اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

لشکرکشی اردوغان به نزدیکی استان حسکه همزمان با آغاز عملیات نیروهای کُرد علیه داعش/ نیروهای آمریکا و فرانسه وارد شمال سوریه شدند+ تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14550
  • 12 اردیبهشت 1397 - 19:40
لشکرکشی اردوغان به نزدیکی استان حسکه همزمان با آغاز عملیات نیروهای کُرد علیه داعش/ نیروهای آمریکا و فرانسه وارد شمال سوریه شدند+ تصاویر و نقشه میدانی

نیروهای دموکراتیک کُرد در این عملیات درصدد هستند تمامی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش را در شرق رود فرات تا مناطق مرزی مشترک با عراق به تصرف خود در بیاورند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای دموکراتیک کُرد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) عملیات جدیدی را با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی در شرق استان دیرالزور علیه مواضع […]

نیروهای دموکراتیک کُرد در این عملیات درصدد هستند تمامی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش را در شرق رود فرات تا مناطق مرزی مشترک با عراق به تصرف خود در بیاورند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای دموکراتیک کُرد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) عملیات جدیدی را با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی در شرق استان دیرالزور علیه مواضع تروریستی داعش آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای دموکراتیک کُرد در این عملیات درصدد هستند تمامی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش را در شرق رود فرات تا مناطق مرزی مشترک با عراق به تصرف خود در بیاورند.

نقشه میدانی شرق سوریه

عملیات نیروهای کُرد در شرق رود فرات علیه تروریست های داعش از دو محور آغاز شده است؛ در محور نخست پیشروی ها از سمت شهرک «مرکده» به سمت روستاهای شرقی (الجرجاری، حسین الاغور، عنایات و…) صورت می گیرد.

در محور دوم عملیات، نیروهای دموکراتیک کُرد از شمال شرق میدان نفتی العمر به سمت مواضع تروریست های داعش در روستاهای «الرفضه، روضه و الاعوج و…» در حال پیشروی هستند.

جنگنده های ائتلاف غربی هم همزمان با عملیات زمینی نیروهای کُرد، مناطق شرقی رود فرات را به شدت بمباران کردند؛ در حملات کور هوایی ائتلاف غربی، ۴۵ تن از اهالی روستای «الافضل» جان باختند؛ بیشتر جان باختگان کودکان و زنان هستند.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر گروه تروریستی داعش مساحتی در حدود ۶ هزار و ۳۲۰ کیلومتر مربع را در شرق رود فرات در اشغال دارد؛ مناطق مرزی عراق در ماه های گذشته هدف نخست تروریست های داعش بوده است.

همزمان با آغاز عملیات نیروهای کُرد در شرق رود فرات، ارتش ترکیه چند کاروان حامل تجهیزات سنگین و سبک نظامی خود را به نزدیکی مرزهای مشترک با استان حسکه سوریه اعزام کرده است.

نقشه میدانی شمال سوریه

با آغاز تحرکات نیروهای ارتش ترکیه در نزدیکی شمال غرب استان حسکه سوریه، نیروهای دموکراتیک کُرد در آماده باش کامل قرار گرفته اند تا در صورت حمله احتمالی وارد عمل شوند و واکنش نشان دهند.

یک منبع میدانی به چرایی لشکرکشی ترکیه به نزدیکی استان حسکه اشاره کرد و گفت: دها تن از نیروهای نظامی آمریکایی و فرانسوی به شهر منبج انتقال داده شده اند و حالا دولت اردوغان تصمیم گرفته اولویت خود را در این محور تغییر دهد و به سمت حسکه لشکرکشی کند.

از شهر کوبانی در شمال شرق استان حلب خبر می رسد، توپخانه ارتش ترکیه، ۸ خمپاره به روستاهای مرزی «آشمه و قران غربی» شلیک کرد و خسارت های زیادی را به مناطق مسکونی وارد آورد.

از حومه شهر منبج هم خبرها حاکیست، نیروهای نظامی آمریکا و فرانسه به بهانه حمایت از نیروهای دموکراتیک کُرد در حال ساخت یک پایگاه جدید هستند تا مواضع خود را در این محور تثبیت کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، پایگاه جدید نیروهای آمریکایی و فرانسوی در منطقه «العون» در محور شمالی شهر منبج ساخته می شود و قرار است تجهیزات پیشرفته در این پایگاه انتقال داده شود.

در حال حاضر، نیروهای آمریکایی و فرانسوی تجهیزات نظامی خود را به بهانه حمایت از نیروهای کرد از منطقه «الجلبیه» در نزدیکی شهر کوبانی به شمال شرق شهر منبج انتقال داده اند تا در آینده نزدیک در منطقه «العون» استقرار داده شوند.

براساس اعلام منابع میدانی این کاروان نظامی شامل ۱۰ خودروی نظامی از نوع «هاموی»، ۳ کامیون حمل موشک‌های کوتاه بُرد، دو خودروی حامل رادارهای پیشرفته، چند خودرو مجهز به دوشکا و چند خودرو حامل نظامیان است.

به گزارش اخبار جهادی، آمریکا و فرانسه در چندماه گذشته هم یک پایگاه دیگر را در غرب شهر منبج احداث کردند تا به بهانه حمایت از نیروهای کرد مانع از پیشروی نیروهای ارتش ترکیه در این محور شوند.

در دو هفته گذشته، دهها کاروان نظامی فرانسوی و آمریکایی شامل صدها نیرو و تجهیزات نظامی از استان دهوک عراق به پایگاه نظامی آمریکا در منطقه «رمیلان» در شمال شرق استان حسکه، شهر منبج و میدان نفتی العمر در شرق رود فرات انتقال داده شده‌اند.

نیروهای متجاوز خارجی پس از شکست های سنگین گروه‌های تروریستی که منجر به پاکسازی بخش های وسیعی از خاک سوریه شده به صورت مستقیم وارد عمل شدند و درصدد هستند مناطق شمالی را به طور کامل تحت کنترل در بیاورند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.