اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ساخت ایران| نارنجک انداز ۴۰ میلیمتری نصیر + عکس

  • کد خبر : 13899
  • 29 بهمن 1396 - 19:52

نارنجک انداز ۴۰ میلیمتری نصیر می‌تواند در یک دقیقه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نارنجک را به سمت هدف شلیک کند. به گزارش اخبار جهادی، نارنجک‌ها یکی از تسلیحاتی هستند که علی رغم حجم و  وزن کم می‌توانند به خوبی حجم آتش نیروهای پیاده را افزایش دهند. در یک نگاه کلی نارنجک‌ها بمب‌های کوچک دستی هستند که […]

نارنجک انداز ۴۰ میلیمتری نصیر می‌تواند در یک دقیقه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نارنجک را به سمت هدف شلیک کند.

به گزارش اخبار جهادی، نارنجک‌ها یکی از تسلیحاتی هستند که علی رغم حجم و  وزن کم می‌توانند به خوبی حجم آتش نیروهای پیاده را افزایش دهند. در یک نگاه کلی نارنجک‌ها بمب‌های کوچک دستی هستند که توسط نفر قابل حمل بوده و از مواد منفجره و ترکش‌شونده تشکیل شده‌اند که در مسافت‌های کوتاه و به خصوص جنگ های شهری کاربرد وسیعی دارند.

در ابتدا نارنجک باهدف استفاده علیه نفرات پیاده دشمن ساخته شد اما با گذر زمان و پیشرفت‌ علوم نظامی انواع مختلفی از نارنجک‌ها با کاربردهای ضدزره، ضد استحکامات، دودزا و … تولید شد.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران هم در راستای رفع نیاز نیروهای مسلح به چنین سلاحی موفق به طراحی و تولید نارنجک‌انداز ۴۰ میلیمتری اتوماتیک نصیر شده است.

این نارنجک انداز دارای نرخ آتش ۲۵۰ تا ۳۰۰ نارنجک در دقیقه است و می تواند نارنجک‌های ۴۰ میلیمتری را تا فاصله ۲۲۰۰ متری شلیک کند. این نارنجک انداز با نوارهای ۳۰ تایی تغذیه شده و وزن آن حداکثر ۴۴ کیلوگرم است.

نارنجک انداز ۴۰ میلیمتری نصیر را هم می‌توان با نصب روی سه پایه و هم با نصب روی انواع خودرو‌ها، شناورهای دریایی و یا بالگردها اسفاده کرد.

پس از ساخت نمونه  اولیه از این نارنجک‌انداز، صنایع دفاعی کشورمان دست به ارتقاهایی برای کارایی بهتر نارنجک‌انداز ۴۰ میلیمتری زد.

از جمله‌ این ارتقاها نصب نارنجک‌انداز ۴۰ میلیمتری نصیر روی سکوی مراقبتی سداد ۴۰۲ است. سداد ۴۰۲ ازجمله سکوهای مراقبتی ساخت صنایع دفاعی کشورمان است که قابلیت لینک با سلاح را هم دارد. سداد ۴۰۲ به دوربین‌های حرارتی، دید در روز و مسافت سنج لیزری مجهز است.

نصب نارنجک‌انداز ۴۰ میلیمتری نصیر بر روی سامانه سداد ۴۰۲ علاوه بر امکان کنترل از راه دور این نارنجک‌انداز دقت در هدفگیری و اقزایش کارایی این سلاح در تاریکی شب و هوای نامساعد را موجب می‌شود.

از دیگر ارتقاهای صورت گرفته روی نارنجک‌انداز ۴۰ میلیمتری نصیر، تلفیق آن باسکوی هوشمند راصد است. سکوی هوشمند راصد از دو دوربین مرئی دید در روز، یک دوربین حرارتی و یک مسافت سنج لیزری بهره می‌برد. سکوی هوشمند راصد قابل کنترل از راه دور و به صورت بیسیم بوده و قابلیت آشکارسازی، تشخیص، ردیابی، شلیک و تصحیح خطای اصابت به هدف صورت هوشمند را دارد.


نمونه اولیه نارنجک انداز نصیر


نارنجک‌انداز نصیر نصب سده روی سامانه سداد ۴۰۲


نارنجک‌انداز نصیر نصب شده روی سامانه راصد


نارنجک انداز نصیر نصب شده روی سامانه راصد


نوار و جعبه نوار نارنجک ۴۰ میلمتری

نارنجک ۴۰ میلمتری

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.