اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تبادل آتش بامدادی مقاومت غزه با صهیونیست‌ها در واکنش به حملات هوایی

  • کد خبر : 15196
  • 30 خرداد 1397 - 11:57
تبادل آتش بامدادی مقاومت غزه با صهیونیست‌ها در واکنش به حملات هوایی

گروه‌های مقاومت در نوار غزه بامداد امروز در واکنش به حملات هوایی سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه، با ده‌ها راکت و موشک شهرک‌های مجاور این باریکه را آماج حملات خود قرار دادند. به گزارش اخبار جهادی،بامداد امروز (چهارشنبه) بود که جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا از نوار […]

گروه‌های مقاومت در نوار غزه بامداد امروز در واکنش به حملات هوایی سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه، با ده‌ها راکت و موشک شهرک‌های مجاور این باریکه را آماج حملات خود قرار دادند.

به گزارش اخبار جهادی،بامداد امروز (چهارشنبه) بود که جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه تداوم پرواز بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، مناطقی را در این باریکه هدف حملات خود قرار دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در واکنش به مسئله بادبادک‌ها و تبادل آتش شب گذشته با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، طی سه نوبت به ۲۵ هدف در این منطقه حمله کرد.

گروه‌های مقاومت در نوار غزه نیز در واکنش به حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی، شهرک‌های یهودی‌نشین در مجاورت نوار غزه را آماج راکت‌ها و موشک‌های خود قرار دادند.

حدود ساعت سه بامداد بود که آژیرهای خطر حمله موشکی در مناطق اطراف نوار غزه به صدا درآمده و صهیونیست‌ها نیمه شب از ترس جان خود به پناهگاه‌ها گریختند. دقایقی بعد صدای انفجارهای متعدد در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به گوش رسید.

حجم آتش از نوار غزه به حدی بود که سامانه‌های پدافند موشکی «گنبد آهنین» فعال شده و چندین راکت برای مقابله شلیک کرد. ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز بعد از انجام تحقیقات گزارش داد که ۴۵ فروند راکت، موشک و گلوله خمپاره از نوار غزه به سمت مناطق مجاور شلیک شد.

همچنین سامانه گنبد آهنین فقط توانست هفت فروند از راکت‌ها و موشک‌های شلیک شده از نوار غزه را پیش از رسیدن به زمین، هدف قرار دهد. مابقی راکت‌ها نیز به مناطق مختلفی در شهرک‌های صهیونیستی برخورد کرد. این امر تلفاتی درپی نداشت اما خساراتی را به صهیونیست‌ها وارد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی تبادل آتش بامداد را «حمله راکتی جدی» علیه این رژیم توصیف کرده و مدعی شد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در حال هدایت کردن غزه و ساکنان آن به سمت «وخامت اوضاع و افزایش تنش‌ها» است.


نقشه‌ای که ارتش رژیم‌صهیونیستی از راکت‌های شلیک‌شده از نوار غزه منتشر کرد

وبگاه «فلسطین الیوم» در واکنش به این اظهارات اتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که مقاومت فلسطین به حملاتی صهیونیست‌ها به یک مقر مقاومت در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه پاسخ داده است.

مقاومت نوار غزه، مقر کرم ابوسالم را با چهار موشک ۱۰۷  و شهرک عسقلان را با دو موشک هدف قرار داد.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس این پاسخ را «مشروع» دانست و گفت که این مسئله تاکیدی است بر این که «مقاومت، به شیوه خودش، قواعد درگیری را تعیین می‌کند». برهوم در صفحه فیسبوک خود نوشت: «مقاومت به دشمن اجازه نمی‌دهد که معادله دلخواه خود را تحمیل کند».

خبرگزاری «صفا» نزدیک به حماس نیز از مجروح شدن سه فلسطینی درپی حملات بامدادی صهیونیست‌ها خبر داد.

به نوشته صفا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محله «تل السلطان» در غرب استان رفح (جنوب نوار غزه)، به مقر «شهید احمد الجعبری» در نزدیکی المقبره الشرقیه (مزار شرقی) در شرق جبالیا (شمال غزه)، مقر دریایی نزدیکی البیدر در جنوب غزه شهر غزه و مقر «القدس» در غرب استان خان یونس (جنوب غزه) حمله کردند که در حمله اول دو نفر و در حمله آخر یک نفر مجروح شدند.

بعد از این حملات، حملات دیگری نیز به منطقه «الجدار» در شمال غزه و مقر شهدای رفح در جنوب و مقر «گردان ۱۳» د اردوگاه المغازی در مرکز غزه انجام شد که خسارت مادی بر جای گذاشت.


اثرات برخورد راکت به شهرک عسقلان


اثرات برخورد راکت به شهرک عسقلان

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.