اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مقررات منع آمد و شد در بصره/ مقابله گروه‌های مقاومت با توطئه‌های آمریکا

  • کد خبر : 16526
  • 14 شهریور 1397 - 11:23
مقررات منع آمد و شد در بصره/ مقابله گروه‌های مقاومت با توطئه‌های آمریکا

نیروهای امنیتی عراق بعد از کنترل تظاهرات کنندگان بصره مقررات منع آمد و شد در این کشور برقرار کردند. به گزارش اخبار جهادی، بعد از این که تظاهرات کنندگان استان بصره واقع در جنوب عراق به ساختمان شورای استانداری استان حمله کردند، این اقدام با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شد که در نتیجه درگیری‌های به وقوع […]

نیروهای امنیتی عراق بعد از کنترل تظاهرات کنندگان بصره مقررات منع آمد و شد در این کشور برقرار کردند.

به گزارش اخبار جهادی، بعد از این که تظاهرات کنندگان استان بصره واقع در جنوب عراق به ساختمان شورای استانداری استان حمله کردند، این اقدام با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شد که در نتیجه درگیری‌های به وقوع پیوسته ۵ نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

بعد از اینکه تظاهرات کنندگان دیروز ساختمان استانداری را تحت کنترل گرفته بودند، نیروهای امنیتی موفق شدند این ساختمان را از دست معترضین خارج کنند. آنها در تمام بخش‌های شهر بصره مقررات منع آمد و شد اعلام کرده‌اند.

در همین رابطه حیدر العبادی نخست وزیر عراق نشست فوق العاده‌ای را با تعدادی از نمایندگان استان بصره برگزار کرده و در این نشست به تحولات این استان و راهکارهای ارائه خدمات به مردم این استان پرداخت.

بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی العبادی که بعد از این نشست صادر شد، تاکید کرد که کابینه عراق به دنبال رفع مشکل آب در این استان است. بر اساس بیانیه مذکور در این نشست‌ها همچنین اوضاع امنیتی شهر بررسی شده و بر ضرورت آرامش اوضاع و تحقیق در خصوص تحولات و تجاوزهای به وجود آمده و تخریب ساختمان‌ها تاکید شده است.

مقتدی صدر رئیس جریان صدر در واکنش به کشته شدن تعدادی از معترضین در بصره گفت که کسانی در میان نیروهای امنیتی نفوذ کرده‌اند و به صورت غیر موجهی به تظاهرات کنندگان حمله می‌کنند. تظاهرات کنندگان بصره تنها به دنبال لقمه نان با کرامت برای خود هستند.

بعد از قطعی مکرر برق در استان‌های جنوبی عراق در ماه‌های گرم تابستان و عدم وجود فرصت‌های شغلی و فقدان خدمات دولتی مناسب برای مردم جنوب عراق، تظاهرات گسترده‌ای طی ماههای اخیر در استان‌های جنوبی برگزار شده است.

نخست وزیر عراق گرچه در ماه گذشته، وزیر برق این کشور را از کار معلق و تاکید کرد که دولت مسئولین مربوط به ضعف خدمات در بصره به عنوان دومین شهر بزرگ عراق را مجازات خواهد کرد، اما بهبودی در اوضاع معیشتی مردم این استان به وجود نیامده است.

از سوی دیگر گروه‌های مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که آمادگی کامل برای به شکست کشاندن فصل جدید توطئه‌های آمریکا در این کشور را دارند. این نیروها اعلام کردند که قدرت لازم برای مداخله در لحظه مناسب جهت خلع سلاح کردن توطئه کنندگان را دارند.

این گروه در بیانیه خود تاکید کردند که به موجودیت نامشروع نیروهای خارجی در عراق تحت هر عنوانی با دیده خشم نگاه می‌کنند و آنها را نیروهای اشغالگر می‌دانند.

بیانیه مذکور تاکید کرد که توطئه جدید آمریکا برای هدف قرار دادن عراق از سوی برخی سیاستمداران این کشور دنبال می‌شود. حزب الدعوه همچنین خواستار توقف رفتارهای غیرمسئولانه برخی مقامات کشور شد که وارد توطئه‌های خارجی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.