اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاکسازی هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت اشغالی در مثلث « حلب – ادلب – حماه » ؛ بازگشت امنیت به مسیر دمشق – حلب پس از ۵ سال + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13849
  • 20 بهمن 1396 - 16:49

نیروهای جبهه مقاومت در روز نخست عملیات با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند ۴۰ شهرک را از وجود عناصر تروریستی جبهه النصره و داعش پاکسازی کنند و مساحتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود در بیاور به گزارش اخبار جهادی، نیروهای جبهه مقاومت از صبح روز سه شنبه عملیاتی را برای پاکسازی […]

نیروهای جبهه مقاومت در روز نخست عملیات با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند ۴۰ شهرک را از وجود عناصر تروریستی جبهه النصره و داعش پاکسازی کنند و مساحتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود در بیاور

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای جبهه مقاومت از صبح روز سه شنبه عملیاتی را برای پاکسازی معدود مناطق تحت اشغال تروریست های محاصره شده در جنوب استان حلب، شمال شرق استان حماه و جنوب شرق استان ادلب آغاز کردند.

نیروهای جبهه مقاومت در روز نخست عملیات با پشتیبانی جنگنده های روسی توانستند ۴۰ شهرک را از وجود عناصر تروریستی جبهه النصره و داعش پاکسازی کنند و مساحتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود در بیاورند.

در دومین روز عملیات، عناصر تروریستی شکست سنگین دیگری را متحمل شدند و ۴۵ شهرک دیگر در مثلث « حلب – ادلب – حماه »  به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد؛ در این عملیات مساحت  ۷۰۰ کیلومتر مربعی به طور کامل پاکسازی شد.

نقشه میدانی دمشق - حلب

 

آزادی جنوب شرق استان ادلب دستاورد دیگر نیروهای جبهه مقاومت در سومین روز عملیات بود؛ روز گذشته ۲۴ شهرک از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و  مساحتی در حدود ۱۳۰ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان عملیات روز گذشته نیروهای جبهه مقاومت حدود ۹۵ درصد مناطق آلوده در مثلث « حلب – ادلب – حماه» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد و شمارش معکوس برای تامین امنیت مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز به شمال سوریه به صدا درآمد.

از صبح امروز، ( جمعه) آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست های محاصره شده در جنوب استان حلب و شمال شرق استان حماه آغاز شد و نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین چند ساعته تواننستند ۱۸ منطقه را به کنترل خود در بیاورند.

یک منبع میدانی از آزادی ۱۲۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در این محور خبر داد و گفت: با پاکسازی های صورت گرفته، تمامی مناطق آلوده در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

« سروج، معقر شمالی، معقر جنوبی، ابوعجوه شرقی، ابوعجوه غربی، معر جنوبی، معر شمالی، مویلح، ارتوازیه مخلف و …» مناطقی به شمار می آیند که در جریان آخرین مرحله عملیات از اشغال تروریست ها خارج شدند.

نیروهای جبهه مقاومت پیشتر ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت تحت اشغال تروریست های محاصره شده را در جنوب استان حلب، شمال شرق استان حماه و جنوب شرق استان ادلب پاکسازی کرده بودند و  در جریان عملیات ۴ روز گذشته هم مساحت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش مشرق، مسیرهای اصلی برای انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز به شمال سوریه از شمال شرق استان حماه و جنوب استان حلب می گذرد و با پاکسازی هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی، امنیت این مسیر مهم پس از ۵ سال به طور کامل تامین شد.
انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.