اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایران در رسانه‌های جهان عرب|از پاسخ حتمی تهران به تل‌آویو تا هشدار به اعراب درباره عواقب رویارویی با ایران

  • کد خبر : 14375
  • 27 فروردین 1397 - 12:41
ایران در رسانه‌های جهان عرب|از پاسخ حتمی تهران به تل‌آویو تا هشدار به اعراب درباره عواقب رویارویی با ایران

حتمی بودن پاسخ ایران به شهادت چند ایرانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور در سوریه و نشست سران عرب در شهر ظهران عربستان و تکرار اتهامات علیه ایران از جمله محورهای اصلی رسانه‌های عربی در پوشش خبری مربوط به ایران است. به گزارش اخبار جهادی، تماس تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه […]

حتمی بودن پاسخ ایران به شهادت چند ایرانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور در سوریه و نشست سران عرب در شهر ظهران عربستان و تکرار اتهامات علیه ایران از جمله محورهای اصلی رسانه‌های عربی در پوشش خبری مربوط به ایران است.

به گزارش اخبار جهادی، تماس تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه در پی حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه ، حتمی بودن پاسخ ایران به حمله اسرائیل به پایگاه تیفور و شهادت چند ایرانی در جریان این حمله و نیز ادعاهای بی اساس سران عرب و تاکید آنان بر لزوم مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران از جمله محورهای مهم رسانه‌های عربی در پوشش اخبار مربوط به ایران است.

پاسخ ایران حتمی و مستقیم خواهد بود

در همین ارتباط روزنامه الاخبار در مطلبی با عنوان “در انتظار پاسخ ایران” نوشت: بدون تردید ایران تصمیم دارد ارتش و یا سپاه پاسداران بدون درنگ به دشمن پاسخ دهد و در بدنه نظامی آن ضربه ای با همان درد و آسیبی که در بدنه نظامی ایران ایجاد کرد و چه بسا بیشتر ایجاد کند.

در این مطلب آمده است :درست است که مردم دوست دارند از ایران بپرسند پاسخ آن کی و چگونه و کجا خواهد بود؟ اما نه ایران و نه دشمن برای اینکه مطمئن شوند این حمله مستقیم و به ارتش اسرائیل خواهد بود، به زمان زیادی نیاز ندارند و و میدان پاسخ ایران نیز فلسطین و اطرافش خواهد بود .

الاخبار ادامه داد: بی تردید چیزی که دیگران باید بدانند اینکه ایران این ماموریت را خود به عهده خواهد گرفت و نه به متحدی برای نیابت از آن نیاز دارد و نه به نقابی که صورتش را پشت آن پنهان کند و اراده و شجاعت لازم برخوردار است و باید منتظر ماند .

الاخبار در مطلب دیگری تحت عنوان “نشست برائت از قدس و قاطعیت در برابر ایران و یمن و برنج برای فلسطینی‌ها” نوشت: همانطور که انتظار می‌رفت نتایج بیست و نهمین نشست سران عرب در ظهران شامل تصمیمات جدیدی نبود جز تلاش فراوان عربستان برای فرار از ننگ عادی سازی روابط با اسرائیل که از زمان قدرت گرفتن محمد بن سلمان به یک موضوع ثابت در عربستان تبدیل شده است.

به نوشته این روزنامه هدف اصلی این نشست این بود: محکومیت ایران و درخواست مجازات آن و نیز درخواست جلوگیری از برنامه‌هایش و در واقع ایران مهم ترین موضوع این نشست و فلسطین بزرگترین غایب آن بود و پادشاه سعودی تصور کرد با نامیدن این نشست به عنوان نشست قدس می‌تواند نگاه‌ها را از واقعیت انگیزه‌های واقعی برگزاری آن که به جای ریاض و یا جده در منطقه الشرقیه برگزار شده بود، منحرف کند.

تجاوز نظامی به یمن و متهم کردن ایران !

در حالی که عربستان از زمین و آسمان مردم یمن را زیر آتش گرفته است و در برابر موشک‌های بالستیک ارتش یمن احساس ضعف و شکست می‌کند، از حملات موشکی انصار الله به عنوان یک گروه تحت حمایت ایران انتقاد کرد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در این باره نوشت: عربستان در نشست سران عرب با شدیدترین کلمات و جملات از حملات موشکی انصار الله به برخی شهرهای سعودی انتقاد کرده و جامعه جهانی را به لزوم مجازات ایران و جلوگیری ا ز حمایت از گروه‌های تروریستی و مجهز کردن انصار الله موشک فراخواند.

روزنامه الحیات دیگر روزنامه سعودی نیز در مطلبی مشابه نوشت: “ملک سلمان: موشک‌های حوثی‌ها مهر تاییدی بر خطر رفتار ایران”.

الخلیج امارات نیز مطلبی با عنوان “نشست قدس حامی فلسطین و محکومیت ایران” منتشر کرد و مدعی دخالت ایران در مسائل کشورهای منطقه شد.

نکته قابل تامل اینکه نگاه رسانه‌های سعودی به نشست روز گذشته و اتهام زنی به ایران در حالی است که نشست سران عرب شبیه یک دورهمی تکراری بود که نتایج قابل ذکری نداشت جز اظهارات تکراری در متهم کردن دیگران.

در همین ارتباط “عادل الجبیر” وزیر خارجه سعودی در نشست مشترک با “احمد ابوالغیط” دبیرکل اتحادیه عرب این نشست را یک نشست موفقیت آمیز برشمرد و یادآور شد که در جریان آن حمایت ایران از انصار الله محکوم شده و از ایران خواسته شد از یمن خارج شود .

