اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سقوط « جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب؛ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به ۶ کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 14064
  • 19 اسفند 1396 - 19:23
سقوط « جندیرس، شران و شیخ حدید در شمال استان حلب؛ نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به ۶ کیلومتری عفرین رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

تازه ترین خبرها از شمال استان حلب سوریه حاکیست، پیشروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در محورهای مختلف با پشتیبانی جنگنده ها و آتش توپخانه همچنان ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی،از شمال غرب منطقه « اعزاز» خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از درگیری های سنگین چند روزه توانستند با عقب راندن شبه نظامیان کُرد و […]

تازه ترین خبرها از شمال استان حلب سوریه حاکیست، پیشروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در محورهای مختلف با پشتیبانی جنگنده ها و آتش توپخانه همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی،از شمال غرب منطقه « اعزاز» خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی پس از درگیری های سنگین چند روزه توانستند با عقب راندن شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی منطقه راهبردی « شران» را به اشغال خود در بیاورند.

نقشه میدانی شمال استان حلب

با عقب نشینی نیروهای کُرد و دفاع مردمی از روستاهای « کفرجنه، معرسته، شوارغه، مشعله، ماتنلی، حلوبی کبیر، حلوبی صغیر و سد میدکانی» در حومه « شران»، نیروهای اشغالگر خود را از این محور به ۶ کیلومتری شهر عفرین رساندند.

از محور غربی عفرین هم خبرها حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در نهایت توانستند منطقه « شیخ حدید» را به طور کامل از کنترل شبه نظامیان کُرد و دفاع مردمی خارج کنند تا یک شکست سنگین هم در این محور ثبت شود.

از محور جنوبی هم خبر می رسد، نیروهای متجاوز با پشتیبانی گسترده جنگنده ها پس از ۳ روز درگیری سنگین توانستند شهر راهبردی « جندیرس» ( دومین شهر بزرک در شمال استان حلب) را به اشعال خود درآورند. روستاهای « قریریه و تل حمو» هم در این محور سقوط کردند.

نقشه میدانی استان حلب سوریه

یک منبع میدانی اعلام کرد: حملات جنگنده های ارتش ترکیه به حدی سنگین است که همه مناطق نزدیک به ۸۰ درصد تخریب شده اند و امکان مقاومت وجود ندارد و همین مسئله باعث پیشروهای سریع متجاوزان شده است.

در حال حاضر، ۸۰ درصد شهر جندیرس به دلیل حملات سنگین هوایی تخریب شده است و بنابر اعلام منابع میدانی چیزی دیگر از این شهر وجود ندارد؛ فاصله اشغالگران از این محور با شهر عفرین و سقوط روستاهای « قریریه و تل حمو»، ۱۲ کیلومتر است.

براساس اطلاعات به دست آمده گروهی از مردم شهر جندیرس به سمت شهر عفرین متواری شده اند و شماری دیگری هم به شهرک شیعه نشین « نبل»پناه آورده اند.

حدود هزار و ۷۰۰ تن از نیروهای دموکراتیک کُرد از استان های رقه و دیرالزور به سمت شمال استان حلب حرکت کردند و خود را از طریق شهرک « نبل» به شهر عفرین رسانده اند تا از پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی جلوگیری کنند.

به گزارش اخبار جهادی، حملات جنگنده های ارتش ترکیه به روستاها و مناطق حومه عفرین هم افزایش پیدا کرده است؛ تاکنون ۲۲۳ تن از شهروندان  از شروع حملات کشته و ۵۰۷ تن دیگر زخمی شدند.

تلفات نظامیان ارتش ترکیه هم به ۶۷ تن رسیده و ۲۴۹ تن دیگر در جریان درگیری ها زخمی شدند؛ تلفات عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم به ۵۹۰ تن افزایش پیدا کرده است.

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.