های تروریستی با افزایش حملات موشکی، توپخانه ای و هوایی به سمت مناطق مرزی ترکیه متواری شده اند.

این منبع میدانی افزود: مقامات دولت ترکیه به گروه تروریستی «نور الدین زنکی» چراغ سبز نشان داده اند تا هرچه زودتر عملیات گسترده علیه تروریست های جبهه النصره را در شهر ادلب آغاز کنند.

وی تصریح کرد: ترکیه با این راهبرد درصدد است تا از عملیات نیروهای سوری در مناطق اشغالی شمال جلوگیری کنند و گروه های تروریستی تحت حمایت خود را به عنوان عناصر مسلح میانه رو معرفی کند.

برای مشاهده  اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید
به گزارشاخبار جهادی، ۴۳ گروه تروریستی در استان ادلب حضور دارند که تعداد اعضای آن به حدود ۵۲ هزار و ۷۰۰ تن می رسد؛ به گفته منابع میدانی حدود ۱۲ هزار تن از عناصر مسلح در این استان خواهان مصالحه هستند که همین موضوع خشم سایر تروریست ها را به دنبال داشته و اختلاف میان آنان را تشدید کرده است.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.