اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایران در رسانه‌های جهان عرب: از خبرسازی مغرضانه سعودی‌ها تا هشدار درباره اتحاد ایران، روسیه و ترکیه در مقابل آمریکا

  • کد خبر : 16171
  • 24 مرداد 1397 - 19:48
ایران در رسانه‌های جهان عرب: از خبرسازی مغرضانه سعودی‌ها تا هشدار درباره اتحاد ایران، روسیه و ترکیه در مقابل آمریکا

بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و کنوانسیون حقوقی دریای خزر از جمله مهم ترین محورهای برخی منابع عرب زبان از تحولات ایران در دو روز اخیر است. به گزارش اخبار جهادی، نکته جالب اینکه برخی از این روزنامه ها که تا پیش از این عناوین متعددی را به افزایش بهای دلار در ایران اختصاص […]

بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و کنوانسیون حقوقی دریای خزر از جمله مهم ترین محورهای برخی منابع عرب زبان از تحولات ایران در دو روز اخیر است.

به گزارش اخبار جهادی، نکته جالب اینکه برخی از این روزنامه ها که تا پیش از این عناوین متعددی را به افزایش بهای دلار در ایران اختصاص داده و تحت عناوین مختلف در تلاش برای بزرگنمایی این موضوع بودند، اکنون این سیاست را در قبال ترکیه در پیش گرفته و عناوین مختلفی در این خصوص منتشر می کنند و به این ترتیب عناوین مرتبط با ایران جای خود را به ترکیه داده اند.

در مورد واکنش به پیشنهاد ترامپ برای گفتگوی بدون پیش شرط روزنامه الشرق الاوسط این عنوان را منتشر کرد: رهبر ایران: نه جنگ؛ نه گفتگو با ترامپ.

به نوشته این روزنامه، رهبر ایران در اولین اظهار نظر در قبال پیشنهاد ترامپ برای دیدار با مسئولان بلندپایه ایران اعلام کرد در شرایط کنونی هرگونه گفتگوی ایران و آمریکا را ممنوع می داند.

در مقابل پایگاه خبری العهد به ارزیابی اظهارات رهبر در این خصوص پرداخت و نوشت: رهبر ایران حد و مرزهای جدیدی را برای بازی با آمریکا تعیین و پاسخ های منفی خود را در دو سطح داخلی و خارجی اعلام کردند، زیرا در شرایطی که ترامپ سیاست ضد و نقیض را در قبال ایران در پیش گرفته است، رهبر ایران پاسخ قطعی و اصولی خود را اعلام کرد: نه گفتگو با واشنگتن و نه جنگ .

نکته دیگر اینکه همزمان با انتشار برخی اخبار در شبکه های اجتماعی و فضا سازی علیه کنوانسیون حقوقی دریای خزر و تاکید مسئولان بر بی اساس بودن این اخبار، برخی منابع عربی نیز تحت عناوین مختلف سعی کردند توافق نشست سران در قزاقستان را به عنوان باخت ایران نمایش دهند.

در همین ارتباط روزنامه الشرق الاوسط مطلبی با عنوان “۱۰ دلیل امضای سند بد روسیه از سوی روحانی” نوشت: بلافاصله پس از امضای این سند گروه های مختلف سیاسی ایران آن را تسلیم شدن در برابر روسیه دانسته و آن را محکوم کردند.

این روزنامه در مطلب دیگری به مقایسه وضعیت افزایش دلار در ایران و ترکیه پرداخت و نوشت حزب حاکم ترکیه توانست مردم را علیه واشنگتن بسیج کند تا جایی که ترک ها در اقدامی نمادین و به منظور اعلام حمایت از سقوطنرخ ارز کشورشان، دلار را آتش زدند.

روزنامه الاتحاد امارات نیز در یک تیر مغرضانه ایران را مسبب جنگ در یمن دانست.

پایگاه خبری الجزیره قطر نیز در مطلبی با عنوان : “یک نویسنده: سیاست ترامپ خطر تشکیل محور غیر قابل قبول را به وجود آورده است” نوشت:مارک الموند در یک مطلب در روزنامه دیلی تلگراف نوشت: ترامپ خطر تشکیل محور غیر قابل قبول بین ترکیه، ایران، چین و روسیه را به وجود آورده است.

این نویسنده انگلیسی که مدیر پژوهشکده بحران ها در آکسفورد است این سوال را مطرح می کند: آیا احتمال متحد شدن قربانیان جنگ تجاری ترامپ علیه او وجود دارد؟

روزنامه الزمان از هماهنگی بین تهران و دمشق برای احداث خط راه آهن بین دو کشور با مشارکت عراق و با هدف مقابله با تحریم های آمریکا خبر داد.

اما پایگاه خبری المسله مطلبی با عنوان “سفارت آمریکا: عراق تحریم های ضد ایرانی را نقض نکرده است”.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارزیابی اظهارات حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در خصوص ادامه تجارت با ایران گفته بود، این احتمال هست که عاملان نقض تحریم ها علیه ایران خود نیز تحریم شوند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.