اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش| ابعاد جدید و ویژه از ارتباط حکمتیار با رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 17999
  • 19 آذر 1397 - 22:26
گزارش| ابعاد جدید و ویژه از ارتباط حکمتیار با رژیم صهیونیستی

با توجه به گزارش‌های متعدد از منابع انگلیسی زبان، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با «گلبدین حکمتیار» از رهبران تندرو اسلام‌گرای افغانستان از دوران جنگ شوروی در این کشور روابط عمیق داشته و پس از سال‌های حضور در افغانستان نیز این رابطه از بین نرفته است. گزارش‌ها می‌رسانند که سازمان اطلاعاتی اسرائیل یکی از حامیان […]

با توجه به گزارش‌های متعدد از منابع انگلیسی زبان، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با «گلبدین حکمتیار» از رهبران تندرو اسلام‌گرای افغانستان از دوران جنگ شوروی در این کشور روابط عمیق داشته و پس از سال‌های حضور در افغانستان نیز این رابطه از بین نرفته است.

گزارش‌ها می‌رسانند که سازمان اطلاعاتی اسرائیل یکی از حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان از دیرباز تاکنون بوده است.

پس از امضای توافقنامه صلح میان حکمتیار و دولت وحدت ملی نیز چنین به نظر می‌رسد که حمایت‌های اسرائیل از حکمتیار و جنگجویان حزبش در افغانستان با رویکرد شیعه‌ستیزی و دامن زدن به تفرقه‌افکنی مذهبی در این کشور ادامه دارد.

این در حالی است که اتحاد و همدلی میان اهل تسنن و اهل تشیع در افغانستان به بهترین شکل ممکن همواره وجود داشته است.

اهداف صهیونیسم در جنگ‌های ضدشوروی و ایجاد روابط با رهبر حزب اسلامی

«چارلی ویلسون» عضو مشهور مجلس نمایندگان آمریکا که عضویت در سه دور مجلس نمایندگان از حوزه‌های دوم، ششم و هیجدهم ایالت تگزاس را به عهده داشت از حامیان مهم اسرائیل برای پیشبرد اهداف صهیونیسم در جنگ‌های ضد شوروی محسوب می‌شود.

وی از جمله افرادی بوده است که نقش کلیدی در تحویل‌ صدها میلیون دلار پول و اسلحه سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) به حزب اسلامی حکمتیار داشته است.

«کریستوفر بولین» روزنامه‌نگار آمریکایی در یادداشتی که در ۲۹ می ۲۰۱۶ میلادی در وبلاگ شخصی‌اش منتشر کرد، از رابطه اسرائیل با حزب اسلامی پرده بر می‌دارد که این رابطه توسط چارلی ویلسون انجام می‌شده است.

بولین نوشته است: ویلسون شخصا با گلبدین دیدار کرد و به توافق رسید که حزب اسلامی از اسرائیل اسلحه دریافت کند و با مامورین «موساد» در «پاکستان» ارتباط داشته باشد تا افراد حزب او را آموزش بدهند.

او می‌افزاید: در راستای این توافق، حدود چهار هزار تن از جنگجویان حزب حکمتیار توسط کارشناسان اسرائیلی آموزش‌های نظامی دیدند که تعدادی از جنگجویان عرب نیز در جریان این آموزش‌ها در حزب اسلامی جابجا شدند.

جابجایی جنگجویان عرب در حزب اسلامی و شکل‌گیری نطفه «القاعده»

طبق اظهارات بولین، عرب‌هایی که توسط موساد در بدنه حزب اسلامی حکمتیار جایگزین شدند و آموزش دیدند، بعدها اعضای اصلی تروریست‌های شبکه القاعده را شکل دادند.

بولین در یادداشتش می‌گوید: تجاوز ارتش سرخ شوروی به افغانستان در ۱۹۷۹ برای سازمان اطلاعاتی نظامی اسرائیل موقعیت مناسبی ایجاد کرد که تروریست‌های تندرو ضدغربی را به جود آورد.

او اظهار می‌دارد: چارلی ویلسون، یک عضو مجلس سنای آمریکا از تگزاس (دوره کار در سنا: ۱۰ ژانویه ۱۹۶۷- ۹ ژانویه ۱۹۷۳) و حامی اسرائیل بود.

ویلسون به عنوان یک دلال اسلحه اسرائیلی با «محمد ضیاءالحق» رئیس جمهور وقت پاکستان و گلبدین حکمتیار به توافق رسید که بخشی از تسلیحات نظامی اسرائیل را به پاکستان منتقل کند در آنجا توسط مربیان اسرائیلی به جنگجویان حزب اسلامی آموزش‌های نظامی داده شود.

بولین در نوشته‌اش، از فردی به نام «زیفی ریفا» که رئیس دفتر موساد در واشنگتن بوده است به عنوان رابط رژیم صهیونیستی با چارلی ویلسون یاد می‌کند.

آموزش‌های نظامی اسرائیل برای جنگجویان حزب اسلامی

این خبرنگار آمریکایی می‌نویسد: در حالیکه ماموران اسرائیلی افراد حزب اسلامی را آموزش می‌دادند، تا سال ۱۹۸۴ گلبدین روابط نزدیکی با «اسامه بن‌لادن» برقرار کرده بود و همزمان از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) کمک دریافت می‌کرد.

