اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز آسمان جنوب سوریه/ کمک‌های نظامی عربستان از خاک اردن وارد سوریه شد + نقشه میدانی

  • کد خبر : 14877
  • 16 خرداد 1397 - 12:35
پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز آسمان جنوب سوریه/ کمک‌های نظامی عربستان از خاک اردن وارد سوریه شد + نقشه میدانی

با تشدید اختلاف و درگیری ها میان گروه های تروریستی در جنوب سوریه، شماری از عناصر تروریستی در جنوب غرب استان درعا در اثر یک انفجار در حومه شهرک «تسیل» کشته شدند. به گزارش اخبار جهادی،تحولات میدانی جنوب سوریه پس از اعزام ۴۰ هزار تن از نیروهای ارتش به استان درعا به تیتر یک رسانه های منطقه تبدیل شده […]

با تشدید اختلاف و درگیری ها میان گروه های تروریستی در جنوب سوریه، شماری از عناصر تروریستی در جنوب غرب استان درعا در اثر یک انفجار در حومه شهرک «تسیل» کشته شدند.

به گزارش اخبار جهادی،تحولات میدانی جنوب سوریه پس از اعزام ۴۰ هزار تن از نیروهای ارتش به استان درعا به تیتر یک رسانه های منطقه تبدیل شده و خبرها حاکیست فشار آمریکا و صهیونیست‌ها برای جلوگیری از شروع عملیات به بالاترین حد ممکن رسیده است.

با وجود تهدیدهای جبهه غربی – عربی – صهیونیستی، امروز مواضع عناصر تروریستی در استان درعا با آتش سنگین توپخانه ارتش سوریه هدف قرار گرفته شد تا نشانه های از شروع عملیات نیروهای سوری در جنوب دیده شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، مواضع عناصر تروریستی در شهرک «الطیحه» در استان درعا توسط توپخانه ارتش سوریه هدف قرار گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها شد.

نقشه میدانی جنوب سوریه

به گزارش اخبار جهادی، از حومه شهرک راهبردی «کفرناسج» در شرق شهرک «الطیحه» خبر می‌رسد، درگیری‌های سنگینی میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها به وقوع پیوسته است.

این شهرک راهبردی در «مثلث مرگ» در حد فاصل استان های «قنیطره- درعا – دمشق» واقع شده است و در حال حاضر در اشغال تروریست‌ها است؛ همزمان با این درگیری‌ها جنگنده های آمریکایی بر فراز استان درعا به پرواز درآمدند و تحرکات نیروهای ارتش سوریه را در مناطق مختلف رصد کردند.

از سویی دیگر، گروه تروریستی موسوم به «شباب السنه» که از گروه های قدرتمند استان درعا محسوب می شود یک مانور نظامی در مناطق تحت اشغال برگزار و آمادگی خود را برای مقابله با ارتش سوریه اعلام کرده است.

به گفته منابع میدانی، رژیم سعودی از طریق خاک اردن دهها خودروی نظامی، سلاح های سبک، سنگین و مبالغ زیاد پول را برای گروه های تروریستی ارسال کرده تا بتوانند در مقابل نیروهای ارتش سوریه مقاومت کنند.

نقشه میدانی جنوب سوریه

به گزارش اخبار جهادی، با حساس تر شدن وضعیت میدانی جنوب سوریه، برخی از مقام های رژیم سعودی با «احمد هیثم العوده» فرمانده ارشد گروه تروریستی «شباب السنه» دیدار و گفت وگو کردند.

با آغاز شمارش معکوس شروع عملیات نیروهای سوری در جنوب، اختلاف میان گروه های تروریستی افزایش یافته و آنان در چند مرحله با یکدیگر درگیر شدند؛ در ۴۸ ساعت گذشته دهها تروریست در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند.

با تشدید اختلاف و درگیری ها میان گروه های تروریستی در جنوب سوریه، شماری از عناصر تروریستی در جنوب غرب استان درعا در اثر یک انفجار در حومه شهرک «تسیل» کشته شدند.

از استان قنیطره خبر می رسد، شمار از فرماندهان ارشد گروه تروریستی از بیم شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه به همراه خانواده های خود و مبالغ زیادی پول به استان درعا متواری شدند و سپس به کشور اردن گریختند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.