اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین خبرها از نبرد با تروریست‌های محاصره شده داعش در جنوب سوریه/ پیشروی آرام و گام به گام ارتش در منطقه « تلول الصفا» + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 16579
  • 17 شهریور 1397 - 12:01
آخرین خبرها از نبرد با تروریست‌های محاصره شده داعش در جنوب سوریه/ پیشروی آرام و گام به گام ارتش در منطقه « تلول الصفا» + نقشه میدانی و تصاویر

عملیات نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد و عناصر تروریستی محاصره شده داعش در منطقه « تلول الصفا» ضربات سنگینی متحمل شدند. به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد و عناصر تروریستی محاصره شده داعش در […]

عملیات نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد و عناصر تروریستی محاصره شده داعش در منطقه « تلول الصفا» ضربات سنگینی متحمل شدند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه در غرب استان دمشق ادامه دارد و عناصر تروریستی محاصره شده داعش در منطقه «تلول الصفا» ضربات سنگینی متحمل شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری در منطقه کوهستانی «جروف الصخریه»، حملات گسترده ای را با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای آغاز کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حدود ۳ کیلومتر در عمق مناطق اشغالی پیشروی کنند.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی نقاط اشغالی در این محور حدود ۲۰ تن از عناصر تروریستیداعش به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند و نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه با آزادسازی چند ارتفاع بر بخش هایی از منطقه تلول الصفا اشراف پیدا کردند.

به گزارش اخبار جهادی، با پیشروی های به دست آمده و رصد کامل تحرکات عناصر تروریستی در برخی مناطق، دهها تن از تروریست ها برای حفظ جان خود به مناطق مرکزی «تلول الصفا» متواری شدند.

گروهی از نیروهای سوری با پشتیبانی یگان های هوایی و موشکی حملاتی را از منطقه «وادی الحلاوه» به سمت منطقه «مرقب قبیان» آغاز کردند و پس از چند ساعت درگیری موفق شدند چند ایستگاه دفاعی تروریست ها را به کنترل در بیاورند.

نیروهای سوری در محور جنوبی هم حملاتی را از سمت منطقه «تل ابوغانم» علیه مواضع تروریست های داعش در منطقه «تل الکوایر و رجم المغربه» انجام دادند و پیشروی در این محور ادامه دارد.

همزمان با پیشروی های نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه، یگان های موشکی و جنگنده های سوری به شدت مواضع عناصر تروریستی داعش را در حومه مناطق «تل الکوایر، مرقب قبیان، تلول رفیله، رجم المغربه، الرحبه، منقار الرحبه» هدف قرار می دهند.

دهها تن از عناصر تروریستی داعش در جریان این حملات سنگین کشته و زخمی شده اند و خسارت های سنگینی به پایگاه ها، انبارهای سلاح، تجهیزات آنان وارد شده و چند تونل هم به طور کامل منهدم شده است؛ حملات برای قطع کمک رسانی تروریست ها به یکدیگر در منطقه «تلول الصفا» همچنان ادامه دارد.

در مقابل، دهها تن از عناصر تروریستی داعش از حومه منطقه «تلو الکوایر» حملات گسترده ای را با هدف نفوذ بیشتر و در منطقه و شکست محاصره علیه نیروهای سوری انجام دادند که با واکنش قاطع روبه رو شدند و ناکام ماندند و شماری از آنان کشته و زخمی شدند.

وجود صخره ها، کوه ها، دره ها و بافت ناهموار منطقه تلول الصفا، پیشروی نیروهای سوری را کند کرده است و عملیات به سختی و با احتیاط در حال انجام است تا از افزایش خسارت های جانی و مالی جلوگیری شود و نیروها در کمین تروریست ها قرار نگیرند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه تاکنون مساحتی در حدود هزار و ۴۲۰ کیلومتر مربع را در شمال شرق استان سویداء و غرب استان دمشق از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کرده اند و عملیات برای پاکسازی ۲۸۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در جریان است.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.