اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش | ناامنی در کدام ولایت‌ها از آغاز انتخابات پارلمانی افغانستان بیشتر است؟

  • کد خبر : 17273
  • 28 مهر 1397 - 21:54
گزارش | ناامنی در کدام ولایت‌ها از آغاز انتخابات پارلمانی افغانستان بیشتر است؟

در حالی که دولت افغانستان بیش از ۶۰ هزار نیروی امنیتی را برای تامین امنیت انتخابات این کشور مامور کرده است، منابع خبری از چندین حادثه امنیتی در سراسر این کشور خبر می‌دهند. به گزارش اخبار جهادی، روند رای دهی انتخابات پارلمانی افغانستان در بیش از ۵ هزار مرکز در سراسر این کشور آغاز شده […]

در حالی که دولت افغانستان بیش از ۶۰ هزار نیروی امنیتی را برای تامین امنیت انتخابات این کشور مامور کرده است، منابع خبری از چندین حادثه امنیتی در سراسر این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش اخبار جهادی، روند رای دهی انتخابات پارلمانی افغانستان در بیش از ۵ هزار مرکز در سراسر این کشور آغاز شده است و شمار بسیاری از مردم در برابر مراکز رای دهی صف کشیدند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته طالبان در بیانیه‌های مختلفی به مردم این کشور هشدار داد که از حضور در روند انتخابات پارلمانی این کشور خودداری کنند.

اما وزارت کشور افغانستان اعلام کردند که بیش از ۶۰ هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت انتخابات در سراسر این کشور مامور شده‌اند و مردم نباید از وقوع حوادث امنیتی نگران باشند.

با این حال شماری از منابع خبری از قوع حوادث امنیتی در کابل و سایر ولایت‌های افغانستان خبر می‌دهند.

کابل

منابع خبری اعلام کردند که همزمان با آغاز فعالیت مراکز انتخاباتی در شهر کابل چندین انفجار جداگانه در مناطق «خیرخانه»، «لیسه مریم» و جاده «فیض‌محمد کاتب» بوقوع پبوسته است.

همچنان گزارش‌هایی وجود دارند که بر اثر انفجار در نزدیکی مرکز رای دهی در منطقه «بهارستان» شهر کابل ۵ غیر نظامی زخمی شدند.

انفجار دیگری نیز در نزدیکی یکی از مراکز رای دهی در حوزه ۶ امنیتی شهر کابل بوقوع پیوسته که بر اثر آن یک پلیس و یک غیرنظامی زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان نیز وقوع انفجارهای متعدد در شهر کابل را تائید کرده است اما تصریح کرد که در این انفجارها به کسی آسیب نرسیده است.

ننگرهار

منابع امنیتی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کردند که در حملات جداگانه به مراکز رای دهی در شهرستان‌های «پیچراگام»، «سرخرود»، «کامه» و «بتی‌کوت» ۱۴ غیرنظامی افغان زخمی شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز تصریح کرد که بر اثر حملات این گروه شمار بسیاری از مراکز رای دهی در ولایت ننگرهار مسدود شده است.

پروان

منابع خبری اعلام کردند که یکی از مراکز رای دهی در منطقه «قلعه زایی» ولایت پروان در شمال ولایت کابل هدف انفجار قرار گرفته است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اظهارداشت، دو انفجار جداگانه در مناطق «خلازی» و «تتمدری» شهر چاریکار مرکز ولایت پروان توسط این گروه بوقوع پیوست که باعث مسدود شدن مراکز انتخاباتی شد.

وی افزود: مسیر شهرستان‌های «شینواری» و «جبل السراج» نیز بر اثر حملات این گروه مسدود شده و امکان برگزاری انتخابات در این شهرستان‌ها وجود ندارد.

تا کنون مقامات امنیتی افغان درباره وقوع حوادث امنیتی در این ولایت ابراز نظری نکرده‌اند و جزئیاتی از تلفات آن نیز گزارش نشده است.

فاریاب

مقامات امنیتی افغان در ولایت فاریاب در شمال افغانستان نیز اعلام کردند که یک مرکز رای دهی در این ولایت هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

«کریم یورش» سخنگوی فرماندهی پلیس فاریاب تصریح کرد که این حمله در شهر «میمنه» مرکز این ولایت بوقوع پیوسته اما به کسی آسیب نرسیده است.