به نقل از گزارش بولین، «علی محمد» جاسوس دوجانبه مصری‌الاصل که با زبان «عبری» صحبت می‌کرد، مسئول تمرینات نظامی مجاهدین افغان بود که «اسامه بن‌لادن» و «ایمن الظواهری» و بسیار افرادی که بعدها به‌عنوان چهره‌های تروریسم در افغانستان شهرت پیدا کردند، را تربیت نمود.

این مطالب توسط «ا.ز.هلالی» نویسنده پاکستانی کتاب «مناسبات آمریکا و پاکستان؛ اشغال افغانستان توسط شوروی» نیز تایید شده است.

بولین با استناد به کتاب نویسنده پاکستانی می‌گوید: «اختر عبدالرحمان» رئیس وقت «آی‌اس‌آی» به آموزگاران نظامی اسرائیل اجازه داده بود که داخل پاکستان شده و هزاران جنگجوی احزاب بنیادگرا و بخصوص حزب اسلامی حکمتیار را آموزش بدهند که القاعده و دیگر گروه‌های دهشت‌افکن نیز از میان همین آموزش دیده‌ها سربرآوردند.

همچنین «جورج کرایل» در کتاب «جنگ چارلی ویلسون؛ داستان فوق العاده بزرگترین عملیات مخفیانه تاریخ» (چاپ ۲۰۰۳ در امریکا) نیز از روابط اسرائیل با حزب اسلامی حکمتیار پرده برمی‌دارد و توضیح می‌دهد که این معامله مخفیانه چگونه با اجازه «ضیاءالحق» رئیس جمهور وقت پاکستان آغاز شد.

موضع‌گیری‌های حکمتیار همسو با منافع اسرائیل

اینطور به نظر می‌رسد که روابط پنهانی میان رژیم صهیونیستی و گلبدین حکمتیار پس از حضور حکمتیار در کابل نیز حفظ شده است.

علیرغم تلاش کشورهای عربی برای ایجاد جنگ مذهبی در افغانستان، مذاهب این کشور طی این سالها برادرانه با هم زندگی کرده‌اند، اما رهبر حزب اسلامی از زمان امضای پیمان صلح با دولت تاکنون مواضع زیادی با محتوای تفرقه و نفرت پراکنی نسبت به اقوام و مذاهب افغانستان داشته است.

چند ماه پیش «عبدالطیف پدرام» نماینده پارلمان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان طی یک گردهمایی در کابل، گلبدین حکمتیار را به دامن زدن به اختلافات قومی متهم کرد و گفت که حکمتیار برای خشنودی «آمریکا»، «اسرائیل» و «آل سعود» به نفاق قومی و مذهبی دامن می‌زند.

پدرام که اهل بدخشان و از سیاستمداران اهل تسنن افغانستان است، افزود: موضع‌گیری رهبر حزب اسلامی علیه شیعیان و «جمهوری اسلامی ایران» برای خوشحال کردن آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای عربی صورت می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد که رهبر حزب اسلامی از زمان ورودش به کابل همواره علیه شیعیان موضع گیری کرده است تا از آمریکا و کشورهای عربی امتیاز بگیرد.

نتیجه

رژیم صهیونیستی از دوران جنگ سرد و حمایت غرب از گروه‌های مجاهدین بر علیه شوروی کمونیستی سابق، در تلاش پیشبرد اهدافش در منطقه و جهان اسلام بوده است.

به نظر می‌رسد اسرائیل با آگاهی از نداشتن محبوبیت در جهان اسلام، توسط تطمیع مالی و ایجاد روابط با افرادی همچون گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی تلاش کرده تا اهداف صهیونیسم را در منطقه دنبال کند.

بسیاری از تحلیلگران خاورمیانه بر این نظرند که بخش اعظم مشکلات و بحران‌آفرینی‌ها در عراق، سوریه و یمن به سیاست‌های خصمانه اسرائیل در جهان اسلام منتهی می‌شود و با این تحلیل، احتمال جدی وجود دارد که موساد همچنان در حال پیگیری این سیاست در افغانستان است.

حکمتیار نیز تاکنون نشان داده است که در قبال پول و حفظ قدرت حاضر به هر اقدامی است؛ رهبر حزب اسلامی گفته بود تا زمانی که یک سرباز آمریکایی در افغانستان باشد به این کشور نخواهد آمد اما در حال حاضر گفته می‌شود مخارج میلیونی خانه شخصی و حزبش توسط آمریکایی‌ها و دولت افغانستان پرداخت می‌شود.

همچنین حکمتیار بدون توجه به جنایات داعش در کشورهای اسلامی، بارها از این گروه تروریستی اعلام حمایت کرده است.

حکمتیار در حال حاضر با اتخاذ مواضع ضد شیعی و اظهارات شدید ضد ایران، کاملا همسو با اهداف صهیونیستی است و نفوذ اسرائیل در افغانستان تهدیدی بزرگ برای ثبات و آرامش منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.