اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات یمن|زمینگیرشدن مزدوران سعودی در ساحل غربی؛ الحدیده در کنترل کامل ارتش و کمیته‌های مردمی

  • کد خبر : 15095
  • 27 خرداد 1397 - 12:04
تحولات یمن|زمینگیرشدن مزدوران سعودی در ساحل غربی؛ الحدیده در کنترل کامل ارتش و کمیته‌های مردمی

منابع یمنی از زمینگیرشدن مزدوران ائتلاف سعودی در ساحل غربی و عقب‌نشینی آنها از تمام جبهه‌های این مناطق و حاکم‌شدن سرخوردگی شدید بر اردوگاه متجاوزان خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه خبری المیادین؛ منابع مطلع اعلام کردند که ائتلاف سعودی در تمام محورهای درگیری در ساحل غربی شهر الحدیده عقب‌نشینی کرده […]

منابع یمنی از زمینگیرشدن مزدوران ائتلاف سعودی در ساحل غربی و عقب‌نشینی آنها از تمام جبهه‌های این مناطق و حاکم‌شدن سرخوردگی شدید بر اردوگاه متجاوزان خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه خبری المیادین؛ منابع مطلع اعلام کردند که ائتلاف سعودی در تمام محورهای درگیری در ساحل غربی شهر الحدیده عقب‌نشینی کرده است، در همین رابطه یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که تنها طی چند ساعت گذشته در این درگیری‌ها حدود ۵۰ عنصر از وابستگان ائتلاف سعودی به‌هلاکت رسیده‌اند و ۱۳ خودروی نظامی آنها در جنوب الحدیده منهدم شده است.

این منبع می‌افزاید که ارتش و کمیته‌های مردمی در حال حاضر نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی را محاصره کرده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین گزارش می‌دهند که نیروهای ائتلاف سعودی در حالت سرخوردگی و یأس شدید قرار دارند و نتوانستند کنترل شهر را در دست بگیرند و در ساحل غربی این شهر زمین‌گیر شده‌اند.

همچنین نیروی هوایی یمن نیز حملاتی را ضد تجمعات نیروهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی شهر الحدیده یمن انجام می‌دهد.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز در صفحه توییتر خود نوشت نیروهای گارد ساحلی یمن یک کشتی فرانسوی یا آمریکایی را مقابل سواحل الحدیده توقیف کرده‌اند. محمد علی الحوثی در توییتی دیگر، اعلام کرد که قایق توقیف‌شده نامش «M/Y_jehol_ll» است و افزود: از مردان نیروی دریایی یمن به‌دلیل هوشیاری و توجه‌شان تشکر می‌کنم. مردان نیروی دریایی یمن دشمنان را بر سر دوراهی قرار داده؛ یا هدف موشک قرار می‌گیرند یا توقیف می‌شوند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی اعلام می‌کنند که همچنان کنترل کامل شهر الحدیده را در اختیار دارند و نیروهای سعودی را که به‌دنبال حمله به بخش‌های مختلف شهر هستند، محاصره کرده‌اند.

منابع میدانی گزارش می‌دهند که متجاوزان سعودی تلاش دارند تمامی اقدامات خود را متمرکز جبهه الدریهمی در نزدیکی فرودگاه الحدیده کنند تا بتوانند در این فرودگاه عکس پیروزی بگیرند و از آن در راستای اهداف تبلیغاتی و رسانه‌ای خود استفاده کنند.

در همین رابطه جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به یمن نیز فرودگاه الحدیده و مناطق اطراف آن را موشک‌باران کرده‌اند.

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله نیز در گفتگو با المیادین تأکید ‌کرد که ائتلاف سعودی به‌‌دنبال بزرگنمایی رسانه‌ای در خصوص جبهه الحدیده است، چرا که از تحقق هر نوع دستاورد در این درگیری‌ها ناکام مانده است. وی به نیروهای ائتلاف متجاوز وعده داد که درگیری‌های فرسایشی سختی در انتظار آنها است که قدرت تحمل آن را نخواهند داشت.

عبدالسلام تأکید کرد که نیروهای متجاوز نتوانستند کنترل فرودگاه الحدیده را در اختیار بگیرند، بلکه عقب‌نشینی کرده‌اند و الآن در منطقه الدریهمی محاصره شده‌اند.

نبرد جبهه ساحل غربی یمن در روزهای اخیر، شدت گرفته است. عملیات ائتلاف عربی علیه جبهه ساحل غربی یمن، به‌سرکردگی عربستان و امارات و با پشتیبانی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی، از ماه گذشته (اواخر اردیبهشت) آغاز شده و در دو سه روز اخیر در جنوب فرودگاه الحدیده به اوج رسید. اما نیروهای یمنی با قطع کردن خطوط پشتیبانی شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف در سه منطقه، بخشی از آنان را محاصره و بخشی دیگر را وادار به عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.