اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«سنگ‌فرش»؛ دیوار امنیتی جدید اسرائیل در مرز با لبنان

  • کد خبر : 16622
  • 18 شهریور 1397 - 20:18
«سنگ‌فرش»؛ دیوار امنیتی جدید اسرائیل در مرز با لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی از اتمام دیوار جدید میان این رژیم و لبنان طی ماه‌های آینده خبر داد و به توضیح جزئیاتی از روند ساخت این دیوار پرداخت. به گزارش اخبار جهادی، ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه دیوار امنیتی جدید این رژیم در مرز با لبنان طی ماه‌های آینده به پایان خواهد رسید، ادعا کرد […]

ارتش رژیم صهیونیستی از اتمام دیوار جدید میان این رژیم و لبنان طی ماه‌های آینده خبر داد و به توضیح جزئیاتی از روند ساخت این دیوار پرداخت.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه دیوار امنیتی جدید این رژیم در مرز با لبنان طی ماه‌های آینده به پایان خواهد رسید، ادعا کرد این دیوار «خط آبی» را رعایت کرده است.

«خط آبی» مرز لبنان و فلسطین اشغالی را تعیین می‌کند ؛ این خط توسط سازمان ملل متحد پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ و پایان دادن به ۲۲ سال اشغال جنوب لبنان ترسیم شد.

بر اساس گزارش «لبنان فایلز»، ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد نام این دیوار بتنی «سنگ فرش» است و در کنار بخش‌های مختلفی از دیوار بتنی ، دیواری فولادی به شکل ساعت شنی و ارتفاع شش متر نیز ساخته خواهد شد. همچنین ابزارهای مختلف برای جمع‌آوری اطلاعات و دیگر ابزارهای تکنولوژی در کنار این دیوار مستقر خواهند شد.

طبق این گزارش، دیوار بتنی  از پنج بخش تشکیل شده که ارتفاع آنها بین هفت تا نه متر متغیر است، ساخت بخش اول آن به طول ۵٫۵ کیلومتر و بخش دیگری به طول ۴۶۰ متر تکمیل شده، ساخت بخش سوم به طول ۳٫۳ کیلومتر و بخش چهارم به طول ۷۰۰ متر در آستانه تکمیل است و تنها ساخت بخش پنجم به ارتفاع ۵۰۰ متر باقی مانده است.

با اینکه رژیم صهیونیستی مدعی است در ساخت دیوار جدید مرزهای مشخص شده توسط سازمان ملل را رعابت کرده اما هنوز حدود ۱۳ نقطه مرزی وجود دارد که تکلیف آنها روشن نیست و مقامات لبنانی اعلام کرده‌اند تل‌آویو در ساخت دیوار مذکور، حریم زمینی لبنان را رعابت نکرده است.

در همین راستا وبگاه روزنامه مصری «الیوم‌السابع» گزارش داد ارتش لبنان، نظامیان خود را در برج‌های مراقبت در مرز این کشور با فلسطین اشغالی و در طول دیوار حائل مستقر  کرده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.