اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شکست سنگین ائتلاف عربی در شاهرگ حیاتی یمن/ پاکسازی شهر «طائف» و آزادی قریب‌الوقوع «جاح» در نوار ساحلی استان الحدیده + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14866
  • 14 خرداد 1397 - 22:20
شکست سنگین ائتلاف عربی در شاهرگ حیاتی یمن/ پاکسازی شهر «طائف» و آزادی قریب‌الوقوع «جاح» در نوار ساحلی استان الحدیده + نقشه میدانی

نیروهای یمنی در ۴ روز گذشته ضربات سنگینی را به نیروهای ائتلاف وارد کردند و برخی مناطق اشغال شده را بازپس گرفتند تا رویای قطع ارتباط یمن با دنیای خارج بر باد رود. به گزارش اخبار جهادی،در دو هفته گذشته، نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی به فرماندهی امارات توانستند نزدیک به نیمی از خط […]

نیروهای یمنی در ۴ روز گذشته ضربات سنگینی را به نیروهای ائتلاف وارد کردند و برخی مناطق اشغال شده را بازپس گرفتند تا رویای قطع ارتباط یمن با دنیای خارج بر باد رود.

به گزارش اخبار جهادی،در دو هفته گذشته، نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی به فرماندهی امارات توانستند نزدیک به نیمی از خط ساحلی استان الحدیده را به اشغال دربیاورند اما با ضد حملات نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله پیشروی آنان متوقف شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در ۴ روز گذشته ضربات سنگینی را به نیروهای ائتلاف وارد کردند و برخی مناطق اشغال شده را بازپس گرفتند تا رویای قطع ارتباط یمن با دنیای خارج بر باد رود.

یک منبع میدانی به جزئیات ضد حملات گسترده ارتش یمن و رزمندگانانصارالله برای بازپس گیری مناطق ساحلی الحدیده اشاره کرد و گفت:

نیروهای یمنی از غروب روز گذشته عملیاتی را از مناطق «الدریهمی و سماحی» علیه مواضع نیروهای شورشی در شهر «طائف» آغاز کردند و پس از ۵  ساعت درگیری سنگین موفق شدند این شهر را در نوار ساحلی الحدیده باز پس بگیرند.

نقشه میدانی یمن

این منبع میدانی با بیان این که در جریان پاکسازی شهر «طائف» حدود ۶۰ تن از نیروهای ائتلاف به هلاکت رسیدند، افزود: تعداد زیادی از خودروهای نظامی، تجهیزات سبک و سنگین شورشی ها در عملیات باز پس گیری منهدم شد.

به گزارش اخبار جهادی، شهر راهبردی «طائف» از محور شمالی در ۱۸ کیلومتری شهر بندری الحدیده قرار دارد و به عنوان دروازه جنوبی این شهر ساحلی محسوب میشود؛ این شهر حدود ۱۶ کیلومتر با فرودگاه جنوب شهر الحدیده فاصله دارد.

نیروهای یمنی با تثبیت مواضع در شهر «الطائف»، به سرعت عملیاتی را به برای باز پس گیری شهرک «جاح» اغاز کردند و در حال پیشروی به سمت این شهرک هستند؛ از سویی دیگر، جنگنده های اماراتی برای جلوگیری از سقوط مناطق وارد عمل شده اند و به شدت مواضع رزمندگان یمنی را هدف قرار می دهند.

نقشه میدانی استان الحدیده یمن

براساس اعلام منابع میدانی، رژیم امارات صدها تن از نیروهای شورشی را از مناطق شمالی شهر راهبردی الخوخه به سمت شهرک «حاج» اعزام کرده تا از بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده جلوگیری کند.

به گزارش اخبار جهادی، در عملیات ویژه طشرزمندگان انصارالله در محور شمالی منطقه «جاح»، دهها تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند؛ نام «عبدالله سعید العوذلی»، فرمانده عملیات ائتلاف عربی در لیست کشته شدگان دیده می شود؛ ۱۶ تن از نیروهای شورشی توسط نیروهای یمنی دستگیر شدند.

یک منبع میدانی به جزئیات آخرین درگیری ها در شهر «جاح» اشاره کرد و گفت: دقایقی قبل در حملات سنگین رزمندگان انصارالله، این شهر از نیروهای شورشی تخلیه شده و عملیات رزمندگان برای ورود به شهر شروع شده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.