اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایران در رسانه‌های جهان عرب|هشدارهای جدی تهران به تل‌آویو

  • کد خبر : 14452
  • 01 اردیبهشت 1397 - 17:48
ایران در رسانه‌های جهان عرب|هشدارهای جدی تهران به تل‌آویو

احتمال رویارویی ایران و رژیم اشغالگر قدس و هشدارهای قاطعانه تهران به این رژیم مبنی بر توانمندی موشکی ایران در صدر اخبار رسانه‌های عربی در مورد اخبار ایران جا دارد. به گزارش اخبار جهادی،همزمان با انتشار اخبار متعدد در رسانه‌های عرب‌زبان در مورد احتمال رویارویی بین اسرائیل و ایران، برخی از این منابع با اشاره […]

احتمال رویارویی ایران و رژیم اشغالگر قدس و هشدارهای قاطعانه تهران به این رژیم مبنی بر توانمندی موشکی ایران در صدر اخبار رسانه‌های عربی در مورد اخبار ایران جا دارد.

به گزارش اخبار جهادی،همزمان با انتشار اخبار متعدد در رسانه‌های عرب‌زبان در مورد احتمال رویارویی بین اسرائیل و ایران، برخی از این منابع با اشاره به هشدارهای قاطعانه ایران به اسرائیل نوشتند: ایران اعلام کرده است اسرائیل راهی برای فرار ندارد.

روزنامه الحیات در مطلبی با عنوان “هشدار ایران به اسرائیل: موشک‌های ما پشت سرتان و دریا مقابلتان قرار دارد”، نوشت: ایران ضمن اعلام اینکه موشک‌های ما آماده پرتاب است به هدف قرار دادن مواضع حیاتی دشمن در هر نقطه‌ای اشاره کرد.

ایران همچنین اسرائیلی‌ها را در محاصره دانسته اعلام کرد در دهان اژدها به‌سر می‌برند و راهی برای فرار جز انداختن خود در دریا ندارند.

ایران در همه زمینه‌ها قوی‌تر از گذشته

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در این باره گفت: دست‌ها روی ماشه است و موشک‌ها در هر لحظه‌ای که دشمن در صدد اقدامی علیه ما برآید، آماده شلیک هستند.

به‌گفته او، ایران در تمام زمینه‌ها از اقتصاد گرفته تا سیاست و تأثیرگذاری منطقه‌ای قوی‌تر از گذشته است.

پایگاه خبری الجزیره قطر نیز در مطلبی با عنوان ” اسرائیل و ایران.. موج جدیدی از تهدید به ویرانگری” نوشت: در پی حمله نظامی اسرائیل به فرودگاه تیفور در حمص که به شهادت چند ایرانی نیز منجر شد، مسئولان ایرانی و اسرائیلی تهدیدها و هشدارهای خود در ارتباط با جنگ مستقیم را شدت بخشیده‌اند.

در همین ارتباط “آویگدور لیبرمن” وزیر جنگ اسرائیل به ایران هشدار داد که قدرت ارتش اسرائیل را به بوته آزمایش در نیاورد و اسرائیل برای هر احتمالی در جبهه‌های متعدد آماده است.

در مقابل سردار حسین سلامی نیز اعلام کرد، ایران در خاورمیانه و دریای مدیترانه حضور دارد و آماده مقابله با هرگونه حماقت اسرائیل است.

پایگاه خبری عربی۲۱ در مطلبی  به هشدارهای جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی اشاره کرده است.

روزنامه الشعب مصر نیز به بیانات اخیر امام خامنه‌ای اشاره کرد و نوشت رهبر ایران در مورد جنگ اطلاعاتی هشدار دادند و مسئولان امنیتی ایران را به برنامه‌ریزی هجومی فراخوانده اعلام کردند: ایران در میدان جنگ بزرگ و پیچیده‌ای قرار دارد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مسئولان بلندپایه امنیتی بر لزوم مقابله با جنگ اطلاعاتی تأکید کردند و گفتند نهادهای اطلاعاتی ما قوانین بازی را تعیین می‌کنند.

بر اساس گزارش این روزنامه، رهبر انقلاب با اشاره به جنگ بزرگ و پیچیده در منطقه گفتند در این جنگ شیوه‌های مختلف مانند نفوذ، سرقت اطلاعات، تغییر اعتقادات ملت و نیز بحران‌آفرینی‌های اقتصادی و تنش‌های امنیتی به‌کار گرفته می‌شود.

روزنامهالقدس العربی در مورد احتمال جنگ بین ایران و اسرائیل نوشت: رویارویی بین تهران و تل‌آویو با آینده توافق هسته‌ای گره خورده است.

به‌نوشته این روزنامه اگر طبل جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل به‌صدا در آید، باید دست‌کم تا نیمه ماه می منتظر ماند؛ زمانی که قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم نهایی در مورد توافق هسته‌ای را اعلام کند.

دلیل نزدیکی روابط ایران و روسیه چیست؟

القدس العربی در مطلب دیگری در مورد نزدیکی روابط ایران و روسیه نوشت این مسئله به هیچ وجه ناشی از اوضاع جاری در سوریه یا زاییده منافع مشترک تهران و مسکو در سوریه و حتی یمن نیست بلکه به قبل از آن بازمی‌گردد به این معنی که نباید فراموش کرد که روسیه ایران را بازوی نظامی به طرح موسوم به “اوراسیا” با مدیریت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می‌داند و بر اساس آن به‌دنبال تشکیل ائتلاف اروپایی ــ آسیایی برای مقابله با طرح‌ها و ائتلاف‌های غربی است.

این طرح راهبردی بدون مشارکت فعال ایران امکان‌پذیر نیست از همین رو نزدیک شدن روسیه و ایران پیش از تماس در سوریه یک ضرورت راهبردی به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.