اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایان انتظارها برای پاکسازی غده سرطانی دمشق پس از ۶ سال/ ببرهای سوریه برای تنظیم ضربان قلب پایتخت سوریه وارد غوطه شرقی شدند +نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13903
  • 30 بهمن 1396 - 9:42

در حال حاضر، شماری از نیروهای تحت فرمان سهیل النمر در غوطه شرقی دمشق مستقر شده اند و گروهی دیگر از کاروان های نظامی هم به حومه شهر دمشق نزدیک شده اند. به گزارش اخبار جهادی، پس از پیروزی های گسترده جبهه مقاومت در استان های ادلب، حلب و حماه که منجر به آزادسازی بیش از ۶ […]

در حال حاضر، شماری از نیروهای تحت فرمان سهیل النمر در غوطه شرقی دمشق مستقر شده اند و گروهی دیگر از کاروان های نظامی هم به حومه شهر دمشق نزدیک شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از پیروزی های گسترده جبهه مقاومت در استان های ادلب، حلب و حماه که منجر به آزادسازی بیش از ۶ هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده در بازه زمانی ۳ ماهه شد، گروهی از نیروهای ویژه ارتش سوریه، شرق استان ادلب را به مقصد غوطه شرقی دمشق ترک کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر، شماری از نیروهای تحت فرمان سهیل النمر در غوطه شرقی دمشق مستقر شده اند و گروهی دیگر از کاروان های نظامی هم به حومه شهر دمشق نزدیک شده اند.

یک منبع میدانی از به صدا درآمدن شمارش معکوس برای شروع عملیات پاکسازی غوطه شرقی خبر داد و گفت:  نیروهای تحت فرمان سهیل النمر به همراه یگان های نظامی گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی سوریه مسئولیت انجام این عملیات را برعهده گرفته اند.

جنگنده های روسی و توپخانه ارتش سوریه هم در عملیات پاکسازی غوطه شرقی دمشق از یگان های زمینی حمایت می کنند؛ براساس اعلام منابع میدانی، آزادسازی شهرک های «حرستا و عربین» در مرحله نخست عملیات در دستور کار قرار دارد.

تانک‌های ارتش سوریه مستقر در دمشق

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر ۱۲۵ کیلومتر مربع از غوطه شرقی دمشق تحت اشغال گروه های تروریستی « جیش الاسلام، فیلق الرحمن، احرارالشام، جبهه النصره» و چند گروه تروریستی کوچکتر از جمله «الویه المجد، فجر الامه و… » است.

نیروهای سوری در عملیات پاکسازی غوطه شرقی باید ۳۵ شهرک، پایگاه نظامی و مزرعه را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند تا امنیت محله های مرکزی شهر دمشق از جمله «العباسین، دمشق قدیم و القابون» به طور کامل تامین شود.

نبرد با گروه تروریستی «جیش الاسلام» و آزادسازی شهرک «دوما» (محل اصلی تجمع تروریست ها)، مهم ترین بخش عملیات پاکسازی غوطه شرقی دمشق محسوب می شود و بیرون راندن تروریست ها از شهرک «جوبر» (غده سرطلانی دمشق) سخت ترین بخش این عملیات است.

پاکسازی دمشق و حومه آن توسط محور مقاومت

علاوه بر پاکسازی شهرک های «دوما، جوبر، عربین و حرستا»، آزادسازی شهرک های «النشابیه، عین ترما، بیت سوا، مسرابا و الریحان» هم برای نیروهای سوری اهمیت میدانی خاصی دارد.

از شروع بحران سوریه، عناصر تروریستی در غوطه شرقی یک تهدید جدی برای پایتخت به شمار می آیند و در ۶ سال گذشته با حملات خمپاره ای و موشکی، صدها تن از شهروندان بی گناه را شهید و زخمی کردند و امنیت و آرامش را از شهر دمشق گرفته اند.

وجود صدها تونل (انتحاری)، تله انفجاری و تراکم مجتمع های مسکونی عملیات پاکسازی غوطه شرقی دمشق را در سال های گذشته با مشکل روبه رو کرده و فقط چند محله کوچک از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است.

به نظر می رسد با ورود نیروهای تحت فرمان سهیل النمر، گره کور غوطه شرقی دمشق باز شود و پس از ۶ سال امنیت پایتخت تامین شود اما باید توجه داشت طولانی شدن نبرد در این محور به دلیل کم کاری سایر نیروها نبوده و  حامیان تروریست ها با سناریوهای مختلف از پاکسازی این منطقه جلوگیری کردند.

 

در سال های گذشته، ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در چند مرحله تا آستانه شروع عملیات پاکسازی غوطه شرقی دمشق پیش رفتند اما حامیان تروریست ها با سناریوی دروغینحمله شیمیایی مانع انجام عملیات شدند.

در حال حاضر هم حامیان غربی – عربی و صهیونیستی گروه های تروریستی با خبرسازی و انتشار اخبار دروغ نخ نما شده مبنی بر حمله شیمیایی ارتش سوریه درصدد هستند تا دوباره مانع از ادامه عملیات در غوطه شرقی دمشق شوند.

مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی در غوطه شرقی علی رغم مساحت بسیار کم اما برای دولت سوریه بسیار مهم است چرا که  این مناطق آلوده و البته خطرناک با مرکز پایتخت فاصله زیادی ندارند و حامیان تروریست ها در تلاس هستند این اهرم فشار را بر دمشق حفظ کنند.

درگیری ها بین جبهه مقاومت و عناصر تروریستی

اگر غوطه شرقی از اشغال عناصر تروریستی خارج شود، ضربان قلب پایتخت سوریه پس از ۶ سال عادی می شود و علاوه بر رونق اقتصادی، امید حامیان تروریست ها برای رسیدن به دمشق برای همیشه به تاریخ می پیوندد.

به گزارش اخبار جهادی، در  ۷۲ ساعت گذشته، جنگنده های روسی و سوری، مواضع گروه های تروریستی را در غوطه شرقی به شدت هدف قرار داده اند تا همه پیش نیازها برای شروع عملیات یگان های زمینی فراهم شود.

تلاش نیروهای سوری برای عملیات پاکسازی کامل دمشق

قطع خطوط کمک رسانی گروه های تروریستی در مناطق مختلف غوطه شرقی دمشق، هدف نخست حملات هوایی است و تاکنون چند پایگاه، انبار سلاح، تونل انتحاری، مهم تروریست های «جیش الاسلام جبهه النصره و فیلق الرحمن» در شهرک های «دوما، الریحان، الشنفونیه، حرستا و عربین» منهدم شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، روحیه عناصر تروریستی در غوطه شرقی دمشق با توجه به شکست همرزمان آنان در مناطق مختلف سوریه بسیار ضعیف شده و خبرها حاکیست وضعیت متشنج بر اتاق عملیات آنان حاکم شده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.