اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شمارش معکوس برای شروع عملیات بزرگ در جنوب سوریه آغاز شد/ آخرین اولتیماتوم ارتش سوریه به گروه های تروریستی در شهر درعا + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14771
  • 05 خرداد 1397 - 11:38
شمارش معکوس برای شروع عملیات بزرگ در جنوب سوریه آغاز شد/ آخرین اولتیماتوم ارتش سوریه به گروه های تروریستی در شهر درعا + نقشه میدانی

در روزهای گذشته چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای انجام عملیاتی بزرگ به سمت استان های جنوبی اعزام شده اند. به گزارش اخبار جهادی،پس از پاکسازی کامل استان دمشق از لوث وجود گروه‌های تروریستی، همه نگاه‌ها به مناطق تحت اشغال در جنوب سوریه معطوف شده و خبرها حاکیست عملیات برای […]

در روزهای گذشته چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای انجام عملیاتی بزرگ به سمت استان های جنوبی اعزام شده اند.

به گزارش اخبار جهادی،پس از پاکسازی کامل استان دمشق از لوث وجود گروه‌های تروریستی، همه نگاه‌ها به مناطق تحت اشغال در جنوب سوریه معطوف شده و خبرها حاکیست عملیات برای آزادسازی این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در روزهای گذشته چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای انجام عملیاتی بزرگ به سمت استان های جنوبی اعزام شده اند.

به گفته منابع میدانی، هدف از عملیات بزرگ نیروهای سوری و مقاومت در جنوب، پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی در غرب استان سویدا و آزادسازی مناطق آلوده  استان درعا اعلام شده است.

علاوه بر یگان های توپخانه و موشکی، جنگنده های روسی و سوری هم در این عملیات مسئولیت حمایت از نیروهای زمینی و شکست خطوط دفاعی گروه های تروریستی را برعهده دارند تا سرعت پیشروی ها در محورهای مختلف افزایش یابد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از انواع سلاح های سنگین در این عملیات استفاده خواهند کرد و تاکنون دهها تانک T90 ، خودروی زرهی، نفربر، موشک ضد زره و موشک های زمین به زمین به جنوب ارسال شده است.

نقشه میدانی جنوب سوریه و استان درعا

در روزهای گذشته، بالگردهای ارتش سوریه هزاران اعلامیه را در مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی در استان درعا پخش کرده اند و از آنان خواسته اند تا قبل از شروع عملیات برای تخلیه مناطق اشغالی و انتقال به شمال وارد مذاکره شوند.

دولت سوریه اعلام کرده که گروه های تروریستی مانند همقطارهای خود در استان دمشق می توانند با تحویل سلاح های سنگین، گزینه انتقال به شمال را انتخاب کنند و همچنین این امکان را هم دارند که در مناطق اشغالی باقی بمانند تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.

در حال حاضر، حدود ۵۰ درصد از مساحت استان درعا در بخش های غربی، شرقی و جنوبی از جمله مناطق « کفرناسنج، الحاره، بصری حریر، بصری الشام، داعل، ابطع، نصیب»  تحت اشغال گروه‌های تروریستی است.

حدود ۵ درصد از جنوب غرب استان درعا که هم مرز با جولان اشغالی است تحت اشغال گروه تروریستی داعش است که شامل مناطق مهمی از جمله « تسیل، جللین، سحم جولان و…» است.

نیروهای ارتش سوریه حدود ۴۵ درصد از استان درعا شامل بخش های شمالی و مرکزی و مناطق مهمی از جمله « شمال شهر درعا، دیرالعدس، ازرع و …» را تحت کنترل دارند و پاکسازی محله های مرکزی و جنوبی شهر درعا در اولویت نیروهای سوری است.

به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته، جنگنده های روسی و سوری به شدت مواضع عناصر تروریستی را در ارتفاع راهبردی « الحاره» در جنوب غرب استان درعا هدف قرار داده اند؛ این ارتفاع با جولان اشغالی کمتر از ۲۰ کیلومتر فاصله دارد؛ این ارتفاع به صورت کامل بر جولان اشغالی اشراف کامل دارد.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.