اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت پس از ۷ سال به مرزهای جولان اشغالی رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 15705
  • 31 تیر 1397 - 11:14
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت پس از ۷ سال به مرزهای جولان اشغالی رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند با آزادسازی ده‌ها منطقه در استان«قنیطره»، خود را به مرز جولان اشغالی برسانند.  به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از جنوب سوریه حاکی است، نیروهای سوری در ادامه عملیات در شمال غرب استان درعا موفق شدند کنترل ارتفاعات «الجابیه، ام حوران، الواویه، عشتره، کفر الوادی و السکریه» را در دست‌گیرند. با تثبیت مواضع نیروهای […]

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند با آزادسازی ده‌ها منطقه در استان«قنیطره»، خود را به مرز جولان اشغالی برسانند.

 به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از جنوب سوریه حاکی است، نیروهای سوری در ادامه عملیات در شمال غرب استان درعا موفق شدند کنترل ارتفاعات «الجابیه، ام حوران، الواویه، عشتره، کفر الوادی و السکریه» را در دست‌گیرند.

با تثبیت مواضع نیروهای ارتش سوریه در مناطق تازه آزادشده، گروه‌های تروریستی در استان درعا فقط در چند منطقه ازجمله «انخل، نوی، العجمی، الیادوده، مزیرب» و محله‌های جنوبی شهر درعا البلد، اردوگاه درعا، المنشیه، سد الشرقی و سد الغربی حضور دارند و فرآیند مصالحه آنان در این مناطق همچنان ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، گروه‌های تروریستی در مناطق مورداشاره با دولت سوریه به توافق رسیده‌اند و در حال تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود به نیروهای ارتش سوریه هستند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

به گفته منابع میدانی، گروه‌های تروریستی در شهرک‌های «الیادوده و المزیرب» مقادیر زیادی از سلاح‌های سنگین خود را شامل تانک و خودروهای نظامی به نیروهای ارتش سوریه تحویل داده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، هم‌زمان با پیروزی‌های میدانی نیروهای ارتش سوریه در استان درعا، ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش از شهرک «حیط» در جنوب غرب استان، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای سوری در حومه غربی گذرگاه مرزی «النصیب» انجام دادند.

اما نیروهای ارتش سوریه با هوشیاری توانستند تحرکات تروریست‌ها را در این محور رصد کنند و خودروهای انتحاری آنان را قبل از رسیدن به مواضع خود منهدم کنند؛ عناصر تروریستی پس از درگیری‌های پراکنده و متحمل شدن خسارت‌های سنگین مجبور به عقب‌نشینی شدند.

عناصر تروریستی داعش درصدد بودند با عقب راندن نیروهای سوری، نفوذ خود را در این محور افزایش دهند و مناطق غربی گذرگاه مرزی «النصیب» را دوباره ناامن کنند که ناکام ماندند؛ تروریست‌های داعش نزدیک به ۶ درصد استان درعا را در اشغال دارند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه نزدیک به ۹۴ درصد استان درعا را به کنترل درآورده‌اند که مساحتی معادل ۲ هزار و ۶۵۰ کیلومترمربع است و فقط ۲۰۰ کیلومترمربع از جنوب غرب استان در اشغال گروه تروریستی داعش است؛ سایر گروه‌های تروریستی در مساحت ۵۰ کیلومترمربعی در مناطق مصالحه شده حضور دارند و وضعیت آنان در حال رسیدگی است.

نقشه میدانی جنوب سوریه

از استان قنیطره خبر می‌رسد، نیروهای ارتش سوریه با بسیاری از گروه‌های تروریستی به توافق و مصالحه رسیده‌اند و عناصر تروریستی در حال تحویل سلاح‌های خود هستند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.

در حال حاضر، نیروهای سوری مناطق مهمی ازجمله «تل احمر غربی، تل احمر شرقی، ممتنه، رویحینه، رسم القطیش، رسم الزاویه، رسم الخوالد، عین زیوان، عید العبد، کودنه، الاصبح، مربعات، المطیحات و تبع الصخر» را در استان قنیطره به کنترل درآورده‌اند.

با پیشروی‌های به‌دست‌آمده، عناصر تروریستی به سمت جولان اشغالی متواری شدند و از سویی دیگر نیروهای سوری با تسلط بر شهرک «رویحینه» پس از ۷ سال به مرزهای جولان اشغالی رسیدند.

آخرین وضعیت میدانی استان قنیطره

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در ۴۸ ساعت گذشته موفق شده‌اند ۱۷۰ کیلومترمربع از خاک استان قنیطره را به کنترل دربیاورند تا مجموع مساحت تحت تسلط آنان به ۴۷۰ کیلومترمربع افزایش یابد.

مساحت استان قنیطره حدود هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع است و گروه‌های تروریستی در حال حاضر مساحتی در حدود ۷۳۰ کیلومترمربع را در اشغال دارند اما بر اساس توافق‌های به‌دست‌آمده، عناصر تروریستی بخش‌های وسیعی از مناطق اشغالی را در مصالحه با نیروهای سوری تخلیه می‌کنند و به استان ادلب منتقل می‌شوند.

به گفته منابع میدانی، تاکنون ۵۵ اتوبوس حامل ۲ هزار و ۶۰۰ تن از عناصر تروریستی و خانواده‌های آنان از مناطق اشغالی استان قنیطره (شهرک ام باطنه و مناطق حومه) خارج و به استان ادلب منتقل‌شده‌اند؛ در حال حاضر، مرحله دوم عملیات انتقال تروریست‌ها به شمال سوریه در حال اجرا است.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، شماری زیادی از عناصر تروریستی قصد خروج از مناطق اشغالی استان قنیطره را ندارد و خواهان رسیدگی به وضعیتشان هستند اما برخی از گروه‌های تروریستی در شهرک‌های شمالی ازجمله «جباثا الخشب» بر طبل جنگ با نیروهای ارتش سوریه می‌کوبند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.