اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کارشناسان خارجی برای انجام حمله شیمیایی وارد سوریه شدند

  • کد خبر : 16304
  • 04 شهریور 1397 - 16:26
کارشناسان خارجی برای انجام حمله شیمیایی وارد سوریه شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد برخی کارشناسان خارجی برای انجام حمله شیمیایی وارد منطقه کاهش تنش در ادلب شده‌اند تا امکان تجاوز مجدد خارجی به سوریه را فراهم آورند. به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی از کارشناسان خارجی با هدف انجام حمله شیمیایی وارد سوریه شده‌اند. […]

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد برخی کارشناسان خارجی برای انجام حمله شیمیایی وارد منطقه کاهش تنش در ادلب شده‌اند تا امکان تجاوز مجدد خارجی به سوریه را فراهم آورند.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی از کارشناسان خارجی با هدف انجام حمله شیمیایی وارد سوریه شده‌اند. بر اساس این بیانیه، کارشناسان مزبور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

بنابر این بیانیه که بخش انگلیسی اسپوتنیک بخش‌هایی از آن را منتشر کرده، کارشناسان مزبور وارد منطقه کاهش تنش ادلب شده‌اند. ادلب بزرگ‌ترین منطقه سوریه است که همچنان تحت کنترل تروریست‌هاست، تروریست‌هایی که عموماً تحت حمایت ترکیه هستند. بنابر برخی آمارهای تأییدنشده، ده‌ها هزار نیروی القاعده در شهر ادلب به‌سر می‌برند.

ایران، ترکیه و روسیه ضامنان آتش‌بسی در سوریه هستند که حاصل روند مذاکرات آستانه است. بر اساس روند آستانه، داعش و القاعده مشمول آتش‌بس نیستند و عملیات نظامی علیه آنها در هر نقطه‌ای از سوریه مجاز است. گفته می‌شود که ارتش سوریه در حال آماده‌شدن برای عملیاتی با هدف بازپس‌‌گیری ادلب از تروریست‌های القاعده است.

دیروز نیز وزارت دفاع روسیه از احتمال انجام عملیات شیمیایی با هدف فراهم‌آوردن توجیه لازم برای تجاوز مجدد سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه خبر داده بود. این سه کشور پیش از این دو بار در فروردین ۱۳۹۶ و فرودین ۱۳۹۷ اقدام به تجاوز نظامی علیه سوریه کرده‌اند.

بر اساس بیانیه ژنرال «ایگور کناشنکف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گروهی در لباس «کلاه‌سفیدها» آماده شده‌اند تا پس از تحقق این حمله شیمیایی، نسبت به ضبط تصاویر آن و ارسال آنها به رسانه‌های انگلیسی‌زبان اقدام کنند.

اسپوتنیک پیش از این گزارش داده بود که کلاه‌سفیدها اخیراً فعالیت خود را در ادلب گسترش داده‌اند. منابع محلی اسپوتنیک گفته‌اند که شماری از عناصر کلاه‌سفید با هشت خودرو ون، چند بشکه را از کارگاه «اطمه» در مرزهای ترکیه به منطقه نامعلومی انتقال دادند؛ کارگاهی که مخصوص تولید مجدد ماده کلر است. گفته شده که نیروهای تحریر الشام که مهم‌ترین گروه ذیل آن جبهه‌النصره، شاخه القاعده است، این خودروها را اسکورت کرده‌اند.

کناشنکوف در این بیانیه می‌گوید که گروهی از ساکنان مناطق شمالی به منطقه «کفر زیتا» منتقل شده‌اند و آماده می‌شوند تا در ترتیب دادن حمله شیمیایی مزبور مشارکت کنند. قرار است این افراد نقش کسانی را بازی کنند که در اثر استفاده از سلاح شیمیایی و بمب‌های بشکه‌ای آسیب دیده‌اند!

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.