اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طرح آمریکا برای انتقال عناصر داعش با بالگرد به داخل خاک عراق

  • کد خبر : 17539
  • 15 آبان 1397 - 13:57
طرح آمریکا برای انتقال عناصر داعش با بالگرد به داخل خاک عراق

یک کارشناس امنیتی درباره طرح آمریکا برای انتقال عناصر داعش به خاک عراق با استفاده از بالگرد، در سایه ناکامی آنها در نفوذ زمینی به این کشور، هشدار داد. به گزارش اخبار جهادی، «احمد الشریفی» کارشناس امنیتی عراق، درباره اقدام آمریکا مبنی بر انتقال تروریست‌های داعش از مرزهای مشترک عراق و سوریه با بالگرد به […]

یک کارشناس امنیتی درباره طرح آمریکا برای انتقال عناصر داعش به خاک عراق با استفاده از بالگرد، در سایه ناکامی آنها در نفوذ زمینی به این کشور، هشدار داد.

به گزارش اخبار جهادی، «احمد الشریفی» کارشناس امنیتی عراق، درباره اقدام آمریکا مبنی بر انتقال تروریست‌های داعش از مرزهای مشترک عراق و سوریه با بالگرد به مناطقی در پشت مقرهای نیروهای امنیتی عراق در نزدیکی‌ این مرزها هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» اظهار داشت: نابودی داعش نیازمند یک راهکار سیاسی پیش از راهکار نظامی است. زیرا عناصر داعش، یک ارتش نظامی قابل شناسایی و مقابله و محاصره نیستند. در سایه اختلاف گروه‌های سیاسی عراق درباره وزارت‌خانه‌های امنیتی، آمریکا تلاش می‌کند که پرونده امنیتی کشور را به نفع خود پیش ببرد.

الشریفی گفت که نیروهای امنیتی در نوار مرزی زمینی با سوریه مستقرند و برای بستن کلیه شکاف‌ها و مناطق قابل نفوذ تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا مانع یورش عناصر داعش از این مناطق شود اما بالگردهای آمریکایی، داعشی‌ها را به جبهه‌های داخلی در پشت مقر استقرار یگان‌های امنیتی انتقال می‌دهند.

وی تصریح کرد که خطر تنها تامین و تسلیح داعش نیست بلکه حمایت سیاسی و لجستیکی که داعش دریافت می‌کند، نیز بسیار خطرناک است. لذا این امر بخشی جدانشدنی در تعارض موجود در توازن قوای منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود. داعش بیش از یک منبع برای تامین خود دارد و تنها یکی از این منابع، محلی و داخلی است.

پیش از این نیز، طرف‌های مختلف عراقی درباره هدف پشت پرده نیروهای آمریکایی مستقر در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه، هشدار داده بودند و اعلام کرده بودند که واشنگتن عزم خود را جزم کرده که عناصر داعش را بار دیگر وارد خاک عراق کند به همین دلیل نیز خواستار تسریع طرح مسئله حضور نظامیان آمریکایی در عراق و عقب‌نشینی آنها در پارلمان شدند.

چند روز پیش،  «سید هاشم الموسوی» سخنگوی جنبش «النجباء» عراق نیز گفت که آمریکا در تلاش است از دولت فعلی عراق انتقام بگیرد زیرا این دولت طبق برنامه‌ریزی دولت آمریکا تشکیل نشد. به همین دلیل نیروهای آمریکایی نیز در تلاشند چند گذرگاه امن بین مرزهای سوریه و عراق ایجاد کنند تا بار دیگر داعش وارد عراق شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.