اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ضد انقلاب در شوک بزرگ اشراف اطلاعاتی ایران +عکس

  • کد خبر : 16642
  • 19 شهریور 1397 - 23:21
ضد انقلاب در شوک بزرگ اشراف اطلاعاتی ایران +عکس

حمله موشکی به مواضع دموکرات‌ها در شهر کویه، محاسبات و آینده نگری اشتباه ضد انقلاب و حامیان آنها را در اقلیم کردستان به هم ریخت. به گزارش اخبار جهادی، گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی سالهاست در مناطقی از اقلیم کردستان عراق سکونت داشته و از این مناطق علیه خاک کشورمان دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند با این […]

حمله موشکی به مواضع دموکرات‌ها در شهر کویه، محاسبات و آینده نگری اشتباه ضد انقلاب و حامیان آنها را در اقلیم کردستان به هم ریخت.

به گزارش اخبار جهادی، گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی سالهاست در مناطقی از اقلیم کردستان عراق سکونت داشته و از این مناطق علیه خاک کشورمان دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند با این حال تاکنون اقدامی جدی از سوی مقامات اقلیم کردستان جهت جلوگیری از این اقدامات حرکتی صورت نگرفته است.

تروریست‌های ضد انقلاب به ویژه اعضای حزب منحله دمکرات کردستان ایران بارها طی سالیان گذشته علیه مناطق مرزی ایران دست به تحرکاتی زده اند، گستاخی این تروریست ها پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا، اعلام راهبرد جدید وزارت امور خارجه این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و سفر مصطفی هجری به واشنگتن افزایش یافته است. علیرغم اینکه تروریست‌های مورد اشاره در داخل خاک اقلیم کردستان سکونت دارند و با تسهیلات حکومت محلی به آسانی به سوی مرزهای ایران تردد و دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند و حتی در برگشت هم در رسانه‌های عمدتا وابسته به بارزانی‌ها مسئولیت اقدامات خود را بر عهده می‌گیرند، مسئولین حکومت اقلیم کردستان بارها در کمال بی‌شرمی اعلام کرده اند که این تحرکات از ناحیه اعضای داخلی احزاب کردی و خارج از مرزهای کردستان عراق است، گفته‌هایی که دور از واقعیت بوده و نشان دهنده عمق نفاق آنها است. در جبهه دیگر، اعضای ضد انقلاب در غالب رسانه‌های اقلیم هم، نفوذ و علیه کشورمان دست به کار شده‌اند و با خطوطی که در چارچوب سیاست‌های ضد ایرانی این رسانه‌ها ترسیم شده است نفرت و کینه خود را از ایران و ایرانی‌ها در چارچوب رسانه‌های اقلیم به نمایش می‌گذارند. در مقابله با وضعیت کنونی و تسهیلاتی که حکومت اقلیم کردستان برای تروریست‌های ضد انقلاب فراهم کرده است نیازمند تحرک بیشتری از سوی نمایندگی های سیاسی ایران در این منطقه هستیم.

با افزایش تحرکات ضد انقلاب در مرزهای غربی، سیاست خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان اینگونه برداشت می‌شد که کشور متاثر از سیاست‌های آمریکای ترامپ و تحریم‌های اعمالی و تلاش در جهت کاهش نفوذ منطقه‌ای تهران، توان مقابله با چنین تحرکاتی را ندارد. تحلیل های برخی نویسندگان در رسانه‌های اقلیم کردستان با تزریق جو ناامیدی به مخاطبین کرد ایرانی به گونه‌ای پیش می‌رفت که قدرت جمهوری اسلامی ایران تضعیف شده و زمینه تبدیل مناطق کردنشین به میدان فعالیت احزاب کردی فراهم شده است و حتی با تشکیل مرکزی به عنوان مرکز هماهنگی و فعالیت مشترک احزاب کردی در اقلیم کردستان پا را فراتر نهاده و ادعا می‌کردند در آینده‌ای نزدیک می‌توانند همچون مناطق کردنشین سوریه اداره محلی مناطق کردنشین ایران را در دست گیرند. اما حمله موشکی به مواضع دموکرات‌ها در شهر کویه، محاسبات و آینده نگری اشتباه ضد انقلاب و حامیان آنها را در اقلیم کردستان به هم ریخت. اشراف اطلاعاتی ایران بر گروهک‌های ضد انقلاب، به ویژه اطلاع از زمان و مکان دقیق نشست کمیته رهبری حزب دموکرات کردستان به علاوه توان موشکی کشورمان، طرف‌های اقلیم را شگفت زده کرده است. همزمان با تشدید فعالیت‌های رسانه‌ای بارزانی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، پاره‌ای از نویسندگان مستقل به این توان اطلاعاتی – نظامی معترف بوده و حتی آن را دارای پیام‌های منطقه‌ای به آمریکا و متحدانی همچون عربستان دانسته‌اند.

