اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

لیبرمن: تمام زیرساخت‌های ایران در سوریه را هدف قرار دادیم/ انتقام ایران شکست خورد

  • کد خبر : 14605
  • 20 اردیبهشت 1397 - 12:42
لیبرمن: تمام زیرساخت‌های ایران در سوریه را هدف قرار دادیم/ انتقام ایران شکست خورد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به تبادل موشکی نیمه شب بین سوریه و اسرائیل، مدعی شد تمام زیرساخت‌های ایرانی در سوریه را هدف قرار دادیم و اگر ایران با باران به ما حمله کند، با سیل جوابش را می‌دهیم. به گزارش اخبار جهادی،«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در اولین واکنش به […]

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به تبادل موشکی نیمه شب بین سوریه و اسرائیل، مدعی شد تمام زیرساخت‌های ایرانی در سوریه را هدف قرار دادیم و اگر ایران با باران به ما حمله کند، با سیل جوابش را می‌دهیم.

به گزارش اخبار جهادی،«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در اولین واکنش به تبادل آتش بامدادی بین سوریه و اسرائیل، ادعا کرد: «اگر ایران ما را با باران هدف قرار دهد، ما آنها را با سیل هدف می‌گیریم».

لیبرمن طی سخنرانی در همایش امنیتی سالانه هرتزلیا در تل‌آویو با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه تهران، گفت: «ایران تلاش می‌کند تروریسم خود را در هر جایی از دنیا صادر و مستقر کند…بر عکس ایران اما ما تمایلی به کشورگشایی و تصرف مناطق جدید نداریم».

به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، وی درباره حملات موشکی بامداد پنجشنبه به اهدافی در سوریه و پاسخ متقابل ارتش این کشور، مدعی شد: «شب گذشته ایران تلاش کرد به سرزمین اسرائیل حمله کند اما شکست خورد. ما تمام اهداف ایرانی (که شناسایی کرده بودیم) در سوریه هدف قرار دادیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه هیچ شهروند یا ساختمانی در فلسطین اشغالی هدف قرار داده نشد، ادعا کرد: «تمام راکت‌های آنها یا در سوریه سقوط کرد یا با گنبد آهنین ساقط شد. ما تقریبا تمام زیرساخت‌های ایران در سوریه را نابود کردیم».

لیبرمن با ادعای اینکه ایران ۱۳ میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده، افزود: «امسال نیز می‌خواهد ۲ میلیارد دلار دیگر خرج کند…ما اما به ایران اجازه نمی‌دهیم سوریه را به پایگاه نظامی خود جهت حمله به اسرائیل تبدیل کند. اسلام‌گراهای افراطی زیادی وجود دارد اما ایران تنها کشوری است واقعا می‌خواهد ایدئولوژی خود را در خاورمیانه و آفریقا تحمیل کند».

وی درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای نیز گفت: «این مسئله ایران را به نقطه شفافی برای تصمیم‌گیری رساند: بقا یا تداوم ماجراجویی؛ در خاورمیانه و دیگر مناطق. ترامپ پیام بسیار محکمی (به ایران) فرستاد».

این وزیر صهیونیست همچنین با هشدار به رسانه‌های اسرائیلی برای شادمان نشدن از چیزی که به نظر پیروزی اسرائیل در شب گذشته است، توضیح داد: «اسرائیل خواستار جنگ یا تصرف سوریه نیست بلکه از خودش دفاع می‌کند. گمان می‌کنم بیشتر ایرانی‌ها نیز مخالف حضور سپاه در سوریه هستند».

لیبرمن در تلاشی مذبوحانه برای اختلاف‌اندازی بین تهران و دمشق، مدعی شد: «شاید دولت اسد نیز از سرشاخ شدن ایران با اسرائیل و به خطر انداختن سرزمینش ناراضی باشد. اما اسد هنوز برای بقای خودش که وابسته به حضور ایران است، نگران است. به همین خاطر توانایی متوقف کردن ایران را ندارد».

وی با اشاره به صحبت‌های شب گذشته خود، تاکید کرد: «اجازه نمی‌دهیم ایران، آسمان ما را با تهدید راکت‌هایی که در سوریه مستقر می‌کنند، ببندد».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره نتیجه انتخابات پارلمانی لبنان نیز گفت: «پیروزی حزب‌الله به معنی آن است که اکنون ارتش لبنان تحت کنترل حزب‌الله خواهد بود و دستورات آنها را اجرا خواهد کرد. این یک واقعیت جدید است. حزب‌الله با استفاده از دموکراسی، تسلط بر لبنان را کامل کرد».

لیبرمن با اشاره به تظاهرات چند هفته اخیر فلسطینیان در مرز غزه، مدعی شد: «حماس این بحران را ایجاد کرده تا با تغییر موضوع، حواس شهروندانش را از ناتوانی اقتصادی و حمایت از آنها منحرف کند. حماس می‌خواهد تمام دلارها را در موشک‌ها هزینه کند، نه برای آسایش مردم خود».

وی هشدار داد که حماس احتمالا در روزهای آینده و مخصوصا با نزدیک شدن روز افتتاح سفارتخانه آمریکا در قدس، بخواهد تنش‌زایی کند اما تل‌آویو آماده است. حماس منفعتی در همزیستی مسالمت‌آمیز نمی‌بیند و فقط نابودی ما را می‌خواهد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پایان با بیان اینکه هیچوقت با همسایگان خود به صلح و آرامش نخواهند رسید، مدعی شد صلح در غرب آسیا فقط با ظهور حضرت مسیح، مسجل خواهد شد.

بامداد امروز (پنجشنبه) جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات خمپاره‌ای ادعایی به بلندی‌های جولان اشغالی، تجاوز هوایی گسترده‌ای را به خاک سوریه شروع کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این خمپاره‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.