همچنین گزارش‌هایی نیز وجود دارند که مراکز رای دهی در ۳ شهرستان ولایت فاریاب به دلیل تهدیدات امنیتی مسدود است.

لغمان

منابع خبری اعلام کردند که در نزدیکی یکی از مراکز رای در شهر «مهترلام» مرکز ولایت لغمان در شمال افغانستان انفجار صورت گرفته است.

منابع امنیتی تصریح کردند این انفجار در نزدیکی دبیرستان «عبدالله» بوقوع پیوسته اما تلفاتی در پی نداشته است.

همچنین گزارش‌هایی نیز وجود دارند که بیش از ۱۰ مرکز رای دهی در این ولایت به دلیل عدم دریافت مواد انتخاباتی مسدود باقی مانده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز اعلام کرد که بر اثر حملات این گروه یک مرکز رای دهی در شهر «مهترلام» و دو مرکز دیگر در شهرستان «الینگار» این ولایت نیز مسدود شدند.

قندوز

منابع خبری اعلام کردند که مراکز رای دهی در ولایت قندوز هدف حملات گسترده طلبان قرار گرفته است و شماری از مراکز رای دهی این ولایت نیز مسدود شده‌اند.

منابع محلی به «خاور میانه» گفتند که یک مرکز اخذ رای در شهرستان «امام صاحب» این ولایت هدف قرار گرفته است و تعدادی نیز کشته و زخمی شده‌اند.

«مرضیه سلام یفتلی» رئیس بیمارستان مرکزی این ولایت به «سلام‌وطندار» گفت: تا کنون بیش از ۲ کشته و ۳۹ زخمی از حوادث امنیتی در مراکز رای به این بیمارستان منتقل شدند.

« محمدرسول عمر» رئیس ولایتی دفتر کمیسیون انتخابات در قندوز نیز اظهارداشت که طالبان شماری از کارمندان و مواد انتخاباتی در شهرستان «امام صاحب» را با خود برده‌اند.

سخنگوی طالبان نیز تصریح کرد که مراکز رای دهی در شهرستان «علی‌آباد» و مرکز ولایت قندوز بر اثر حملات این گروه همچنان مسدود مانده‌اند.

پکتیا

منابع خبری اعلام کردند که مراکز رای دهی در ولایت پکتیا در شرق افغانستان نیز هدف حملات گسترده طالبان قرار گرفته و روند انتخابات در برخی از مناطق این ولایت مختل شده است.

طالبان به مراکز رای دهی در مناطق «ماماخیل» و «مزارکلی» شهرستان «احمدخیل» و مرکز شهرستان «جنی خیل» حمله کردند و مردم نیز از مراکز رای دهی پا به فرار گذاشتند.

سخنگوی طالبان نیز حمله این گروه به مراکز انتخابات ی در شهرستان‌های «زازی ایوب»، «احمدخیل»، «جانی خیل» و «احمدآباد» را تائید کرده است.

سایت رسمی طالبان موسوم به الاماره از حملات این گروه به ‌ده‌ها مراکز رای دهی در سایر ولایت‌های افغانستان نیز خبر داده که تا کنون از سوی منابع رسمی تائید نشده است.

در بیانیه طالبان آمده است که این گروه در چند ساعت گذشته بیش از ۱۶۶ حمله به مراکز رای دهی در سراسر افغانستان انجام داده است و ده‌ها نظامی کشته شده‌اند.

گروه طالبان که پیش از این با صدور چندین بیانیه مردم را از مشارکت در انتخابات منع کرده بود، با حمله به مراکز رای دهی برای مختل کردن روند انتخابات پارلمانی در این کشور تلاش می‌کند.

حملات گروهی طالبان به مراکز رای دهی و مسدود ماندن شمار بسیاری از مراکز به دلیل عدم هماهنگی کمیسیون انتخابات، مشارکت مردمی در این روند را به شدت کاهش داده است.

اگر چه حملات طالبان و بسته ماندن مراکز رای دهی انتخابات پارلمانی این کشور را به چالش کشیده اما کارشناسان معتقدند که هنوز زود است که درباره عدم موفقیت آمیز بودن انتخابات پارلمانی تصمیم گرفت.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.