اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روی خط مقاومت؛فرکانس خان طومان – اصرار برای اعزام به سوریه/ رضا را به شجاعتش می شناسند

  • کد خبر : 14616
  • 20 اردیبهشت 1397 - 17:28
روی خط مقاومت؛فرکانس خان طومان – اصرار برای اعزام به سوریه/ رضا را به شجاعتش می شناسند

پس از شهادت و مجروحیت تعدادی از نیروهای مقاومت، رضا موقعیت تک تیرانداز تروریست را شناسایی می کند و با آن وارد تبادل آتش مستقیم می شود. این متن حاصل گفتگوی خبرنگار اخبار جهادی با یکی از همرزمان شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده می باشد. شهید حاجی زاده، اهل شهرستان آمل بوده که در تاریخ  ۱۳۹۵/۰۲/۱۷ […]

پس از شهادت و مجروحیت تعدادی از نیروهای مقاومت، رضا موقعیت تک تیرانداز تروریست را شناسایی می کند و با آن وارد تبادل آتش مستقیم می شود.

این متن حاصل گفتگوی خبرنگار اخبار جهادی با یکی از همرزمان شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده می باشد.
شهید حاجی زاده، اهل شهرستان آمل بوده که در تاریخ  ۱۳۹۵/۰۲/۱۷ در خان طومان سوریه آسمانی شده و پیکرش بر خاک های سوریه ماندگار شد.

همرزم شهید حاجی زاده: از سال ۸۷ با رضا در محل کار آشنا شدم و در یک گردان بودیم.این زمینه آشنایی من با رضا بود.رابطه دوستانه و رفت و آمدهای خانوادگی ما تا سال ۹۵ ادامه داشت.

در ماموریت های مختلف من و رضا باهم بودیم.در مرحله اول اعزام به سوریه رضا با من نبود و جدا از هم بودیم اما در مرحله دوم ابتدا اسم رضا در لیست نبود.پس از اصرار های فراوان و پیگیری های متعدد رضا با هم به سوریه اعزام شدیم.

یکی از خصوصیات بارز شهید حاجی زاده، شجاعتش بود.واقعا شجاع بود. در همان منطقه ای که شهید روح الله صحرایی به شهادت رسید (توسط تک تیرانداز تروریست ها)،رضا و تعدادی از نیروها در پشت سنگ ها در حال مبادله آتش با تروریست ها بودند.پس از مدتی مهمات نیروها به پایان می رسد و تنها نفری را که در حال شلیک کردن مشاهده می کردیم،رضا بود…
پس از شهادت و مجروحیت تعدادی از نیروهای مقاومت، رضا موقعیت تک تیرانداز تروریست را شناسایی می کند و با آن وارد تبادل آتش مستقیم می شود. تک تیرانداز تروریست،کلاه شهید رضا حاجی زاده را مورد هدف قرار می هد اما بدلیل اینکه کلاه رضا کاملا بر سر او قرار نداشته بود،فقط کلاه رضا سوراخ می شود و پس از مدتی از تبادل آتش، تروریست دست رضا را مورد هدف قرار می دهد و او مجروح می شود.پس از زخمی شدن رضا، او همچنان در پی شکار این تک تیرانداز تروریست بود و بلاخره موفق شد تا او را مورد هدف قرار دهد و پس از برخورد گلوله به سر تروریست به هلاکت رسید. پس از پیشروی ها و کنترل بر روی آن منطقه، به مکانی که تک تیرانداز حضور داشت،رفتیم و  دیدیم که سر تروریست متلاشی شده بود.

معمولا و اکثر اوقات تک تیراندازها گلوله کمی به همراه دارند. اما در خان طومان، هنگامی که رضا را دیدم از او پرسیدم چند گلوله داری؟ گفت ۲۳۰ تا. که نشان از ایستادگی و شجاعت رضا بود.

رضا در امربه معروف و نهی از منکر هم شجاع بود.اگر در جمعی نشسته بود و افراد در حال غیبت کردن بودند آنها را نصیحت و راهنمایی می کرد.

در مورد چگونگی شهادت رضا، روایت های مختلفی وجود دارد، اما رضا در خان طومان هم شهید شد،هم مفقود و هم جاویدالاثر…

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.