اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موج پیروزی‌های ارتش سوریه به دروازه شمالی دمشق رسید/ تروریست ها برای خروج از شهر الضمیر تسلیم شدند + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 14407
  • 29 فروردین 1397 - 20:10
موج پیروزی‌های ارتش سوریه به دروازه شمالی دمشق رسید/ تروریست ها برای خروج از شهر الضمیر تسلیم شدند + نقشه میدانی و تصاویر

یک منبع میدانی اعلام کرد: سرکرده های گروه های تروریستی در شمال شرق پایتخت به خوبی می دانند همرزمان آنان در جنوب دمشق در آستانه تسلیم شدن هستند. به گزارش اخبار جهادی،پس از شکست سنگین عناصر تروریستی در غوطه شرقی دمشق و انتقال آنان به شمال سوریه حالا از شهر « الضمیر» در شمال شرق پایتخت خبر می رسد، سرکرده […]

یک منبع میدانی اعلام کرد: سرکرده های گروه های تروریستی در شمال شرق پایتخت به خوبی می دانند همرزمان آنان در جنوب دمشق در آستانه تسلیم شدن هستند.

به گزارش اخبار جهادی،پس از شکست سنگین عناصر تروریستی در غوطه شرقی دمشق و انتقال آنان به شمال سوریه حالا از شهر « الضمیر» در شمال شرق پایتخت خبر می رسد، سرکرده های گروه های تروریستی آمادگی خود را برای خروج از منطقه بدون هیچ گونه درگیری اعلام کرده اند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: سرکرده های گروه های تروریستی در شمال شرق پایتخت به خوبی می دانند همرزمان آنان در جنوب دمشق در آستانه تسلیم شدن هستند و همین مسئله باعث شده که تصمیم خود را برای خارج شدن از شهر « الضمیر» نهایی کنند و به سمت شمال سوریه حرکت کنند.

این منبع میدانی به جزئیات توافق به دست آمده با عناصر تروریستی در شهر الضمیر اشاره کرد و گفت: روز گذشته مذاکرات با حضور مسئولان سوری و روسی برگزار شد و در نهایت مقرر شد تروریست ها سلاح های سنگین خود را  تحویل دهند و به همراه اعضای خانواده خود به شمال سوریه منتقل شوند.

وی با بیان این که همزمان با خروج عناصر تروریستی، نیروهای پلیس  روسیه به همراه نیروهای ارتش سوریه وارد شهر الضمیر می شوند تا در روند توافق خللی ایجاد نشود، افزود: سرکرده های گروه های تروریستی با همپیمانان در شمال سوریه در حال هماهنگی هستند تا به شهر جرابلس در شمال شرق استان حلب منتقل شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده تاکنون نزدیک به هزار تن از عناصر تروریستی نزدیک به گروه تروریستی جیش الاسلام با تحویل سلاح های سنگین، خود را برای خروج از شهر الضمیر و انتقال به شهر « جرابلس» در استان حلب آماده کرده اند و ۶۰ تن دیگر از تروریست ها هم تسلیم نیروهای ارتش سوریه شدند.

به نظر می رسد با پاکسازی شهر الضمیر، عناصر تروریستی در سایر مناطق اشغالی شمال شرق پایتخت سوریه برای خروج از منطقه و انتقال به شمال سوریه وارد مذاکره شوند و به خواسته های دولت سوریه تن دهند؛ در صورتی که شمال شرق استان دمشق از وجود تروریست تخلیه شود، فقط مساحتی در حدود ۱۲ کیلومتر مربع در جنوب پایتخت در اشغال تروریست ها باقی می ماند.

همزمان با توافق در شهر الضمیر، جنگنده های روسی و سوری از صبح امروز به شدت مواضع تروریست ها را در سایر مناطق اشغالی جنوب شرق دمشق از جمله  منطقه « البترا» هدف قرار می دهند؛ منابع میدانی هدف از انجام این حملات را فشار بر تروریست ها برای خروج از منطقه و انتقال به مناطق شمالی اعلام کردند.

به گزارش اخبار جهادی، شهر الضمیر دروازه شمالی شهر دمشق محسوب می شود و  وجود پایگاه های نظامی، اهمیت این شهر را چند برابر کرده است؛ در حال حاضر، عناصر تروریستی نزدیک به گروه های تروریستی جیش الاسلام، احمد العبد  و احرار الشام در این شهر حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.