اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۳۰ روز عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان درعا به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 15699
  • 30 تیر 1397 - 21:12
۳۰ روز عملیات نیروهای ارتش سوریه در استان درعا به روایت آمار + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای ارتش سوریه از شروع عملیات در استان درعا توانستند کنترل ۱۵۸ منطقه را در دست‌گیرند.  به گزارش اخبار جهادی،۳۰ روز قبل زمانی که عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب سوریه در آستانه آغاز شدن بود، ۵۵ درصد از مساحت استان درعا در اشغال گروه‌های تروریستی بود و رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه عملیات نیروهای […]

نیروهای ارتش سوریه از شروع عملیات در استان درعا توانستند کنترل ۱۵۸ منطقه را در دست‌گیرند.

 به گزارش اخبار جهادی،۳۰ روز قبل زمانی که عملیات نیروهای ارتش سوریه در جنوب سوریه در آستانه آغاز شدن بود، ۵۵ درصد از مساحت استان درعا در اشغال گروه‌های تروریستی بود و رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه عملیات نیروهای سوری در این محور هشدار می‌داد.

اما نیروهای ارتش سوریه بدون توجه به تهدیدهای رژیم صهیونیستی عملیات خود را در جنوب آغاز کردند و پس از یک ماه درگیری موفق شدند با پاک‌سازی ۴۳ درصد از مناطق اشغالی، مساحت تحت کنترل خود را در استان درعا به ۸۸ درصد برسانند.

در جریان درگیری‌ها و مصالحه‌های صورت گرفته در یک ماه گذشته، بخش‌های وسیعی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و شمال غرب استان درعا به کنترل نیروهای سوری درآمده و در حال حاضر تروریست‌ها فقط درصد از خاک استان درعا را در اشغال دارند.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، نیروهای ارتش سوریه از شروع عملیات در استان درعا توانستند کنترل ۱۵۸ منطقه ازجمله «بصری الشام، داعل، ابطع، شهرک و ارتفاع الحاره، کفرشمس، بصر الحریر و کفرناسج» را در دست‌گیرند.

آزادی گذرگاه مرزی «النصیب» پس از ۴ سال اشغال، یک پیروزی و دستاورد مهم برای نیروها سوری به شمار می‌آید چراکه این گذرگاه در مرزهای مشترک سوریه و اردن به‌عنوان یک شاهرگ اقتصادی محسوب می‌شود.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری در جریان عملیات یک ماه گذشته، مساحتی در حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومترمربع را در استان درعا به کنترل خود درآوردند و در حال حاضر فقط ۶۰۰ کیلومترمربع همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی است.

آخرین وضعیت میدانی جنوب سوریه

به گزارش مشرق، در جریان درگیری‌های ۳۰ روز گذشته، گروه‌های تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد علاوه بر متحمل شدن خسارت‌های مالی شدید، ۲۳۵ تن از نیروهای خود را در استان درعا از دست دادند و ده‌ها تن دیگر هم زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی در جریان توافق و مصالحه با دولت سوریه هم حدود ۷۰ خودروی نظامی، تانک و مقادیر قابل‌توجهی از تجهیزات نظامی ازجمله موشک‌های ضد زره، خمپاره، دستگاه‌های شنود ارتباطی ساخت کشورهای ناتو و رژیم صهیونیستی را به نیروهای ارتش تحویل دادند.

گروه تروریستی داعش هم بخش‌هایی از جنوب غرب استان درعا را در اشغال دارد؛ بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، حدود هزار و ۳۰۰ تن از تروریست‌های داعش در این مناطق اشغالی حضور دارند.

تاکنون ۲ هزار تن از عناصر تروریستی به همراه خانواده، آمادگی خود را برای تخلیه مناطق اشغالی و انتقال به شمال سوریه اعلام کرده‌اند؛ پیش‌بینی می‌شود با توافق و مصالحه در مناطق غربی استان درعا تعداد بیشتری از تروریست‌ها به مناطق اشغالی استان ادلب منتقل شوند.

آخرین وشعیت میدانی مرکز و جنوب سوریه

به گزارش اخبار جهادی، فشار مردم در شمال غرب، غرب و جنوب غرب استان درعا با برگزاری تظاهرات گسترده علیه گروه‌های تروریستی چند برابر شده است و آنان را یکی پس از دیگری مجبور به مصالحه و تسلیم شدن می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.