اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق پس از هزار و ۹۶۰ روز اشغالگری/ ۷۸ شهید و زخمی در حملات خمپاره ای داعش به پایتخت + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14460
  • 02 اردیبهشت 1397 - 19:48
آخرین تحولات میدانی جنوب دمشق پس از هزار و ۹۶۰ روز اشغالگری/ ۷۸ شهید و زخمی در حملات خمپاره ای داعش به پایتخت + نقشه میدانی

آخرین تحولات میدانی از جنوب دمشق نشان می‎دهد که عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت علیه داعش و جبهه النصره در اردوگاه « یرموک» همچنان ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از جنوب دمشق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت علیه عناصر تروریستی داعش و جبهه النصره در اردوگاه «یرموک» همچنان ادامه دارد. یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای […]

آخرین تحولات میدانی از جنوب دمشق نشان می‎دهد که عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت علیه داعش و جبهه النصره در اردوگاه « یرموک» همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از جنوب دمشق حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت علیه عناصر تروریستی داعش و جبهه النصره در اردوگاه «یرموک» همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای «تیپ فدائیان قدس، ارتش آزادی بخش فلسطین، نیروهای مقاومت حزب الله، دفاع ملی و ارتش سوریه در عملیات پاکسازی  جنوب شهر دمشق حضور دارند.

نیروهای سوری و مقاومت عملیات پاکسازی را از محله «التضامن» علیه عناصر تروریستی در شمال شرق ادوگاه یرموک  آغاز کرده اند و توانستند با پیشروی در منطقه «سلیخه»، چند مجتمع را به همراه مسجد «امام علی (ع)» به کنترل خود در بیاورند.

در جریان عملیات غافلگیرانه نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شمال شرق اردگاه یرموک، چند مجتمع مسکونی هم از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد. در جریان این درگیری ها ۳۰ تروریست کشته و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از شمال غرب اردوگاه یرموک هم خبر می رسد، عملیات نیروهای سوری و مقاومت برای پاکسازی محله «العسالی» آغاز شده است؛ همزمان جنگنده های روسی و سوری به شدت مواضع تروریست ها را در اردوگاه هدف قرار می دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش از ترس پیشروی نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت، صدها تله انفجاری را در ورودی های اردوگاه یرموک کار گذاشته اند تا مانع از شکست متوالی خود در این محور شوند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از ترس حملات هوایی به دستور سرکرده های خود، اتاق های عملیات و انبارهای سلاح را به تونل های حفر شده در زیر زمین منتقل کرده اند.

همزمان با شروع عملیات و پیشروی های نیروهای سوری و مقاومت در شمال شرق اردوگاه یرموک، تروریست های داعش با حملات خمپاره ای، محله های «الزهرا، جدید و میدان البطیخه» را هدف قرار دادند.

براساس اعلام منابع میدانی، در روزهای گذشته در حملات خمپاره ای تروریست ها علیه شهروندان سوری در مناطق مختلف شهر دمشق، حدود ۷۸ تن شهید و زخمی شدند و خسارت های زیادی به اموال عمومی و مناطق مسکونی وارد آمد.

جنگنده های روسی و سوری در روزهای گذشته موفق شدند برخی از سکوهای پرتاب خمپاره تروریست های داعش را در اردوگاه یرموک شناسایی کنند و هدف قرار دهند؛ تاکنون برخی از این سکوها منهدم شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، هزار و ۹۶۰ روز از حضور و اشغالگری عناصر تروریستی داعش در اردوگاه یرموک (جنوب شهر دمشق) می گذرد و در این مدت تروریست ها انواع و اقسام جنایت ها را علیه مردم به گروگان گرفته شده، انجام داده اند.

در حال حاضر، حدود ۷۴ درصد اردوگاه یرموک در اشغال عناصر تروریستی داعش است و فقط ۱۴ درصد این اردوگاه در اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره باقی مانده است؛ نیروهای مقاومت فلسطینی هم ۱۶ درصد این اردوگاه را در کنترل خود دارند.

محله های «حجر الاسود، المادنیه، العسالی» و بخش هایی از محله «الزین» مناطق دیگری به شمار می آیند که همچنان در جنوب شهر دمشق در اشغال عناصر تروریستی داعش هستند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از سایر مناطق اشغالی جنوب دمشق هم خبر می رسد، مردم در شهرک های «ببیلا، یلدا و سلیخه» تظاهرات گسترده ای را علیه تروریست ها برگزار کردند و خواستار خروج فوری آنان شده اند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: همزمان با تظاهرات مردم و اعلام حمایت آنان از دولت، مذاکرات میان عناصر تروریستی و نمایندگان دولت سوریه پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده و جنوب دمشق در آستانه یک توافق دیگر است.

وی به جزئیات این مذاکرات اشاره کرد و گفت: عناصر تروریستی «جیش الابابیل» موافقت خود را برای تخلیه مناطق اشغالی جنوب دمشق و انتقال به شمال سوریه اعلام کرده اند اما مذاکرات با تروریست های وابسته به «جیش الاسلام و احرارالشام» ادامه دارد.

این منبع میدانی تصریح کرد: در صورتی که عناصر تروریستی داعش هم به مذاکرات بپیوندند و قصد خروج از اردوگاه یرموک را داشته باشند، این فرصت برای آنان وجو دارد که به صحرای دیرالزور یا شرق استان حمص منتقل شوند.

به گزارش اخبار جهادی، در مجموع مساحتی در حدود ۱۲ کیلومتر مربع در جنوب شهر دمشق در اشغال گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره، جیش الابابیل و تروریست های نزدیک به گروهک های جیش الاسلام و احرار الشام است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.