اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان «بلخ» در شمال شرق افغانستان/ «تانه و چاهی» به کنترل طالبان درآمدند + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 16634
  • 19 شهریور 1397 - 14:59
آخرین تحولات میدانی استان «بلخ» در شمال شرق افغانستان/ «تانه و چاهی» به کنترل طالبان درآمدند + نقشه میدانی و تصاویر

عناصر تروریستی « طالبان» در روزهای گذشته عملیات گسترده و جدیدی را علیه نیروهای ارتش افغانستان در مناطق مختلف استان «بلخ» آغاز کردند و توانستند دو روستا را به اشغال خود دربیاوردند. به گزارش اخبار جهادی، از استان «بلخ» در شمال شرق افغانستان خبر می رسد، گروه «طالبان» در روزهای گذشته عملیات گسترده و جدیدی را علیه نیروهای […]

عناصر تروریستی « طالبان» در روزهای گذشته عملیات گسترده و جدیدی را علیه نیروهای ارتش افغانستان در مناطق مختلف استان «بلخ» آغاز کردند و توانستند دو روستا را به اشغال خود دربیاوردند.

به گزارش اخبار جهادی، از استان «بلخ» در شمال شرق افغانستان خبر می رسد، گروه «طالبان» در روزهای گذشته عملیات گسترده و جدیدی را علیه نیروهای ارتش افغانستان در مناطق درگیر  (نقاط زرد رنگ در نقشه میدانی) آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر طالبان در شهرستان «چهار چولک» در شمال غرب استان بلخ، حملات غافلگیرانه را علیه ایستگاه های دفاعی نیروهای ارتش افغانستان انجام دادند و روستای «تانه» را به اشغال درآوردند.

در جریان درگیری ها در این محور، شماری از نیروهای ارتش افغانستان کشته و زخمی شدند؛ قابل ذکر است شهرستان «چهار پولک» در محدود مناطق درگیر قرار دارد و طرفین برای تسلط بر این منطقه مهم در شمال غرب استان «بلخ» تلاش می کنند.

در شهرستان «دولت آباد» در شمال غرب استان «بلخ» خبرها حاکیست، روستای «چاهی» به طور کامل به عناصر تروریستی طالبان درآمده است؛ تعدادی از نیروهای ارتش افغانستان در جریان درگیری ها در این روستا جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام منابع میدانی، عقب نشینی نیروهای ارتش افغانستان از روستای «چاهی» در شمال غرب استان «بلخ» موقت بوده و برای جلوگیری از افزایش تلفات جانی و مالی صورت گرفته است.

به گزارش اخبار جهادی، چند گروه از نیروهای کمکی ارتش افغانستان به حومه روستای «چاهی» اعزام شده اند و خود را برای عملیات بازپس گیری این روستا و عقب راندن شبه نظامیان طالبان از این محور آماده می کنند.

استان بلخ با ۱۴ شهرستان (نهرشاهی، دهدادی، مارمل، خلم، کلدار، شورتپه، دولت آباد، بلخ، چهارپولک، چمتال، شولگره، چهارکنت، کشنده و مزار شریف) در شمال شرق افغانستان واقع شده و شهر «مزار شریف» مرکز این استان محسوب می شود.

در حال حاضر، حدود ۷ درصد از مساحت استان بلخ شامل شهرستان «چهار کنت» و روستاهای «تانه و چاهی» در شهرستان های «چهار پولک و دولت آباد» تحت کنترل طالبان است.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۵۵ درصد از مساحت استان شامل شهرستان های «شوالگره، کشنده، بلخ، مزار شریف، دهدادی، نهرشاهی، مارمل و خلم» در کنترل کامل دولت مرکزی افغانستان است؛ حدود ۳۸ درصد دیگر از خاک استان بلخ (شمال و شمال غرب) جزء مناطق درگیری محسوب می شود.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.