اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

باید جلوی تربیت نسل جدیدی از دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران را بگیریم

  • کد خبر : 16337
  • 07 شهریور 1397 - 12:07
باید جلوی تربیت نسل جدیدی از دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران را بگیریم

دو عضو لابی ضدایرانی «اف‌دی‌دی« در یادداشتی به هیئت حاکمه آمریکا پیشنهاد داده‌اند با تحریم‌های علمی جلوی تربیت نسل جدیدی از دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران را بگیرد. به گزارش اخبار جهادی، دو نفر از اعضای لابی ضد ایرانی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی» (اف‌دی‌دی) در یادداشتی روز چهارشنبه خواستار جلوگیری از تربیت نسل […]

دو عضو لابی ضدایرانی «اف‌دی‌دی« در یادداشتی به هیئت حاکمه آمریکا پیشنهاد داده‌اند با تحریم‌های علمی جلوی تربیت نسل جدیدی از دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران را بگیرد.

به گزارش اخبار جهادی، دو نفر از اعضای لابی ضد ایرانی موسوم به «بنیاد دفاع از دموکراسی» (اف‌دی‌دی) در یادداشتی روز چهارشنبه خواستار جلوگیری از تربیت نسل جدیدی از دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران با توسل به تحریم‌های علمی شده‌اند.

لابی ضد ایرانی «اف‌دی‌دی» که حامیان مالی آن را یهودیان نزدیک به رژیم صهیونیستی تشکیل می‌دهند از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا عملاً یکی از معماران سیاست‌های ضدایرانی کاخ سفید تبدیل شده است.

«ریچارد گلدبرگ» عضو ارشد لابی‌ «اف‌دی‌دی» و «جاکوب نیجل»، عضو میهمان اف‌دی‌دی و رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در یادداشتی در فارن‌پالیسی، تشدید همه‌جانبه فشارها علیه ایران، از جمله تحریم‌های علمی را راهی دانسته‌اند که می‌تواند تهران را به آمدن پای میز مذاکرات مجبور کند.

گلدبرگ و نیجل می‌نویسند: «برای کند کردن تلاش‌های رژیم در زمینه برنامه تسلیحاتی بایستی فشار حداکثری را با انزوای حداکثری به ویژه در علوم هسته‌ای و موشکی همراه کرد.»

آنها به علاوه پیشنهاد کرده‌اند دولت ترامپ از تمامی اختیارات حقوقی خود برای قطع حمایت بین‌المللی از زیرساخت‌های برنامه هسته‌ای ایران استفاده کند؛ آنها در ادامه نوشته‌اند: «چنین اقدامی مستلزم مقابله با دولت‌ها، مقام‌ها و سازمان‌هایی است که در فعالیت‌های مجاز ذیل برجام، نظیر ساخت رآکتور آب سنگین جدید در اراک مشارکت می‌کنند. علاوه بر این، بایستی تحریم‌های ثانویه را علیه هر کسی که با اشخاص و نهادهای تحریم‌شده مراوده دارند نیز اجرا کرد.»

نگارندگان این یادداشت همچنین پیشنهاد کرده‌اند: «نباید دیگر به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، چه در ایالات متحده و چه در سایر نقاط دنیا، اجازه داد اقدام به تعلیم، آموزش یا استخدام دانشجویان و پژوهشگران ایرانی در رشته‌های فیزیک هسته‌ای، علوم محض و رشته‌های مهندسی کنند.»

آنها با یادآوری اینکه ایالات متحده و کشورهای اروپایی قبل از حصول توافق هسته‌ای ممنوعیت‌هایی برای «جلوگیری از تربیت نسل جدیدی از دانشمندان هسته‌ای و مهندسان موشکی» وضع کرده بودند نوشته‌اند: «این ممنوعیت‌ها را بایستی بازگرداند، و اگر لازم شد برای این کار از تهدید به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا استفاده کرد.»

پیش از این خبرگزاری فارس در خبری اختصاصی گزارش داده بود سنای آمریکا طرحی برای ممنوعیت پذیرش دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای پیشنهاد کرده است.

«جان کورنین» از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه متممی را برای لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ آمریکا ارائه کرده که هدف آن ممانعت از تحصیل اتباع ایران در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی آمریکایی است.

بر اساس متن این متمم که نسخه اولیه آن به رویت خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس رسیده، این متمم با افزودن بندی به قانون «کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه» مصوب سال ۲۰۱۲، دولت آمریکا را از صدور روادید برای گروه مشخصی از ایرانی‌ها منع می‌کند.

در صورت تصویب این متمم، وزیر خارجه آمریکا موظف خواهند شد از صدور روادید برای «هر فرد خارجی که شهروند ایران باشد… و به منظور شرکت در دوره‌ آموزشی یک موسسه آموزش عالی… برای آمادگی جهت اشتغال در الف) بخش انرژی ایران؛ یا ب) علوم هسته‌ای، مهندسی هسته‌ای یا رشته‌های مرتبط در ایران… به دنبال ورود به ایالات متحده باشد»، خودداری کرده و وزیر امنیت داخلی آمریکا هم از ورود این فرد به این کشور جلوگیری کند.

گلدبرگ و نیجل در یادداشت روز چهارشنبه پیشنهاد داده‌اند دولت آمریکا و کنگره این کشور ادامه حمایت‌های مالی این کشور از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به توقف سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های هسته‌ای ایران و کمک‌رسانی‌های فنی به این کشور، پایان سمینارها و کنفرانس‌های آژانس در ایران و اخراج تمامی کارمندان ایرانی از این نهاد، منوط کنند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.