واکنش ها در اقلیم کردستان به دفاع مقتدرانه از کیان ایران اسلامی

اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران در حساسیت دفاع از مرزهای کشور و مقابله جدی با تروریست‌ها در اقلیم کردستان بازتاب گسترده و واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است.

حکومت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای رسمی ضمن محکوم کردن این اقدام درخواست کرده است که نباید خاک اقلیم به محلی علیه کشورهای همسایه تبدیل شود. اربیل هرگونه استفاده از خاک اقلیم علیه کشورهای همسایه را علیه ثبات و امنیت این منطقه قلمداد کرده است. همزماننچیروان بارزانی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که در خصوص حمله موشکی به مقر احزاب دمکرات کردستان، پیام خود را به ایران منتقل کرده‌ایم. البته به محتوای و چگونگی اعلام این پیام اشاره‌ای نشده است که آیا از طریق نماینده حکومت اقلیم در تهران بوده است یا سرکنسولگری ایران در اربیل احضار شده است.

پارلمان محلی اقلیم کردستان هم در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام درخواست کرده است نقض حاکمیت و قوانین اقلیم کردستان در سریعترین زمان ممکن متوقف گردد.

حرکت نسل جدید به رهبری شهسوار عبدالواحد هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام جمهوری اسلامی ایران نقض حاکمیت عراق و اقلیم کردستان است و لازم است دولت مرکزی عراق و جامعه بین‌الملل در برابر چنین اقدامی پاسخگو باشند. این جریان سیاسی حتی درخواست کرده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این حمله و هرگونه حمله احتمالی در آینده تصمیم‌گیری کند.

اتحادیه میهنی کردستان که بار دیگر از سوی حزب بارزانی متهم به تکرار وقایع اکتبر ۲۰۱۷ کرکوک و همکاری با ایران شده است در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که نه تنها از چنین حمله‌ای اطلاع نداشته است بلکه آن را محکوم می‌کند. اتحادیه میهنی کردستان همچنین اعلام کرده است که فعالیت‌هایی که از اقلیم کردستان علیه کشورهای همسایه صورت گرفته است در تضاد با پیام‌هایی است که بارها به احزاب کردی (ایرانی) داده شده است.

مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق هم درخواست کرد که خاک اقلیم به میدانی برای  رقابت‌ها تبدیل نشود. وی گفته است که اقلیم کردستان دارای مشکلات خاصی است و مخاطرات اساسی را پیش روی دارد. بارزانی گفته است که مسئله کردها در منطقه با خشونت، کشتن و بمباران حل و فصل نخواهد شد و لازم است به طرق صلح‌آمیز این مشکلات ریشه‌یابی شود.

جنبش تغییر هم در اطلاعیه‌ای که از طریق فراکسیون خود در پارلمان اقلیم کردستان منتشر کرد، حمله موشکی به مقر تروریست‌های دموکرات را قتل عام و تضییع سیاسی و قانونی توصیف کرد. تغییری‌ها از حکومت اقلیم درخواست کرده است واکنش جدی در قبال این موضوع داشته باشد و همزمان از پارلمان محلی هم خواسته‌اند نشست فوق‌العاده‌ای را جهت بررسی ابعاد این حمله برگزار کند.

کوسرت رسول علی جانشین جلال طالبانی در اتحادیه میهنی کردستان که همیشه و بخصوص در تعامل با ایران دارای مواضعی نزدیک به بارزانی‌ها بوده است، ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که نه بمباران، نه تبعید و زندانی‌کردن و اعدام نمی‌توانند کردها را از رسیدن به درخواست‌های قانونی خود بازدارند. وی همچنین درخواست کرده است که اقلیم کردستان نباید محلی برای تسویه حساب جریان‌های مختلف باشد.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان هم بیانیه‌ای را منتشر کرد و در آن تاکید شده است که موضعگیری دفتر سیاسی این حزب در چارچوب سیاست اعلامی حکومت اقلیم کردستان خلاصه می‌شود که نباید از خاک اقلیم کردستان جهت حمله به کشورهای همسایه استفاده شود. در ادامه این بیانیه آمده است که اقدامات مسلحانه منجر به تحقق آزادی و دموکراسی نخواهد شد و سیاست انکار کردها هم نمی‌تواند مانع تداوم مبارزه آزادی‌خواهانه ملت کرد باشد.

همسر طالبانی از سران مجروح گروهک تروریستی دموکرات کردستان در بیمارستانی در سلیمانیه عیادت کرد. هیرو ابراهیم احمد ضمن محکوم کردن حمله صورت گرفته به مقر تروریست‌ها درخواست کرده است مسئله کردهای ایران از طریق مذاکره و گفتگو چاره‌یابی شود.

لاهور شیخ جنگی رئیس دستگاه اطلاعاتی اتحادیه میهنی کردستان موسوم به زانیاری هم اعلام کرده است که حملات صورت گرفته به مقر دموکرات‌ها را به شدت محکوم می‌کنم.

