اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسرار جنگ ۳۳ روزه-۱| وقتی تانک مرکاوا پرواز کرد

  • کد خبر : 15505
  • 21 تیر 1397 - 13:02
اسرار جنگ ۳۳ روزه-۱| وقتی تانک مرکاوا پرواز کرد

قطعات تانک مرکاوا بعد از انفجار از بالای سر نظامیان صهیونیست به پرواز درآمد و برج تانک در مسافت ۱۳۰ متری روی زمین افتاد. به گزارش اخبار جهادی،مرور خاطرات جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی ضد حزب الله لبنان تنها به معنی تکرار خاطرات زیبای تاریخی نیست، بلکه زنده نگه داشتن یکی از نقاط عطف عملکرد […]

قطعات تانک مرکاوا بعد از انفجار از بالای سر نظامیان صهیونیست به پرواز درآمد و برج تانک در مسافت ۱۳۰ متری روی زمین افتاد.

به گزارش اخبار جهادی،مرور خاطرات جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی ضد حزب الله لبنان تنها به معنی تکرار خاطرات زیبای تاریخی نیست، بلکه زنده نگه داشتن یکی از نقاط عطف عملکرد و تاثیرگذاری مقاومت در لبنان است که همچنان پیامدهای خود را در منطقه دارد و بخشی جدایی‌ناپذیر از موازنه قدرت بازدارنده در برابر دشمن صهیونیستی است. این جنگ باعث شد اسرائیل محدودیت قدرت و توان خود برای استفاده از ابزار نظامی را بشناسد.

آنچه در این مجموعه مقالات مورد بررسی قرار می‌گیرد، مجموعه یادداشتهای علی شهاب تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه است که در پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای المیادین به مناسبت سالروز جنگ ۳۳ روزه منتشر شده است.

ساعت ۹ و پنج دقیقه صبح ۱۲ جولای ۲۰۰۶ بود که تیمی از یگانهای ویژه حزب‌الله لبنان به یک گشتی اسرائیلی متشکل از دو خودروی هامر حمله کردند. این خودروها تلاش داشتند در رابطه با هشدارهای مطرح شده در خصوص عبور عناصر حزب‌الله از دیوار فنی رژیم صهیونیستی در منطقه عیتا الشعب واقع در جنوب لبنان تحقیق کنند. این منطقه در نقشه‌های نظامی رژیم صهیونیستی تحت عنوان خط تبلیغ ۱۰۵ معروف است.

عناصر مقاومت حدود ۲۰۰ متر از نوار مرزی فاصله گرفتند. آنها ۲ نظامی اسرائیلی به نام‌های «ایهود گولدفاسر» و «الداد ریگیف» را اسیر کردند. در این عملیات همچنین سه تن دیگر از نظامیان اسرائیلی به هلاکت رسیده و سه نفر نیز زخمی شدند که یکی از زخمی‌ها موفق شد حمله عناصر حزب الله به گشتی رژیم صهیونیستی را به فرماندهان خود اطلاع دهد.

به موازات این اتفاق یگان‌های دیگری از نیروهای مقاومت اقدام به موشک باران گسترده مواضع و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در طول مرزهای فلسطین اشغالی کردند. این حمله کاملاً هماهنگ و برنامه‌ریزی شده برای پوشش عملیات اسارت‌گیری از نظامیان رژیم صهیونیستی انجام شده بود. همین موضوع باعث شد ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش برای شناخت ابعاد اتفاقات ناگهانی پیرامون خود دچار تزلزل شود.

۲۶ دقیقه بعد روند اتفاقات مشخص شد. فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی بلافاصله دستور اجرای عملیات موسوم به هنیبعل را صادر کرد که مبتنی بر انجام مجموعه‌ای از عملیات نظامی برای محاصره یک منطقه و جلوگیری از انتقال اسرا به خارج آن بود، اما اجرای این عملیات نیز بعد از گذشت ۲۶ دقیقه از عملیات حزب‌الله لبنان بی‌فایده بود.

سرتیپ گال هرش فرمانده تیپ الجلیل ۹۱ تنها یک هدف را برای خود تعیین کرده بود که همان بازگرداندن نظامیان اسرائیلی است. هرش معتقد بود که تنها راه این مشکل هدف قرار دادن تمامی خودروهایی است که از روستای عیتا الشعب خارج می‌شوند. او در این رابطه اهمیتی به هشدارهای مسئول ارشد خود یعنی اودی آدام برای عدم ورود به اراضی لبنان نداد.

این افسر صهیونیستی به یک تانک مرکاوا دستور داد تا از نوار مرزی عبور کرده و به موضعی متروک از مواضع حزب‌الله لبنان برسد. این منطقه قبه العلم نامیده می‌شد. تانک در خارج از مسیر اصلی حرکت می‌کرد،تا از وجود مین‌های ضد تانک در امان بود. مرکاوا بعد از گذراندن مسافتی کمتر از ۵۰۰ متر به موقعیت قبه العلم رسید.

در این زمان بود که صدای انفجار عظیمی به هوا برخاست. گال هرش در ابتدا نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است. یک مین بزرگ در زیر تانک منفجر شده بود که مقدار مواد منفجره آن بالغ بر یک تن ارزیابی شد. این اتفاق در برابر دیدگان پیاده نظام رژیم‌صهیونیستی افتاد که در فاصله چندین ده متری از پشت سر تانک در حال حرکت بودند. برخی از قطعات تانک از بالای سر آنها به پرواز درآمد و برج تانک در مسافت ۱۳۰ متری بر زمین افتاد.

بلافاصله اودی آدام با گال هرش تماس گرفت و به علت مخالفت با دستورات نظامی در عدم عبور از مناطق مرزی او را توبیخ کرد.

تکه تکه شدن تانک مرکاوا تأثیر عمیقی بر روحیه نیروهای رژیم صهیونیستی که در منطقه شمالی سرزمین‌های اشغالی فعالیت می‌کردند، داشت. در آن روز یکی از عناصر مقاومت در لحظه انفجار تانک از پشت بی‌سیم با تمسخر فریاد زد:‌ مرکاوا به هوا رفت!

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.