اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اردوغان با چه سلاح‌هایی به جنگ شبه نظامیان کُرد در عفرین رفته است؟ +تصاویر

  • کد خبر : 13877
  • 28 بهمن 1396 - 10:30
اردوغان با چه سلاح‌هایی به جنگ شبه نظامیان کُرد در عفرین رفته است؟ +تصاویر

۵ هفته از تجاوز نظامی و رجزخوانی‌های اردوغان در شمال استان حلب سوریه می‌گذرد، اما نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی سپر فرات فقط موفق به اشغال ۵ درصد از مساحت عفرین شده‌اند. به گزارش اخبار جهادی،منطقه کُردنشین عفرین در شمال استان حلب سوریه، ۳۲ روزی هست که روی آرامش را به خود ندیده است؛ حداقل ۱۲۵ تن از […]

۵ هفته از تجاوز نظامی و رجزخوانی‌های اردوغان در شمال استان حلب سوریه می‌گذرد، اما نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی سپر فرات فقط موفق به اشغال ۵ درصد از مساحت عفرین شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی،منطقه کُردنشین عفرین در شمال استان حلب سوریه، ۳۲ روزی هست که روی آرامش را به خود ندیده است؛ حداقل ۱۲۵ تن از شهروندان جان خود را در حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه از دست داده اند و بیش از ۴۰۰ نفر هم زخمی شده اند.

رئیس جمهور ترکیه روزی که از عملیات «شاخه زیتون» در شمال سوریه رونمایی کرد با قدرت از یکسره کردن کار شبه نظامیان کُرد در مدت بسیار کوتاه سخن به میان آورد و وعده داد پس از تصرف عفرین به سمت شهر منبج هم لشکرکشی می کند.

حالا ۵ هفته از تجاوز نظامی و  رجزخوانی‌های اردوغان در شمال استان حلب سوریه می گذرد و نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات فقط موفق به اشغال ۲۰ نقطه شده اند که معادل ۵ درصد از مساحت عفرین است.

مقاومت و اشراف میدانی شبه نظامیان کُرد یکی از عوامل مهم زمین گیر شدن نیروهای متجاوز در مناطق مختلف عفرین است که قابل پیش بینی بود اما شکست های نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی وقتی بیشتر به چشم می آید که آنان از سلاح های بسیار پیشرفته ساخت کشورهای عضو ناتو استفاده می کنند.

یکی از پرسش هایی که در یک ماه گذشته بیشتر در محافل رسانه ای مطرح شده این است که نیروهای اردوغان با چه سلاحی به جنگ نیروهای کُرد آمده اند و در ادامه این گزارش، به آن خواهیم پرداخت.

 

تانک ها
۱- « Leopard ۲A۴»؛ یکی از تانک هایی به شمار می آید که نیروهای ارتش ترکیه در عملیات «شاخه زیتون» علیه شبه نظامیان کُرد استفاده می کنند؛ تانک « Leopard ۲A۴»، ساخت کشور آلمان است که ۳۵۰ دستگاه آن در سال های گذشته توسط ترکیه خریداری شده است.

تعدادی از این تانک ها در جریان درگیری های سال گذشته با گروه تروریستی داعش در شهر الباب (شمال استان حلب) منهدم شد و در حال حاضر تعدادی دیگری از این تانک ها  علیه شبه نظامیان کُرد در مناطق مختلف عفرین استفاده می شود.

لئوپارد ۲ آ۴

۲-« M۶۰A۳ TTS »؛ دومین نمونه از تانک هایی محسوب می شود که نیروهای ارتش ترکیه در عفرین وارد کرده اند؛ این تانک ساخت کشور آمریکا است و با کمک صهیونیست ها به روز شده و به مدل « M۶۰ Sabra » تغییر نام داده است. ترکیه حدود ۸۰۰ دستگاه از این تانک ها را در اختیار دارد.

تانک ام ۶۰ آ ۳ ارتش ترکیه
M۶۰ Sabra

شبه نظامیان کُرد در ۵ هفته گذشته تعدادی زیادی از تانک های ارتش ترکیه را هدف قرار داده اند اما در مواردی موفق به انهدام کامل آنان نشده اند؛ نیروهای کُرد برای شکار این تانک ها از موشک های ضد زره روسی «کورنت، فاگوت و کونکورس»، ضد زره آمریکایی «تاو» و ضد زره فرانسوی «میلان» استفاده می کنند.

خودروهای زرهی و نفربر

ترکیه در عملیات شاخ زیتون از ۴ نوع خودروی زرهی برای پیشروی در مناطق مختلف عفرین استفاده می کند:

۱- « M۱۱۳ A۳ »؛ خودروی زرهی ساخت کشور آمریکا است که نیروهای ارتش ترکیه آن را به روز کرده اند و به  « ACV-۱۵» تغییر نام داده اند.

ACV-15

۲- « Cobra و Kirpis»؛ ۲ خودروی زرهی ساخت کشور ترکیه به شمار می آیند که یکی از ویژگی های خاص آنان مقاومت در برابر تله های انفجاری است.

۳- « Navigator »، خودروی زرهی دیگر که ساخت ترکیه است اما به اعتقاد کارشناسان نظامی این خودروی زرهی کپی نمونه اسرائیلی است.

توپخانه

ارتش ترکیه در شمال استان حلب از سنگین ترین توپخانه های خود از جمله «هویتزر» با مدل ۱۵۵ میلی متری «Firtina»  و ۱۲۲ میلی متری «SAKARYA» و  ۱۲۰ میلی متری مدل «HY» استفاده می کند.

سامانه توپخانه ای خودکششی Firtina با کالیبر ۱۵۵ میلی متر

به گزارش اخبار جهادی، ارتش ترکیه تجهیزات پیشرفته دیگری را از جمله سیستم ضد تله های انفجاری « Bozena-۵ »، سامانه جنگ الکترونیکی «Koral»، پدافند هوایی کوتاه برد « MIM-۲۳ Hawk » ساخت کشور امریکا، سامانه سیستم نجات زره پوش های میدانی « M۸۸A۱» برای پشتیبانی از نیروهای خود به مناطق مرزی ارسال کرده است.

سامانه جنگ الکترونیکی«Koral»

جنگنده های  F_۱۶ از نوع C، D و مجهز به بمب های هدایت لیزری و هدایت ماهواره ای ساخت آمریکا، بالگردهای « T-۱۲۹، ATAK » و پهپاد « Bayraktar TB۲» ساخت ترکیه در جنگ هوایی علیه نیروهای کُرد مورد استفاده قرار گرفته اند.

شبه نظامیان کُرد با وجود این که از داشتن سامانه پدافند هوایی محروم هستند با استفاده از توپ ۲۳ میلی متری موفق به هدف قرار دادن یک بالگرد ارتش ترکیه در آسمان شمال استان حلب سوریه شده اند.

نیروهای کرد سوریه

گروه های شبه نظامی کُرد هم در مقابله با نیروهای متجاوزگر ارتش ترکیه و عناصر تروریستی بیشتر از سلاح های سبک و نیمه سنگین استفاده می کنند و فقط بخشی کوچکی از شبه نظامیان به تانک های روسی مدل « T-۵۵ و T-۷۲»، خودروهای زرهی مدل روسی (BMP-۱ و btr-۶۰ )، خودروی زرهی مدل آمریکایی (M۱۱۱۷ و Guardian) و موشک دوش پرتاب روسی (BM-۲۱ GRAD) مجهز هستند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.