اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق/ عقب‌نشینی نیروهای سوری از شهرک راهبردی الشیفونیه/ پیشروی ۱۰ کیلومتر مربعی در غرب شهرک دوما + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13987
  • 11 اسفند 1396 - 15:49
آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق/ عقب‌نشینی نیروهای سوری از شهرک راهبردی الشیفونیه/ پیشروی ۱۰ کیلومتر مربعی در غرب شهرک دوما + نقشه میدانی و تصاویر

درگیری های سنگین در حومه شهرک الشیفونیه در ۲۴ ساعت گذشته هم ادامه داشت و عناصر تروریستی حملات سنگینی را برای بازپس گیری این شهرک انجام دادند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه روز گذشته عملیاتی را در غوطه شرقی دمشق انجام دادند و با آزادسازی شهرک « الشیفونیه» توانستند خود را به دروازه شرقی شهرک دوما، مهم ترین و […]

درگیری های سنگین در حومه شهرک الشیفونیه در ۲۴ ساعت گذشته هم ادامه داشت و عناصر تروریستی حملات سنگینی را برای بازپس گیری این شهرک انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه روز گذشته عملیاتی را در غوطه شرقی دمشق انجام دادند و با آزادسازی شهرک « الشیفونیه» توانستند خود را به دروازه شرقی شهرک دوما، مهم ترین و بزرگترین پایگاه تروریست ها برسانند.

درگیری های سنگین در حومه شهرک الشیفونیه در ۲۴ ساعت گذشته هم ادامه داشت و عناصر تروریستی حملات سنگینی را برای بازپس گیری این شهرک انجام دادند و نیروهای ارتش سوریه نتوانستند مواضع خود را در این محور تثبیت کنند.

**نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق**

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای سوری با وجود این که توانستند تلفات زیادی را از عناصر تروریستی بگیرند اما در نهایت به سمت میدان الشیفونیه عقب نشینی کردند.

تلفات تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق

وی به دستور کار جدید عملیاتی نیروهای سوری در این محور اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند حملات علیه تروریست ها را همزمان از محور غربی میدان « الباشوره» به سمت پایگاه نظامی « ۲۷۴» در جنوب شهرک الشیفونیه انجام دهند.

این منبع میدانی با بیان این که پاکسازی پایگاه نظامی ۲۷۴ به معنای قطع ارتباط تروریست ها در جنوب شهرک الشیفونیه است، گفت: عناصر تروریستی از همین پایگاه تغدیه می شوند و همین مسئله به آنان برای تصرف مجدد شهرک الشیفونیه کمک زیادی کرد.

به گزارش اخبار جهادی، گروهی دیگر از نیروهای سوری در حومه شهرک « حوش الظواهره» عملیات گسترده ای را به سمت مواضع تروریست ها در شهرک « اوتایا» انجام دادند و در گام نخست توانستند پایگاه پدافند هوایی «الباشوره» را به کنترل خود درآورند.

نیروهای سوری پس از درگیری های چند ساعته در نهایت موفق شدند مواضع خود را در این پایگاه نظامی تثبیت کنند؛ در جریان این درگیری ها ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ پاکسازی شهرک « اوتایا» در این محور در دستور کار قرار گرفته است.

تلفات تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق

شهرک « اوتایا» مناطق شمالی غوطه شرقی دمشق (شهرک های الریحان، تل کردی و…) را به جنوب متصل می کند؛ گروهی دیگر از نیروهای سوری مستقر در پایگاه پدافند هوایی هم عملیات پاکسازی ایستگاه برق را در دستور کار قرار داده اند.

حملات هوایی جنگنده های روسی هم علیه مواضع گروه های تروریستی در حومه شهرک های الشیفونیه و اوتایا ادامه دارد؛ در جریان این حملات ۲۸ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند که نام ۷ تن از فرماندهان ارشد میدانی از جمله « محمود الکیلانی» در لیست کشته شدگان دیده می شود.

**نیروهای ارتش سوریه**

نیروهای ارتش سوریه و گارد ریاست جمهوری با پشتیبانی جنگنده های روسی عملیاتی را در محور غربی شهرک دوما آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند ۱۰ کیلومتر مربع پیشروی کنند؛ با پیشروی های صورت گرفته ارتباط تروریست ها در شهرک دوما با محور شمالی شهرک حرستا قطع شد.

در ساعات گذشته گروهی از مردم به گروگان گرفته شده در غوطه شرقی خود را به شهرک دوما رساندند تا از خروجی شرقی به سمت اردوگاه الوافدین حرکت کنند اما عناصر تروریستی جیش الاسلام به شدت با آنان در بازار «الهال» برخورد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه در روزهای گذشته اردوگاه الوافدین را به عنوان گذرگاه امن برای خروج مردم از غوطه شرقی اعلام کرد اما عناصر تروریستی با حملات خمپاره ای سنگین مانع شده اند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.