اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سرنوشت اتاق «الموک» در سوریه +عکس

  • کد خبر : 15459
  • 19 تیر 1397 - 12:16
سرنوشت اتاق «الموک» در سوریه +عکس

آمریکا و متحدانش در طول هفت سال جنگ علیه سوریه به شیوه های مختلف از جمله تشکیل اتاق های عملیات نظامی به حمایت از گروه های تروریستی اقدام کردند که یکی از مهم ترین این اتاق ها، اتاق “الموک” است. به گزارش اخبار جهادی، از آغاز جنگ علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون کشورهای غربی و […]

آمریکا و متحدانش در طول هفت سال جنگ علیه سوریه به شیوه های مختلف از جمله تشکیل اتاق های عملیات نظامی به حمایت از گروه های تروریستی اقدام کردند که یکی از مهم ترین این اتاق ها، اتاق “الموک” است.

به گزارش اخبار جهادی، از آغاز جنگ علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون کشورهای غربی و پیش از همه آمریکا، انگلیس، فرانسه و نیز برخی کشورهای عربی مانند عربستان، اردن، قطر به اضافه ترکیه به حمایت از گروه های تروریستی در زمینه های مختلف از جمله تشکیل اتاق عملیات نظامی اقدام کردند.

یکی از مهم ترین این اتاق ها “اتاق عملیات الموک” است که برخی آن را اتاق “تخریب” نامیدند.

حامیان اتاق الموک و همکاری کامل با رژیم صهیونیستی

الموک مخفف (Military Operations Center ) یا همان اتاق عملیات نظامی تحت نظارت سرویس اطلاعاتی آمریکا، فرانسه و اردن و نیز برخی کشورهای عرب خلیج فارس است که به طور کامل با موساد اسرائیل مستقر در مرزهای جنوبی سوریه همکاری دارد.

با این توضیحات باید پرسید وظایف این اتاق و نقش کنونی آن چیست؟

کشورهای بیگانه در آغاز سال ۲۰۱۳ اتاق عملیات الموک را تشکیل دادند و با استفاده از آن گروه های تروریستی را در بیشتر مناطقی که از کنترل دولت سوریه خارج شده بود، تحت حمایت قرار دادند .

ارسال سلاح و مهمات برای تروریست ها در داخل سوریه

این اتاق همچنین بر ارسال مقادیر زیادی سلاح و مهمات به داخل کشور سوریه نظارت داشت که مهم ترین آن موشک ضد تانک تاو ساخت آمریکا و موشک های استینگر بود.

اتاق الموک، سوریه را به چند جبهه شامل جبهه شمال، شرق، جنوب، مرکز و ساحل تقسیم کرد و دو جبهه شمالی و جنوبی را به دلیل اهمیت آن بیشتر تحت حمایت قرار داد ،زیرا جبهه شمالی در مرزهای ترکیه و جبهه جنوبی در مرز مشترک با اردن و در طول نقاط محل حضور رژیم صهیونیستی قرار دارد.

عربستان و اردن میزبان پایگاه های آموزش تروریست ها

اتاق الموک گروه های مسلح تروریستی را در قالب ۲۰ گروه تحت آموزش قرار داد که مهم ترین این گروه ها شبه نظامیان ارتش آزاد، جبهه انقلابیون سوریه و جبهه النصره به اضافه گروه های موسوم به جیش الیرموک، لشگر المهاجرین والأنصار بودند و برای آموزش آنان پایگاه های بزرگ آموزشی در اردن و عربستان بنا شد.

اما مقرهای اصلی این گروه ها در اردن بود و این اتاق مدیریت فرماندهان مسلح به ویژه جبهه النصره در نبردهای جنوب سوریه را بر عهده گرفت.

مقر دیگری نیز در اضنه ترکیه قرار داشت که ماموریت آن حمایت از جبهه های شمال سوریه بود.

همچنین گروه های تحت حمایت اتاق عملیات الموک در طول سال های جنگ علیه سوریه بر حمایت از مرزهای رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی متمرکز شدند و از هرگونه تهدید علیه ارتش رژیم اشغالگر جلوگیری کردند و هنوز نیز از صهیونیست ها حمایت کامل دریافت می کنند تا جایی که هر روزه تروریست هایی که مجروح شده اند، وارد بیمارستان های صهیونیستی می شوند و علاوه بر این اسرائیل به آنان غذا و خدمات پزشکی می دهد و پشتیبانی از آنان را در نبرد علیه ارتش سوریه در جنوب نیز تامین می کند.

ماموریت حمایت از رژیم صهیونیستی؛ حقوق متخلفان قطع می شود

بسیاری از گزارش های موجود حاکی از این است که ماموریت اصلی گروه های تحت حمایت اتاق عملیات الموک در جنوب سوریه حمایت از مرزهای رژیم صهیونیستی است و چنانچه یک گروه به شروط و قوانین اتاق مزبور پایبند نباشند مجازاتش قطع کمک مالی و قطع حقوق اعضای آن خواهد بود.

چرا اتاق الموک توازن خود در جنوب سوریه را از دست داد؟

پیروزی های ارتش سوریه و پیشروی اخیر آنان سبب شد دست اندرکاران اتاق الموک و پیش از همه آمریکا در آغاز سال جاری میلادی مجبور شوند کمک به گروه های تروریستی را متوقف کنند .

در این شرایط زمینه ورود افراد مسلح به اردن فراهم شد تا در آنجا بار دیگر جمع شده و و آموزش داده شوند و از طریق اردن به سوریه بازگردند با این هدف که بار دیگر تلاش برای ایجاد منطقه حائل در جنوب سوریه از سرگرفته شود.

در این میان گروه های مسلح وابسته به اتاق عملیات نظامی الموک بارها شاهد جدا شدن اعضا و مواردی از خیانت های پی در پی بود که سبب شد فعالیت این گروه ها تضعیف شده و در نتیجه نفوذ این اتاق در سوریه به ویژه در جنوب این کشور کم شود.

یکی از منابع نظامی در این باره گفت: محاسبات کشورهای بیگانه در مورد جبهه جنوبی سوریه با شکست روبرو شد و موازنه قدرت در صحنه عملی به نفع ارتش سوریه و متحدانش پیش رفت و اکنون تروریست های مسلح پس از ناکامی در تحقق هرگونه زیاده خواهی واشنگتن و متحدانش به سمت اردن حرکت می کنند.

یک کارشناس نظامی سوری نیز در این باره گفت بیم آن می رود که آمریکا با استفاده از نقشه های محرمانه به دنبال راه اندازی اتاق الموک در سایر جبهه های سوریه و پیش از همه شمال این کشور برآید و علاوه بر این احتمال شدت عملیات تروریست ها در واکنش به پیشروی نیروهای ارتش سوریه در درعا وجود دارد.

راه حل سیاسی همچنان دور از دسترس است

برخی از خبرها از حومه لاذقیه نیز حاکی از ادغام گروه های تروریستی وابسته به اتاق الموک به منظور آغاز تحرکات نظامی علیه نیروهای سوریه مستقر در درعا است.

شمال سوریه اکنون پس از درعا روی آتشفشان قرار دارد و مسیر حل و فصل سیاسی در این جبهه ها هنوز دور از دسترس است، زیرا در آنجا گروه های خارجی وابسته به کشورهای بیگانه مستقر هستند که تفکرات تکفیری دارند و سرویس اطلاعات آمریکا و ترکیه به دنبال استفاده از آنان برای اجرای نقشه های خاص خود در دشمنی با سوریه هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.