هشدار درباره متضرر شدن اعراب در صورت رویارویی با ایران

روزنامه الوفد مصر نوشت: “احمد الغمراوی” رئیس انجمن فرهنگی این کشور گفت: درگیری با ایران زیانی برای عرب‌ها و دستاوردی برای غرب است

وی تاکید کرد به نفع کشورهای عربی نیست که با هیچ کشور اسلامی مقابله کنند، زیرا راه‌های زیادی برای حل مشکلات وجود دارد.

تمسخر نشست سران عرب و اتهام زنی به دیگران در یک روزنامه سوری

روزنامه الثوره در ارزیابی نشست روز گذشته سران عرب و اتهام زنی به دیگران نوشت: جای تعجب دارد که عرب‌ها در بیانیه پایانی خود بر موضوع تقویت کار عربی مشترک به منظور مقابله با خطرهایی که امنیت و ثبات کشورهای عربی را تهدید می‌کند، تاکید کردند حال آنکه اکثر آنان به نوعی عامل جذب این خطرها به کشورهای عربی هستند.

آنان خود از کشورهای غربی می‌خواهند کشورهایی را هدف حمله قرار دهند که حامی مسائل عربی و حقوق غصب شده عرب‌ها و آزادسازی هر وجب از خاک اشغال شده عربی هستند.

الثوره تاکید کرد: در این میان حمله سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه در آستانه برگزاری نشست سران عرب در عربستان و با تحریک و حمایت مالی آل سعود انجام شد .

به نوشته این روزنامه، یکی از اهداف این نشست تامین حمایت و امنیت برای رژیم غاصب صهیونیستی بود که تهدیدی برای سراسر منطقه به شمار می‌آید و حاضران در آن در شرایطی بر اهمیت مقابله با تهدیدها و دخالت‌های منطقه‌ای در مسائل کشورهای عرب تاکید کردند که اکثریت این کشورها حامی هر چیزی هستند که ناقض حاکمیت ملی یک کشور عربی است و از تمام امکانات خود برای نابودی مقاومت عربی و محور مقاومت استفاده می‌کنند در حالی که مقاومت در برابر نقشه‌های غرب که هدف از آن تقسیم کشورهای منطقه است، ایستاده است.

الثوره ادامه داد: سخن از جلوگیری از تهدیدهای یک کشور و نفوذ منطقه‌ای آن در حالی است که حاضران در نشست روز گذشته سران عرب از حمله بیگانگان به یک کشور عربی مسرور می‌شوند و شاهد ما شادمانی امارات، بحرین و عربستان از حمله اخیر آمریکا به سوریه است.

شکست در ائتلاف چند کشور علیه یمن و ادعای تشکیل بزرگترین ائتلاف عربی و اسلامی

در حالی که عربستان برای تشکیل ائتلاف علیه یمن با دست رد برخی کشورهای عربی از جمله مصر روبرو شد و نتوانست کشورهای عربی زیادی را با خود همراه کند و در نهایت با امارات در جنگ علیه یمن تنها ماند.

در این میان روزنامه الاتحاد امارات متحده عربی با اشاره به پایان رزمایش نظامی مشترک نیروهای سپر جزیره تحت عنوان “سپر مشترک الخلیج ۱” با حضور تعدادی از رهبران کشورهای عربی شرکت کننده در این رزمایش که یک ماه طول کشید، نوشت: کارشناسان نظامی و مسائل راهبردی سعودی تاکید کردند حضور سران عرب در جشن اختتامیه این تمرین‌ها پیامی سیاسی به دنیا است با این مضمون که عربستان که در خاک خود که به بنادر ایران مشرف است بزرگترین رزمایش نظامی را در این مرحله سیاسی حساس برگزار کرد، می‌تواند رهبری بزرگترین ائتلاف عربی و اسلامی برای حمایت از امت عرب و مسلمان در برابر هر کشور بدخواه منطقه را تشکیل دهد.

نارضایتی اسرائیل از حجم حملات آمریکا به سوریه

از اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی اینگونه برمی‌آید که این رژیم از حجم حمله آمریکا به سوریه ناراضی است تا جایی که به نوشته روزنامه رای الیوم “موشه یعلون” فرمانده سابق ستاد ارتش اسرائیل ضمن ضعیف برشمردن حمله آمریکا به سوریه اظهار داشت: ترامپ ثابت کرد که اردک لنگ است و خط قرمز آمریکا با خط قرمز اسرائیل تفاوت دارد و باید ایران را از سوریه دور کرد.

به نوشته این روزنامه این اظهارات در حالی است که در پی حمله نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه ، “حسن روحانی” و “ولادیمیر پوتین” روسای جمهوری ایران و روسیه در تماس تلفنی تاکید کردند حمله به سوریه حل و فصل سیاسی بحران سوریه را متضرر کرد و سبب تنش در روابط بین المللی خواهد شد و پوتین نیز به غرب در مورد حملات جدید به سوریه هشدار داد.

الشرق الاوسط در مطلبی با اشاره به ناپدید شدن سعید مرتضوی دادستان سابق تهران نوشت: فعالان در مناطق مختلف تهران پوسترهایی منتشر کرده و ارائه اطلاعاتی در مورد محل حضور مرتضوی را خواستار شده اند و همزمان با آن در شبکه‌های اجتماعی این جمله منتشر شده است : “مرتضوی کجاست؟”.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.