اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ابزار تمایل چین برای کمک نظامی به سوریه در عملیات آزادسازی ادلب

  • کد خبر : 15972
  • 13 مرداد 1397 - 10:58
ابزار تمایل چین برای کمک نظامی به سوریه در عملیات آزادسازی ادلب

سفیر چین در سوریه آمادگی کشورش را برای کمک به ارتش سوریه در عملیات آزادسازی ادلب ابراز کرد. به گزارش اخبار جهادی، «کای کیانجین»، سفیر چین در دمشق در مصاحبه‌ای تمایل کشورش را برای اعزام نیروی نظامی به سوریه جهت کمک به ارتش این کشور در عملیات آزادسازی ادلب اعلام کرده است. چین علی‌رغم حمایت‌های […]

سفیر چین در سوریه آمادگی کشورش را برای کمک به ارتش سوریه در عملیات آزادسازی ادلب ابراز کرد.

به گزارش اخبار جهادی، «کای کیانجین»، سفیر چین در دمشق در مصاحبه‌ای تمایل کشورش را برای اعزام نیروی نظامی به سوریه جهت کمک به ارتش این کشور در عملیات آزادسازی ادلب اعلام کرده است.

چین علی‌رغم حمایت‌های سیاسی از دمشق و نقشی که انتظار می‌رود در بازسازی سوریه پس از جنگ داشته باشد تا کنون پیشنهادی برای ارائه کمک نظامی مستقیم از ارتش سوریه ارائه نداده بود.

کیانجین در مصاحبه‌ای با روزنامه الوطن سوریه با بیان اینکه چین اوضاع درگیری‌ها در صورت را رصد می‌کند گفت «ارتش چین تمایل به نوعی مشارکت با ارتش سوریه دارد که در حال مبارزه با تروریست‌ها در ادلب و در سایر نقاط سوریه است.»

یک منبع در وزارت خارجه سوریه درباره این اظهارات دیپلمات چینی به اسپوتنیک گفته از برنامه‌های چین برای همکاری نظامی علیه تروریست‌ها در جنگ سوریه مطلع نیست اما دمشق از هر گونه حمایت برای بیرون راندن تروریست‌ها از سوریه استقبال می‌کند.

«وانگ روی چانگ» کاردار نظامی چین به الوطن گفت که بین دو کشور همکاری‌های نظامی وجود دارد و پکن امیدوار است روابطش را با نیروهای مسلح سوریه تقویت کند.

چانگ در پاسخ به این سوال که آیا چشم‌اندازی برای کمک نظامی چین به ارتش سوریه در عملیات ادلب وجود دارد گفت این مسئله نیازمند تصمیم سیاسی است.

ارتش سوریه بعد از آزادسازی کامل استان «درعا» در تدارک انجام عملیات در استان «ادلب» است که از زمان آغاز جنگ در سوریه به اشغال تروریست‌ها در آمده است.

ائتلاف «هیئه تحریر الشام» که جبهه النصره (القاعده) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گروه عضو آن است بیشتر مساحت استان ادلب را در اشغال خود دارد. شمار زیادی از عناصر مسلح خارجی از ازبکستان، چچن، آیگور و کشورهای عربی عضو این ائتلاف تروریستی هستند.

علاوه بر این ائتلاف گروه‌های دیگری که هم‌پیمان جبهه النصره هستند و شبه نظامیان مسلح دیگر هم در ادلب حضور دارند.

هم‌مرز بودن استان «ادلب» با ترکیه باعث شده این استان از اهمیت خاصی برای تروریست‌ها برخوردار باشد. آنکارا، امکانات مورد نیاز این تروریست‌ها را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.