اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افزایش تحرکات در غرب و شرق دمشق؛تلاش تروریست ها برای شکست محاصره غوطه شرقی در نطفه خفه شد + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13924
  • 05 اسفند 1396 - 0:05
افزایش تحرکات در غرب و شرق دمشق؛تلاش تروریست ها برای شکست محاصره غوطه شرقی در نطفه خفه شد + نقشه میدانی

نیروهای ویژه ارتش سوریه موفق شدند تحرکات عناصر تروریستی را در شمال شرق استان دمشق به طور کامل رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار جنگنده های روسی و سوری قرار دهند. به گزارش اخبار جهادی، در تازه‌ترین تحولات میدانی استان دمشق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت تابستان امسال در عملیاتی هماهنگ با ارتش لبنان توانستند مناطق اشغالی […]

نیروهای ویژه ارتش سوریه موفق شدند تحرکات عناصر تروریستی را در شمال شرق استان دمشق به طور کامل رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار جنگنده های روسی و سوری قرار دهند.

به گزارش اخبار جهادی، در تازه‌ترین تحولات میدانی استان دمشق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت تابستان امسال در عملیاتی هماهنگ با ارتش لبنان توانستند مناطق اشغالی را در مرزهای مشترک از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند و آرامش را پس از ۵ سال به این محور باز گردانند.

پس از چند ماه برقراری آرامش در این منطقه، گروهی از هسته های خاموش تروریست ها با دهها خودروی نظامی مجهز به دوشکا درصدد بودند عملیات گسترده ای را در مرزهای مشترک لبنان و سوریه و غرب استان دمشق انجام دهند.

**انهدام خودروی تروریست‌ها**

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات تروریست ها اشاره کرد و گفت: نیروهای ویژه جبهه مقاومت در عملیات دقیق موفق شدند تحرکات تروریست ها را در منطقه رصد و شناسایی کنند.

وی با بیان این که در این عملیات حساس طرح تروریست ها برای انجام عملیات ناکام ماند، افزود: با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی، تلاش عناصر تروریستی برای برهم زدن تمرکز نیروهای مقاومت در حومه پایتخت به نتیجه نرسید.

در روزهای گذشته، نیروهای سوری مستقر در غرب استان حمص هم موفق شدند گروهی از عناصر تروریستی که در تلاش بودند از داخل خاک لبنان به مرزهای غربی سوریه وارد شوند، شناسایی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، تروریست‌ها درصدد بودند از گذرگاهی غیر رسمی در جنوب منطقه «الدبوسه» وارد خاک سوریه شوند اما در حومه منطقه «تلکلخ» رصد شدند؛ نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند شماری از تروریست ها را کشته و زخمی کنند.

با واکنش قاطع نیروهای سوری در غرب استان حمص، تروریست هایی که توانسته بودن جان خود را نجات دهند به سمت مرزهای لبنان متواری شدند و عملیات آنان برای نفوذ به سوریه ناکام ماند.

همزمان با تحرکات و تلاش تروریست ها در مرزهای مشترک لبنان و سوریه، تروریست های محاصره شده در شمال شرق استان دمشق درصدد بودند عملیاتی را علیه مواضع نیروهای سوری در فرودگاه نظامی «الضمیر» انجام دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی موسوم به «احمد العبدو» و چند گروهک دیگر در تلاش بودند با انجام این عملیات بزرگ، محاصره تروریست ها را در غوطه شرقی بشکنند که با هوشیاری نیروهای سوری و متحدین ناکام ماندند.

نیروهای ویژه ارتش سوریه در این عملیات موفق شدند تحرکات عناصر تروریستی را در شمال شرق استان دمشق به طور کامل رصد کنند و اطلاعات لازم را در اختیار جنگنده های روسی و سوری قرار دهند.

**انهدام خودروی تروریست‌ها**

جنگنده های روسی و سوری هم مواضع عناصر تروریستی محاصره شده را در مناطق «الرحیبه و البترا» در شمال شرق استان دمشق هدف قرار دادند؛ در این عملیات ۷ خودروی نظامی مجهز به دوشکا تروریست ها منهدم شد. در این عملیات دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

بخش هایی از شمال شرق استان دمشق از جمله  مناطق «جیرود، ناصریه، البترا، فتحه منقوره و…» در اشغال عناصر تروریستی است؛ پیشتر در ماه های گذشته مذاکراتی برای تخلیه مناطق اشغالی شمال شرق استان دمشق انجام شده بود و آتش بس غیر رسمی در منطقه حاکم بود.

به گزارش اخبار جهادی، منابع میدانی در خصوص تحرکات تروریست ها در غرب وشرق استان دمشق اعلام کردند: تروریست ها در غرب استان دمشق درصدد بودند با انجام عملیاتی بزرگ، تمرکز نیروهای سوری را برهم بزنند تا زمینه عملیات سایر تروریست ها در شمال شرق استان دمشق فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.