اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاکسازی هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی مرکز سوریه/ خروح ۸ هزار تروریست از شمال حمص و جنوب حماه پس از ۷ سال جنایت + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14734
  • 03 خرداد 1397 - 23:31
پاکسازی هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی مرکز سوریه/ خروح ۸ هزار تروریست از شمال حمص و جنوب حماه پس از ۷ سال جنایت + تصاویر و نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده، در یک ماه گذشته، عناصر تروریستی و اعضای خانواده آنان از ۶۵ روستا و شهرک در شمال استان حمص و جنوب استان حماه خارج و به مناطق شمالی سوریه انتقال داده شدند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از شمال استان حمص و جنوب استان حماه حاکیست، ۵۰۰ تن دیگر […]

براساس اطلاعات به دست آمده، در یک ماه گذشته، عناصر تروریستی و اعضای خانواده آنان از ۶۵ روستا و شهرک در شمال استان حمص و جنوب استان حماه خارج و به مناطق شمالی سوریه انتقال داده شدند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از شمال استان حمص و جنوب استان حماه حاکیست، ۵۰۰ تن دیگر از عناصر تروریستی آمادگی خود را برای خروج از مناطق اشغالی و انتقال به مناطق شمالی سوریه اعلام کردند.

در حال حاضر، مذاکرات میان نمایندگان دولت سوریه و عناصر تروریستی در جریان است تا روند تخلیه مناطق اشغالی و انتقال تروریست ها و اعضای خانواده آنان به استان های شمالی به سرعت آغاز شود.

از سویی دیگر، عملیات نیروهای متخصص برای پاکسازی مناطق تازه آزاد شده شمال استان حمص و جنوب استان حماه از تله های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد تا زندگی در این مناطق به حالت عادی بازگردد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در یک ماه گذشته، عناصر تروریستی و اعضای خانواده آنان از ۶۵ روستا و شهرک در شمال استان حمص و جنوب استان حماه خارج و به مناطق شمالی سوریه انتقال داده شدند.

با خروج عناصر تروریستی از مناطق اشغالی، مناطق و شهرک های مهمی از جمله «الرستن، تلبسیه» پس از ۷ سال آزاد شد و مساحت نزدیک به هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع در شمال استان حمص و جنوب استان حماه به کنترل نیروهای سوری درآمد.

به گزارش اخبار جهادی، تاکنون حدود ۸ هرار و ۱۰۰ تن از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده خود توسط ۱۴۵ اتوبوس از مناطق اشغال خارج و به شمال سوریه انتقال داده شده اند و مذاکره برای معدود تروریست های باقی مانده در مناطق اشغالی در جریان است.

به گفته منابع میدانی با پاکسازی کامل مناطق اشغالی در شمال حمص و جنوب حماه، ارتش سوریه عملیات انتقال نیرو و تجهیزات به مناطق شمالی را پس از ۷ سال از اتوبان بین المللی حمص – حماه آغاز می کند.

با باز شدن این مسیر ارتباطی مهم و راهبردی، سرعت انتقال نیرو و تجهیزات به شمال به صورت چشمگیری افزایش می یابد؛ اتوبان بین المللی حمص – حماه، استان های جنوبی سوریه را به استان‌های شمالی (حلب و ادلب) متصل می کند.

آماده سازی اتوبان بین المللی حمص – حماه

آزادسازی مناطق اشغالی در استان های حمص و حماه همچنین به معنای بازگشت آرامش به مناطق مهم و راهبردی از جمله «نیروگاه برق الزاره، پالایشگاه حمص، کارخانه سیمان الرستن» است.

به گزارش اخبار جهادی، توافق میان دولت سوریه و عناصر تروریستی برای تخلیه مناطق اشغالی شمال استان حمص و جنوب استان حماه زمانی به دست آمد که گروه های تروریستی در دمشق تسلیم شدند و گزینه انتقال به شمال را انتخاب کردند.

اگرچه گروه های تروریستی در ابتدا مخالفت خود را برای خروج از مناطق اشغالی حمص و حماه اعلام کردند و از آمادگی خود برای درگیری با نیروهای ارتش خبر دادند اما پس از مدت کوتاه دریافتند که هیچ شانسی برای ماندن ندارند و به این نتیجه رسیدند که با تحویل سلاح های سنگین باید به سمت شمال حرکت کنند.

گروه های تروریستی در ۷ سال گذشته جنایت های مختلفی را در مناطق اشغالی استان های حمص و حماه انجام دادند اما قتل عام مردم منطقه «الزاره» یکی از فجیع ترین جنایت آنان به شمار می آید.

نقشه میدانی شمال سوریه

در این جنایت بیش از ۱۸۰ تن از زنان و کودکان به صورت بی رحمانه و وحشیانه توسط تروریست ها به قتل رسیدند و ۱۱۷ تن دیگر از زنان و دختران ربوده شدند این حملات از شهرک «الرستن» و روستای «حربنفسه» تدارک دیده شده بود.

نقشه میدانی شمال غرب سوریه

عناصر تروریستی در سال های گذشته، دهها حمله را برای اشغال جاده «حمص – سلمیه» انجام دادند تا مسیر انتقال نیرو و تجهیزات نیروهای سوری به شمال سوریه مسدود شود اما ناکام ماندند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.