اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایران در رسانه‌های جهان عرب|از متهم‌کردن ایران به انتقال سلاح برای انصارالله تا انتشار خبر کذب درباره حلب

  • کد خبر : 14367
  • 26 فروردین 1397 - 17:52
ایران در رسانه‌های جهان عرب|از متهم‌کردن ایران به انتقال سلاح برای انصارالله تا انتشار خبر کذب درباره حلب

عربستان از بزرگترین مشتریان سلاح‌های غربی به‌ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌شمار می‌آید و هدف از آن را تقویت قدرت دفاعی خود عنوان می‌کند اما استفاده انصارالله یمن از موشک‌های بالستیک را غیرقانونی دانسته و انگشت اتهام را به‌سمت ایران نشانه می‌رود. به گزارش اخبار جهادی،توسعه توانمندی نظامی و تسلیحاتی به‌منظور دفاع، حق هر کشوری […]

عربستان از بزرگترین مشتریان سلاح‌های غربی به‌ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌شمار می‌آید و هدف از آن را تقویت قدرت دفاعی خود عنوان می‌کند اما استفاده انصارالله یمن از موشک‌های بالستیک را غیرقانونی دانسته و انگشت اتهام را به‌سمت ایران نشانه می‌رود.

به گزارش اخبار جهادی،توسعه توانمندی نظامی و تسلیحاتی به‌منظور دفاع، حق هر کشوری است، اما معیارهای دوگانه در برخورد با این موضوع سبب می‌شود برخی کشورها این حق را برای خود محفوظ بدانند و برای دیگران نامشروع جلوه داده و حتی به شورای امنیت شکایت کنند.

در حالی که شهرهای عربستان حتی ریاض و جده به‌سبب تجاوزات مستمر ائتلاف سعودی اماراتی و متحدان و مزدورانشان به یمن در تیررس موشک‌های یمنی قرار گرفته است، ریاض برای فرار ر و به جلو ایران را متهم کرده است که انصار الله را به موشک‌های بالستیک مجهز می‌کند و این موشک‌ها در حمله به شهرهای سعودی استفاده می‌شود.

در همین ارتباط روزنامه اخبار الخلیج بحرین مطلبی با عنوان “ناتوانی شورای امنیت، چراغ سبزی برای ایران و انصار الله است”مدعی شد: ناتوانی شورای امنیت از هرگونه تحرک در یمن سبب دادن چراغ سبز به ایران و انصار الله شده است و ایران توانسته است این جنبش را به موشک مجهز کند.

به‌نوشته این روزنامه، عربستان در نامه‌ای به شورای امنیت از حملات موشکی انصار الله علیه عربستان شکایت کرده است حال آنکه پیش از این نیز با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد، موشک‌های بالستیک انصار الله ایرانی هستند.

عربستان، شورای امنیت را به مسئولیت‌پذیری در برقراری امنیت و ثبات بین المللی فرا خوانده و تأکید کرده بود باید ایران درباره مجهز کردن انصار الله به موشک‌های بالستیک پاسخگو باشد.

شهر ظهران عربستان امروز در حالی میزبان نشست سران عرب است که حمله روز گذشته آمریکا به سوریه این نشست را تحت تأثیر قرار داده است و به‌گفته عبدالباری عطوان نویسنده مشهور جهان عرب، این نشست بازنده اصلی حملات روز گذشته است.

در این میان روزنامه الحیات عربستان سعودی نوشت: “مشعل السلمی رئیس پارلمان عربی پیش از نشست سران عرب هشدار داد: امنیت ملی عربی با چالش بزرگی روبه‌رو است و بیشترین تهدید علیه امنیت ملی و عربی از سوی ایران است و تحرکات آن را رصد و با آن مقابله می‌کنیم.

خبر کذب علیه ایران

همزمان با انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد حمله اسرائیل به پایگاه ایران در استان حلب واقع در شمال سوریه و دیرالزور در شرق این کشور، روزنامه الشروق مصر نوشت: منابع نزدیک به دولت سوریه این اخبار را بی‌اساس دانستند حال آنکه یک فرمانده نظامی مخالفان سوریه گفته بود که اسرائیل در چند نوبت حلب را هدف بمباران قرار داد که در جریان آن دو پایگاه وابسته به سپاه ایران به‌طور کامل تخریب شد.

روزنامه الرأی کویت نیز از انفجار مهیب در محل استقرار تعدادی از نیروهای ایرانی و حزب الله در حومه حلب خبر داد و نوشت: بنابر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه صدای انفجار مهیبی از منطقه تحت کنترل نیروهای سوری در حلب شنیده شد که در آن نیروهای ایرانی و حزب الله مستقر هستند و برخی خبرها حاکی از تلفات جانی حاصل از این انفجار است.

پایگاه خبریالعهد نیز با اشاره به حمایت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از حمله روز گذشته آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه نوشت: نتانیاهو مدعی شد اسرائیل به مبارزه با سلاح شیمیایی پاببند است و باید موضع روشنی در قبال بشار اسد رئیس جمهور سوریه اتخاذ کرد تا بداند حضور نظامی ایران در سوریه غیر قابل قبول بوده و ما را در معرض خطر قرار می‌دهد و می‌تواند سبب شود سوریه و ارتش این کشور هدف حملات بیشتر قرار بگیرند.

ارز ملی همچنان دستمایه خبری منابع عرب‌زبان

“ممنوعیت دادوستد با ارز خارجی” مطلبی است که روزنامه کویتی الرأی در خصوص تحولات نرخ ارز در ایران منتشر کرده نوشت: در پی سقوط بهای ریال در ایران مسئولان ایرانی از ممنوعیت دادوستد با ارزهای خارجی خارج از چارچوب نظام بانکی خبر داده و یکی از مراجع دینی سرشناس ایران اعدام تعدادی از دلالان و صرافی‌ها را برای جلوگیری از ادامه روند سقوط ارز ملی خواستار شد.

ادعای خطرناک‌تربودن ایران نسبت به رژیم صهیونیستی برای اعراب

روزنامه الریاض سعودی از رسانه‌های رسمی عربستان به‌صراحت خواستار امضای معاهده سازش میان همه کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی شد و کشورهای عربی مخالف سازش را تهدید کرد.

الریاض در مطلب خود به‌صراحت خواستار سازش با رژیم صهیونیستی شده و با تمجید از این رژیم و در چارچوب سیاست ایران‌هراسی غربی‌ها و متحدانشان ادعا کرده است: اعراب باید این نکته را درک کنند که ایران خطرناک‌تر از اسرائیل برای آنها است، امروز هیچ گزینه‌ای در مقابل اعراب جز صلح با اسرائیل و  امضای توافق‌نامه فراگیر صلح و پرداختن کامل به مقابله با طرح ایران در منطقه و برنامه‌ هسته‌ای آن در منطقه وجود ندارد.

این روزنامه خواستار دستیابی به توافقی جامع برای سازش کلی میان اعراب و رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای که این توافق مورد رضایت صهیونیست‌ها باشد، شده است.

الریاض با هشدار به کشورهای عربی مخالف سازش با رژیم اسرائیل نوشته است: نشست ظهران باید با تصمیم تاریخی یعنی صلح با اسرائیل و مقابله با طرح ایران همراه شود، کشورهایی که با عقد توافق صلح با اسرائیل مخالفت کنند، به ایران خدمت می‌کنند و باید پیامدهای تصمیمشان را به‌عهده بگیرند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.