علی عونی عضو شورای رهبری حزب دموکرات کردستان عراق که از چهره‌های تندروی این حزب است در نوشتاری که در صفحه اختصاصی خود در فیسبوک منتشر کرده است گفته است که «جمهوری اسلامی فارسی» حمله وحشیانه‌ای را به مقر دموکرات‌ها انجام داده است.

وی گفته است که همزمان با تلاش‌ها برای تولد دولت کردستان در منطقه، کشورهای ایران و ترکیه دیوانه‌وار اقلیم کردستان و کردها را بمباران می‌کنند.

مسرور بارزانی رئیس شورای امنیت محلی اقلیم کردستان عراق هم در دیدار با ژنرال جوزف اندرسون فرمانده مرکز هماهنگی نیروهای آمریکائی در اقلیم کردستان از حمله صورت گرفته به مقر تروریست‌های دموکرات در شهر کویه اظهار نگرانی کرد.

حکومت اقلیم کردستان عراق وزیر بهداشت و درمان خود را به شهر کویه فرستاد تا از نزدیک وضعیت مجروحان این حمله را بررسی کند. ریکوت محمد رشید از کادر درمانی و پرسنل بیمارستان کویه هم به دلیل فعالیت‌های صورت گرفته در پذیرش و درمان مجروحان تشکر کرد.

همزمان قادر عزیز عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان به نمایندگی از این حزب از مصطفی مولودی سرکرده گروهک تروریستی دموکرات کردستان در سلیمانیه عیادت کرد.

سازمان حقوق بشر کردستان عراق از دستگاه قضایی این منطقه خواسته است که از طریق نهادهای قضایی بین‌المللی موضوع حمله ایران به مواضع دموکرات‌ها را پیگیری کند. در نامه این مرکز ادعا شده است که ایران منطقه‌ای را بمباران کرده است که در آن افراد غیر نظامی به ویژه زنان و کودکان سکونت دارند.

در مناطقی از اقلیم کردستان به ویژه در شهرهای سلیمانیه و کلار تجمعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و پیش‌بینی می‌شود با توجه به در پیش بودن تبلیغات انتخابات محلی اقلیم کردستان، موج نمایشی ملی‌گرایی احزاب کردی با هدف جمع‌آوری آرای بیشتر منجر به برگزاری شمار زیادی از چنین تجمعاتی شود.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران هم برنامه اعتصاب سراسری را دنبال می کند. این مرکز که از گروهک‌های تروریستی جناح‌های مختلف کومله، دموکرات‌ها و سازمان خبات تشکیل شده است از مردم کرد ایرانی درخواست کرده اند به نشانه اعتراض به جمهوری اسلامی ایران دست به اعتصاب بزنند.

هیئت آمریکائی با هدف تحقیقات امنیتی به کویه رفته است تا از نزدیک به بررسی این حمله و چگونگی انجام آن و حتی نوع موشک‌های استفاده شده بپردازند. رسانه های وابسته به مسرور بارزانی اعلام کرده‌اند که آمریکائی‌ها محل پرتاب موشک ها را از ایران منتفی دانسته و گفته‌اند که این اقدام از خاک اقلیم کردستان و مناطق تحت نفوذ اتحادیه میهنی کردستان صورت گرفته است. آنها همچنین گفته‌اند که پرواز پهبادها از کرکوک هدایت شده است زیرا ایران توان هدایت هواپیماهای بدون سرنشین را از مسافتی دور در اختیار ندارد.

اسامی تروریست های به هلاکت رسیده

سهیلا قادری، عضو کمیته مرکزی

ابراهیم زیوه یی، عضو کمیته مرکزی

نسیرن حداد، عضو کمیته مرکزی

هاشم عزیزی، عضو کمیته مرکزی

کریم مهدوی، عضو کمیته مرکزی

رحمان پیروتی، عضو کمیته مرکزی

شیرکو رسول زاده، عضو

عثمان عثمانی، عضو

جمال اکبری، عضو

منصور مهابادی، عضو

فاروق حسین، عضو

مصطفی مولودی، سرکرده گروهک تروریستی دمکرات کردستان در بیمارستانی در سلیمانیه

محکومیت های صورت گرفته از سوی احزاب و شخصیت های اقلیم کردستان عراق بیشتر در دایره تبلیغات انتخاباتی این منطقه قابل تفسیر است. انتخاباتی که قرار است ۳۰ سپتامبر جاری برگزار شود و همه احزاب و گروههای سیاسی اینک حمایت و همدردی با تروریست های دمکرات را در چارچوب برنامه های تبلیغی خود گنجانده اند و پیش بینی می شود در روزهای آتی در عرصه سیاسی و رسانه ای شاهد تحرکات بیشتری علیه کشورمان باشیم اما با توجه به حضور و استقرار عناصر ضد انقلاب در خاک اقلیم کردستان عراق نیاز به بروز رسانی توافق امنیتی با حکومت اربیل، پیگیری و حساسیت بیشتر با هدف ممانعت از تحقق اهداف و توطئه های دشمنان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.