اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری جبهه مقاومت با ارتش ترکیه در جنوب غرب حلب؛ گاف سیاه لشکر رسانه‌ای تروریست‌ها + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 13820
  • 18 بهمن 1396 - 0:28

در مقابل نیروهای جبهه مقاومت، تحرکات تروریست ها را در همان گام نخست رصد کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند حملات را در این محور دفع کنند. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از شرق استان ادلب حاکیست، گروه تروریستی هیات تحریر الشام ( جبهه النصره) حملات سنگینی را از شهرک […]

در مقابل نیروهای جبهه مقاومت، تحرکات تروریست ها را در همان گام نخست رصد کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند حملات را در این محور دفع کنند.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از شرق استان ادلب حاکیست، گروه تروریستی هیات تحریر الشام ( جبهه النصره) حملات سنگینی را از شهرک های « رآس العین، باریصا، تل الاغر و بلیصه» در حومه شرقی شهر راهبردی « سراقب» علیه نیروهای جبهه مقاومت انجام دادند.

مواضع نیروهای مقاومت در شهرک های « تل السلطان و مشیرفه» در شرق استان ادلب هدف اصلی این حملات بود؛ عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال این دو شهرک، نیروهای مقاومت را از شهر « سراقب» دور کنند و به حومه غربی فرودگاه نظامی « ابوظهور» نزدیک شوند.

در مقابل نیروهای جبهه مقاومت، تحرکات تروریست ها را در همان گام نخست رصد کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند حملات را در این محور دفع کنند؛ در جریان این درگیری ها ۴۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

نقشه میدانی جنوب حلب در سوریه

نیروهای جبهه مقاومت در این عملیات چند خودروی نظامی و انتحاری تروریست ها را هم منهدم کردند؛ جنگنده های روسی هم در جریان درگیری ها نقش پشتیبانی را به خوبی ایفا کردند و خسارت سنگینی را به عناصر تروریستی وارد آوردند.

توپخانه و یگان موشکی جبهه مقاومت هم گروهی دیگر از تروریست های حزب الترکستانی و جبهه النصره را در حومه شهرک « تل السلطان» شناسایی کرد و آنان را در این محور هدف قرار داد. در این عملیات هم چند خودروی مجهز به دوشکا منهدم و ۳۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

ظهر روز گذشته رسانه های حامی گروه های تروریستی با مانورهای تبلیغاتی گسترده و عجیب که بیشتر شبیه به یک توهم بود از اشغال شهرک های « رآس العین، بارصیا و تل طوقان» خبر دادند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: شهرک های مورد نظر تحت کنترل نیروهای مقاومت نبودند که به اشغال عناصر تروریستی درآیند.

درگیری جبهه مقاومت با ارتش ترکیه

وی با ابراز شگفتی از تبلیغات دورغین رسانه های حامی تروریست ها، گفت: به نظر می رسد حجم شکست های گروه های تروریستی به قدری سنگین بوده که سیاه لشکر رسانه ای آنان هم قوه تفکر خود را از دست داده و در میدان نبرد به هذیان گویی روی آورده اند.

به گزارش مشرق، پس از عملیات ناکام گروه تروریستی هیات تحریر الشام، حملات جنگنده های روسی در ساعات گذشته افزایش محسوسی یافته و مواضع تروریست ها در ۲۵ منطقه استانادلب هدف قرار گرفته شد.

« ادلب، کفرنبل، سهل الروج، معصران، کفرزیتا، مورک، معردبسه، الغدفه، جرجناز،حومه خان شیخون، ام خلاخیل و …» شهرها و مناطقی به شمار می آیند که توسط جنگنده های روسی هدف قرار گرفته شدند؛ در جریان این حملات ۱۰ پایگاه نظامی منهدم و دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

نیروی های ترکیه در حلب

براساس اطلاعات به دست آمده، پس از پیروزی های چشمگیر نیروهای جبهه مقاومت در استان ادلب، سرکرده های عناصر ترورستی در نهایت گِرد هم آمدند و با تشکیل یک اتاق عملیات مشترک اعلام کردند: مناطق که در ماه های گذشته از دست داده اند را دوباره باز پس خواهند گرفت.

گروه های تروریستی « احرار الشام، جیش الاحرار، جیش ادلب الحر، جیش النصر، فیلق الشام، نور الدین زنکی، جیش العزه، جیش النخبه، الجیش الثانی، لواء الاربعین، الفرقه الاولی مشاه »در این اتاق عملیات حضور دارند.

در حالی که تروریست ها درصد هستند شکست های خود را در محورهای مختلف جبران کنند، ترور فرمانده هان ارشد آنان در استان های ادلب و حلب به دست ناشناس ادامه دارد؛ «معاویه الحموی» از فرمانده هان ارشد نظامی گروه تروریستی«احرارالشام» جدیدترین فردی به شمار می آید که در حومه شهر «معره نعمان» در جنوب استان ادلب به ترور شد.

به گزارش مشرق، استان ادلب شاهد تحرکاتی دیگر هم بود و کاروان جدید نظامی ارتش ترکیه به همراه تجهیزات سنگین از جنوب شرق استان هاتای به سمت گذرگاه مرزی «کفرلوسین» در غرب استان ادلب حرکت کرد و پس از ۴ ساعت خود را به شهرک و ارتفاع العیس در جنوب غرب استان حلب رساند.

تجهیزات نظامی ارتش ترکیه در سوریه

نیروهای ارتش ترکیه پس از رسیدن به شهرک و ارتفاع العیس در منطقه مستقر شدند اما نیمه شب گذشته با واکنش نیروهای جبهه مقاومت رو به رو شدند و مواضع آنان از حومه شهرک الحاضر با آتش توپخانه هدف قرار گرفته شد.

در جریان این حملات یک نظامی ارتش ترکیه کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند؛ ارتش ترکیه هم پس از این حملات با شلیک چند خمپاره، شهرک « الحاضر» را هدف قرار داد؛ اصرار آنکارا برای اجرایی کردن مناطق کاهش تنش در استان ادلب و حلب در حالی ادامه دارد که توافق کاملی در این خصوص به تصویب نرسیده است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: دولت ترکیه درصدد تثبیت مواضع خود در جنوب غرب استان حلب است تا مانع از پیشروی نیروهای جبهه مقاومت و شکست محاصره شهرک های الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب شود.

ارتش ترکیه در حلب سوریه

به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته برخی گمانه زنی ها در خصوص تخلیه شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا و انتقال شهروندان این شهرک ها به مناطق تحت کنترل دولت سوریه حکایت دارد و در مقابل دولت ترکیه هم خواستار توقف عملیات جبهه مقاومت در شرق استان ادلب شده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.