اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات عملیات مشترک داعش و آمریکا علیه نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان حمص+ نقشه میدانی

  • کد خبر : 14723
  • 03 خرداد 1397 - 12:04
جزئیات عملیات مشترک داعش و آمریکا علیه نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان حمص+ نقشه میدانی

در جریان حملات غافلگیرانه عناصر تروریستی داعش و درگیری های سنگین در جنوب سد «عویرض»، ۱۶ تن از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند. به گزارش اخبار جهادی،مناطق اشغالی جنوب استان حمص پس از چند ماه آرامش نسبی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد درگیری های شدیدی بود و عناصر تروریستی داعش حملات سنگینی […]

در جریان حملات غافلگیرانه عناصر تروریستی داعش و درگیری های سنگین در جنوب سد «عویرض»، ۱۶ تن از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی،مناطق اشغالی جنوب استان حمص پس از چند ماه آرامش نسبی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد درگیری های شدیدی بود و عناصر تروریستی داعش حملات سنگینی را علیه نیروهای ارتش سوریه در این محور انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات حملات تروریست های داعش در جنوب استان حمص اشاره کرد و گفت: تروریست ها از حومه جنوب شرق ایستگاه نفتی پمپاژ سوم حملات گسترده ای را علیه نیروهای سوری در نزدیکی سد «عویرض» انجام دادند.

این منبع میدانی یا بیان این که عناصر تروریستی حملات خود را با اعزام چند خودروی انتحاری به سوی مواضع نیروهای ارتش آغاز کردند، افزود: حملات از  محورهای «بئر الطیاره و الجوده» برای اشغال مناطق «تل الثوید و بئر عطشان» در حومه جنوبی سد «عویرض» صورت گرفت.

نقشه میدانی شرق سوریه

وی گفت: در جریان حملات غافلگیرانه عناصر تروریستی داعش و درگیری های سنگین در جنوب سد «عویرض»، ۱۶ تن از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری های سنگین در این محور بیش از ۵ ساعت ادامه یافت و در نهایت نیروهای ارتش سوریه موفق شدند با عقب راندن تروریست ها، حملات را برای  اشغال مناطق راهبردی « «تل الثوید و بئر عطشان» و سد «عویرض» ناکام بگذارند.

در جریان این درگیری ها، عناصر تروریستی داعش هم متحمل خسارت های سنگینی شدند و ۵۷ تن از آنان از پای در آمدند؛ براساس اطلاعات به دست آمده دهها تن دیگر از آنان هم در این درگیری ها زخمی شدند.

چند خودروی مجهز به دوشکا عناصر تروریستی داعش در این محور هم توسط نیروهای سوری هدف قرار گرفت و منهدم شد تا میزان خسارت های وارد شده به آنان در این عملیات تکمیل شود.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی داعش در این عملیات درصدد بودند سد «عویرض» را که در حومه جاده مهم و حساس «ایستگاه نفتی پمپاژ سوم  – حمیمه» واقع شده را به اشغال خود در بیاورند تا مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از شرق حمص به مناطق مرزی مشترک عراق مسدود شود.

براساس اعلام منابع میدانی، حملات عناصر تروریستی داعش در این محور با هماهنگی و کمک اتاق عملیات نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب استان حمص (مناطق مرزی مشترک با عراق) انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.