اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رژیم صهیونیستی توانایی ورود به جنگ با محور مقاومت را ندارد

  • کد خبر : 14262
  • 15 فروردین 1397 - 20:31
رژیم صهیونیستی توانایی ورود به جنگ با محور مقاومت را ندارد

یک کارشناس مسائل راهبردی لبنانی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی شرایط لازم برای ورود به جنگ علیه محور مقاومت را ندارد و تهدیدهای این رژیم تنها جنبه جنگ روانی دارند. دکتر “امین حطیط” کارشناس مسائل راهبردی و استراتژیک لبنانی تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص به‌راه انداختن جنگ علیه لبنان را جنگ روانی دانسته در این […]

یک کارشناس مسائل راهبردی لبنانی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی شرایط لازم برای ورود به جنگ علیه محور مقاومت را ندارد و تهدیدهای این رژیم تنها جنبه جنگ روانی دارند.

دکتر “امین حطیط” کارشناس مسائل راهبردی و استراتژیک لبنانی تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص به‌راه انداختن جنگ علیه لبنان را جنگ روانی دانسته در این باره توضیح داد: تهدید رژیم صهیونیستی به آغاز جنگ علیه لبنان واکنشی در برابر شکست‌های استراتژیکشان در سوریه است. زنجیره شکست‌های محور صهیونیستی در منطقه با خروج تروریست‌ها از غوطه شرقی کامل شد زیرا آمریکایی‌ها غوطه را مهمترین و خطرناک‌ترین برگ برنده خود می‌دانستند.

وی توضیح داد: رژیم صهیونیستی که این روزها از اداره هر جنگی ناتوان است نیازمند مخابره پیام‌هایی مبنی بر قدرتمند بودن، به محور مقاومت است. آنان می‌خواهند با تهدیدهایشان بگویند که می‌توانند جنگ دیگری علیه محور مقاومت به‌راه بیندازند اما ما درک می‌کنیم که هرجنگی نیازمند فراهم شدن شرایط لازم آن است. رژیم صهیونیستی برای به‌راه انداختن جنگ باید در ابتدا از آمادگی نیروهایش برای ورود به جنگ و کسب دست‌آورد نظامی اطمینان حاصل کند اما این آمادگی در ارتش این رژیم وجود ندارد، به‌خصوص که قدرت محور مقاومت طی سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

این کارشناس لبنانی در همین خصوص ادامه داد: شرط دیگر آغاز جنگ این است که رژیم صهیونیستی باید بتواند پاسخ نظامی دشمن را تحمل و مدیریت کند در صورتی که خود صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند که جبهه شمالی آمادگی لازم برای جنگ را ندارد و کارآیی سامانه موشکی گنبد آهنین نیز اطمینان‌بخش نیست، بنابراین هیچ‌یک از شروط لازم برای آغاز جنگ از سوی رژیم صهیونیستی فراهم نیستند و به همین دلیل تهدید صهیونیست‌ها به جنگ علیه لبنان را تنها جنگ روانی می‌دانیم. آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند با این تهدیدها بر شکست استراتژی‌هایشان در منطقه سرپوش گذاشته و حضور خود در منطقه را به‌رخ محور مقاومت بکشند.

امین حطیط با اشاره به سفر محمد بن سلمان به آمریکا گفت: گمان نمی‌کنم که جنگی در پیش داشته باشیم، این درست است که محمد بن سلمان ولیعهد پادشاه عربستان برای سرپوش گذاشتن بر شکستش در یمن به‌دنبال به‌راه انداختن یک جنگ در منطقه است، محمد بن سلمان می‌خواهد در منطقه جنگ به‌راه بیندازد اما آمریکا تابع تمایلات و خواسته‌های او نیست، آنها از عربستان به‌عنوان یک ابزار برای پیشبرد اهدافشان در منطقه استفاده می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: محمد بن سلمان برای حفظ تاج و تخت خود و سوق دادن آمریکا و صهیونیست‌ها به‌سوی جنگ با محور مقاومت از هر طریق ممکن ارادت خود را به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نشان داد تا جایی که خطوط قرمز را پشت سر گذاشته و رژیم صهیونیستی را به‌رسمیت شناخت. اما گمان نمی‌کنم تمام این تعظیم‌ها و خوش‌خدمتی‌ها بتوانند آمریکا را به جنگی بکشاند که به‌خوبی می‌دانند دست‌آوردی نداشته و نمی‌توانند آن را به‌شیوه‌ای که می‌خواهند به پایان ببرند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.