اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تساوی میدانی شبه نظامیان کُرد و ارتش ترکیه در هجدهمین روز درگیری‌ها در شمال سوریه/ تلفات ۱۲ روز گذشته شبه نظامیان کُرد، ارتش ترکیه و تروریست‌های سپر فرات در عفرین + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13802
  • 15 بهمن 1396 - 9:48
تساوی میدانی شبه نظامیان کُرد و ارتش ترکیه در هجدهمین روز درگیری‌ها در شمال سوریه/ تلفات ۱۲ روز گذشته شبه نظامیان کُرد، ارتش ترکیه و تروریست‌های سپر فرات در عفرین + نقشه میدانی

درگیری‌های سنگین در حومه غربی ارتفاعات مهم «برصایا» و روستای «قسطل جندو» همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، ۹۰ درصد این ارتفاعات و روستا در اشغال نیروهای ارتش ترکیه است. به گزارش اخبار جهادی،تازه ترین تحولات میدانی از منطقه عفرین در شمال سوریه حاکیست، در هجدهمین روز عملیات نیروهای زمینی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به […]

درگیری‌های سنگین در حومه غربی ارتفاعات مهم «برصایا» و روستای «قسطل جندو» همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، ۹۰ درصد این ارتفاعات و روستا در اشغال نیروهای ارتش ترکیه است.

به گزارش اخبار جهادی،تازه ترین تحولات میدانی از منطقه عفرین در شمال سوریه حاکیست، در هجدهمین روز عملیات نیروهای زمینی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات، درگیری‌های سنگین در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.یک منبع میدانی به جزئیات درگیری های ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: درگیری های سنگین در حومه غربی ارتفاعات بسیار مهم «برصایا» و روستای «قسطل جندو» (شمال غرب منطقه اعزاز) همچنان ادامه دارد؛ در حال حاضر، ۹۰ درصد این ارتفاعات و روستا در اشغال نیروهای ارتش ترکیه است و تلاش شبه نظامیان کُرد برای تصرف دوباره این مناطق ناکام مانده است.

نقشه تحولات میدانی عفرین

وی با بیان این که کفه تحولات میدانی در حومه شمال غرب منطقه اعزار به سود تروریست های موسوم به سپر فرات سنگینی می کند، افزود: در حومه شمال شرق منطقه «بلبل» هم درگیری ها در محور جنوبی شهرک «عبودان» همچنان در جریان است.

این منبع میدانی از ناکام ماندن تلاش تروریست های موسوم به سپر فرات برای اشغال شهرک «قورنه» خبر داد و گفت: در حومه جنوب غرب منطقه «راجو» هم درگیری ها در منطقه صنعتی «اشاغی» ادامه دارد.

وی با بیان این که عناصر تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه موفق به اشغال بیش از ۹۰ درصد روستای «الخلیل» شده اند، افزود: درگیری های شدید میان شبطه نظامیان کُرد و با تروریست های های موسوم به سپر فرات در روستای «کفری کر» در حومه منطقه «راجو» گزارش شده است.

اگر چه تحولات میدانی ۲۴ ساعت گذشته عفرین تغییر محسوسی نداشت و فقط به درگیری های سنگین خلاصه شد اما امروز خبری از مناطق مرزی مشترک سوریه و ترکیه منتشر شد که توجه منابع میدانی را به خود جلب کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده اختلاف ها میان نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات پس از دو هفته علنی شد و خبرها حاکیست، طرفین در مناطق مرزی بایکدیگر درگیر شدند.

به گزارش اخبار جهادی، اشراف شبه نظامیان کُرد بر منطقه عفرین و گرفتن تلفات بالا از طرف مقابل باعث شد امروز برخی از عناصر تروریستی برای فرار از مرگ در میدان نبرد حاضر نشوند و برخی دیگر هم مخالفت خود را با انجام عملیات در عفرین اعلام کنند.

منابع میدانی خبر ایجاد تنش میان تروریست ها و نیروهای ارتش ترکیه را تایید و اعلام کردند: نیروهای ارتش ترکیه در ۶ روز گذشته نقش پشتیبانی را در میدان نبرد ایفا کردند و همین مسئله خشم عناصر تروریستی را به دنبال داشته است چرا که تلفات آنان در محورهای مختلف افزایش پیدا کرد.

نقشه تحولات میدانی عفرین

در ۲۴ ساعت گذشته، حملات توپخانه ای و هوایی جنگنده ها و بالگردهای ارتش ترکیه علیه مناطق مختلف و پرجمعیت شهرستان عفرین ادامه داشت؛ «کفری کرغر، حومه روستای حمام، منطقه بافلونه و…»  به شدت هدف قرار گرفته شدند.

برخی منابع میدانی اعلام کردند: ارتش ترکیه از سلاح های ممنوعه علیه شهروندان کُرد در روستای «کفرسری» از توابع منطقه «جندیرس» استفاده کرده است؛ در ۱۲ روز گذشته حدود ۹۰ تن از شهروندان کُرد از جمله ۴۵ کودک و زن جان باختند و ۲۳۰ تن دیگر هم زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۱۳۵ تن از شبه نظامیان کُرد هم در جریان درگیری های ۱۲ روز گذشته کشته و زخمی شده اند؛ در مقابل حدود ۲۴۰ تن از تروریست های موسوم به سپر فرات هم در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به آمار کشته ها و زخمی های نیروهای ارتش ترکیه هم اشاره کرد و گفت: در ۱۲ روز گذشته هم حدود ۱۲ تن از نیروهای ارتش ترکیه در جریان درگیری ها کشته شدند. (آمار دقیقی در خصوص نیروهای مجروح ارتش ترکیه منتشر نشده است)

به گزارش اخبار جهادی، روزگذشته، تظاهرات شهروندان کُرد در مناطق مختلف شمال سوریه از جمله شهرهای «قامشلی، رآس العین، عین عیسی و …» در حمایت از شهروندان مناطق مختلف عفرین و شبه نظامیان کُرد برگزار و حملات نیروهای ارتش ترکیه هم محکوم شد.

تظاهرات شهروندان کُرد در شمال سوریه
تظاهرات شهروندان کُرد در شمال سوریه
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.