اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه دو هفته پس از درگیری‌های سنگین میان تروریست‌ها + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14025
  • 15 اسفند 1396 - 16:11
آخرین تحولات میدانی شمال سوریه دو هفته پس از درگیری‌های سنگین میان تروریست‌ها + تصاویر و نقشه میدانی

در جریان درگیری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۵۰ تن از تروریست‌های تحریر سوریه و هیات تحریر الشام به هلاکت رسیده‌اند. به گزارش اخبار جهادی،دو هفته از تشکیل ائتلاف تروریستی جبهه تحریر سوریه توسط دولت ترکیه برای حذف گروه تروریستی جبهه النصره از صحنه تحولات میدانی شمال سوریه می گذرد و آخرین خبرها حاکیست، درگیری […]

در جریان درگیری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۵۰ تن از تروریست‌های تحریر سوریه و هیات تحریر الشام به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی،دو هفته از تشکیل ائتلاف تروریستی جبهه تحریر سوریه توسط دولت ترکیه برای حذف گروه تروریستی جبهه النصره از صحنه تحولات میدانی شمال سوریه می گذرد و آخرین خبرها حاکیست، درگیری های سنگین در استان های ادلب، حلب و شمال استان حماه ادامه دارد.

اگرچه ائتلاف تروریستی تحریر سوریه در روزهای نخست درگیری ها توانست پیروزهای چشمگیری را در محورهای مختلف به دست آورد اما گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره) با چند گروه تروریستی سلفی و جهادی ائتلاف کرد و همین مسئله باعث شد تا حدودی موازنه قدرت دوباره در شمال سوریه تغییر کند.

نقشه میدانی شمال سوریه

آخرین تحولات میدانی از شمال سوریه حاکیست، ائتلاف تروریستی تحریر سوریه با همکاری گروه تروریستی «صقور الشام» در ۲۴ ساعت گذشته حملات گستره ای را با هدف اشغال مناطق جدید علیه تروریست های هیات تحریرالشام انجام دادند.

ترویست های ائتلاف تحریر سوریه پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی هیات تحریر الشام، مناطق «ارنبه، عین لاروز، المورزه، سفوهن، حزارین، الفطیره، تله سفوهن، کفرعوید، کفرنبل حاس و خربه حاس» را در ادلب به اشغال خود درآوردند.

تروریست‌های تحریر الشام

از محور غربی شهر حلب هم خبر می رسد، درگیری میان تروریست های تحریر سوریه و هیات تحریر الشام در شهرک «داره العزه» در جریان است؛ این شهرک در روزهای گذشته میان طرفین در چند مرحله دست به دست شده است.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان درگیری‌ها در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۵۰ تن از تروریست‌های تحریر سوریه و هیات تحریر الشام به هلاکت رسیده‌اند و براساس اطلاعات به دست آمده ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: همزمان با افزایش درگیری ها در شمال سوریه، گروه های تروریستی برای نخستین بار از موشک‌های ضد زره علیه یکدیگر استفاده کردند و خبرها حاکیست، تعداد قابل توجه از تانک ها و تجهیزات نظامی تروریست‌ها منهدم شده است.

وی با بیان این که تلفات تروریست ها در در دو هفته گذشته به حدود ۴۴۰ تن افزایش پیدا کرده است، گفت: در جریان این درگیری ها دهها سرکرده نظامی از دو طرف کشته شده اند؛ نام «یاسر عرب» فرمانده ارشد نظامی جبهه النصره در لیست کشته‌شدگان دیده می‌شود.

همزمان با درگیری ها، حملات موشکی و خمپاره ای تروریست های تحریر سوریه به شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا ادامه دارد؛ ساعتی قبل چند تن از شهروندان الفوعه و کفریا در حملات خمپاره ای و موشکی به شدت زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، ۵۰ درصد از مناطق اشغالی در استان های ادلب، حلب و حماه به تصرف ائتلاف تروریستی تحریر سوریه درآمده است و عناصر تروریستی هیات تحریر الشام هم با کم کردن سرعت پیشروی های تحریر سوریه و بازپس گیری برخی نقاط موفق شدند ۵۰ درصد مناطق اشغالی را همچنان تحت تسلط داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.